AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 faste installasjoner som er anbrakt på eiendommen av leietaker, kan leietaker ikkje medta ved fraflytting
andrea90 Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Hei.. Det betyr at om du henger opp en hylle (skrur fast) eller monterer fysisk noe fast i noe. Så skal det henge der når du flytter ut. Huseieren vil ikke ha masse hull i vegger og slikt når du evt flytter ut igjen. Det er jo forstålig. :-)
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 seriøst? så eg kan ikke henge noe på veggene for da må det bli værende når eg flytter ut?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Pr. definisjon er en fast installasjon et inngrep som medfører permanent montering. For eksempel om du setter inn en avtrekksvifte på badet, så vil du ikke kan ta denne med deg når du flytter. Eller om du monterer en taklampe. Derimot er det fullt mulig å sette opp en hylle eller liknende, der som dette avtales med huseier. Ofte er huseiere ikke særlig begeistret for at leietaker slår inn spiker/skruer i vegger fordi det blir værende hull/skruer igjen den dagen du flytter. (Selv leide jeg ut til en som hadde slått inn 4" spiker i veggen for å henge opp bilder på, samtidig hadde samme person også boret hull i veggen for å trekke ut kabel til motorvarmer. Den elektriske installasjon som var gjort var ikke gjort av sakkyndig elektriker, men av han selv. Jeg fikk medhold i min klage da vedkommende flyttet ut å fikk beholde hele depositumet som kompensasjon for skadene)
andrea90 Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 :-) Avtal med huseier før du henger opp noe. Så går det sikkert fint. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Pr. definisjon er en fast installasjon et inngrep som medfører permanent montering. For eksempel om du setter inn en avtrekksvifte på badet, så vil du ikke kan ta denne med deg når du flytter. Eller om du monterer en taklampe. Derimot er det fullt mulig å sette opp en hylle eller liknende, der som dette avtales med huseier. Ofte er huseiere ikke særlig begeistret for at leietaker slår inn spiker/skruer i vegger fordi det blir værende hull/skruer igjen den dagen du flytter. (Selv leide jeg ut til en som hadde slått inn 4" spiker i veggen for å henge opp bilder på, samtidig hadde samme person også boret hull i veggen for å trekke ut kabel til motorvarmer. Den elektriske installasjon som var gjort var ikke gjort av sakkyndig elektriker, men av han selv. Jeg fikk medhold i min klage da vedkommende flyttet ut å fikk beholde hele depositumet som kompensasjon for skadene) Kan vi ta tingene men forlate spikrer og skruer i veggen da? Slik var det nemlig når vi flyttet inn her... Masse spikrer, skruer og hull i veggene fleire steder. Evt tette hullene? Huseieren sa vi bare måtte henge opp ting på veggene her, men når ho ein dag hørte drillen nede fikk ho visst heilt panikk og sa vi ikke måtte lage huller i veggene (og da skrudde vi forøvrig sammen ein kommode bare).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå