htd Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Er ny prøver og synes alt er spennende. Jeg er midt i en pp nå. (It´s a hard job but someone´s gotta do it ) Nå er det enda en stund til det er vits i å teste, men jeg lurer på når dere testet positivt? Noen av dere som fikk falsk negativ først? Tidlig positiv? Fikk dere symptomer med en gang, eller ikke før det hadde gått noen uker?
Gjest imli Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Då eg blei gravid fyrste gongen, var fyrste symptom at eg ikkje fekk mensen då eg skulle. Då visste eg i grunnen at det hadde skjedd (har veldig stabil syklus), men tok ein test dagen etter som var positiv. Andre symptomer kom vel eit par veker seinare? Andre gongen rakk eg berre å ha ein mens etter fødsel, før det var på'n igjen. Fekk ikkje mensen då eg skulle, tok ein test, men var negativ, så eg tenkte at syklusen berre var rar etter fødsel og tenkte ikkje meir på det. Var sliten av baby, amming og nattevåk, pluss at eg var skikkeleg sjuk med influensa, så eg tenkte ikkje over det i det heile tatt før det hadde gått over 2 mnd siden eg hadde mensen og tok ein liten test...
htd Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2011 Takk for svar! Føler jeg blir litt sprø i hodet av denne prøvingen. Det er enda så nytt at jeg ikke klarer å la være å tenke på det HELE tiden og er max opptatt av hvordan kroppen fungerer for tida. Regner med at det roer seg etter hvert. Brenner av en del tester i ventetida... men merker at det ikke er så gøy når de alltid er negative. Derfor vil jeg heller høre erfaringer fra de som faktisk har fått positive tester slik at jeg heller kan teste når det er hensiktsmessig
htd Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2011 Takk for svar! Føler jeg blir litt sprø i hodet av denne prøvingen. Det er enda så nytt at jeg ikke klarer å la være å tenke på det HELE tiden og er max opptatt av hvordan kroppen fungerer for tida. Regner med at det roer seg etter hvert. Brenner av en del tester i ventetida... men merker at det ikke er så gøy når de alltid er negative. Derfor vil jeg heller høre erfaringer fra de som faktisk har fått positive tester slik at jeg heller kan teste når det er hensiktsmessig
Gjest imli Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Eg hadde i alle fall ikkje giddi å testa før dagen etter forventa mens.
Gjest Minimi Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Noen tester positivt 10 dpo (dager etter EL), men mange tester ikke positivt før IKM. Altså veldig varierende. Jeg testet negtivt 12 dpo, veeeeldig svakt på 13 dpo (sambo så ikke streken) og litt sterkere på 14 dpo (IKM). Dagen etter lyste Clearblue digital "gravid" mot oss Mine første tegn var at jeg ble fort sliten og anpusten, tydelige blodårer på brystene og mye mensmurringer. Vil anbefale deg å kjøpe billigtester hvis ikke du allerede har gjort det, ellers blir det fort dyrt http://www.billige-tester.no/
Envy Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Jeg testet positivt 8 dager etter IKM. Skal være sagt at jeg ikke hadde prøvd å teste heller før da. Fra IKM hadde jeg vært usedvanlig trøtt og tissetrengt, utover det hadde jeg ikke noe særlig mye symptomer, bortsett fra noen helt sinnsykt festesmerter, og var etter de jeg hadde en murrende tanke om at det kanskje hadde klaffet, for de var så hinsides noe annet jeg hadde kjent. Ønsker deg lykke til når tiden for testing kommer, håper det har klaffet for dere! Edit: Og selvfølgelig uteblitt mens, men det tar jeg egentlig som en selvfølge :gjeiper: Endret 4. mars 2011 av Envy
Gjest Minimi Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Eg hadde i alle fall ikkje giddi å testa før dagen etter forventa mens. Svært få som tester negativt på IKM, og allikevel er gravide.
Gjest Ruccola Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 12 dager etter eggløsning begge gangene (2 dager før ikm) Hadde så sinnsykt ømme brystvorter at jeg ikke var i tvil
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 jeg testa positiv etter 7 uker, de første symptomene mine var at puppene mine vokste først tenkte jeg bare hell yeah, det hadde jeg liksom ikke noe i mot, helt til jeg begynte å bli kvalm og da skjønte jeg at det var fare på fære... hehehe :-)
Gjest Minimi Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Hadde så sinnsykt ømme brystvorter at jeg ikke var i tvil Ja, de glemte jeg! Det gjorde at jeg også trodde jeg kunne være gravid Kunne ikke huske at de hadde vært sånn før.
Ninen Skrevet 5. mars 2011 #12 Skrevet 5. mars 2011 Svært få som tester negativt på IKM, og allikevel er gravide. Jeg tror poenget var at man "sløser bort" en test hvis man tar en test om morgenen den dagen man venter mensen og så får mensen i løpet av dagen. Da ville man jo fått svaret senere på dag uansett. Jeg testet to dager før, og da var det en antydning til strek. To dager senere, den dagen jeg ventet mensen, så var det en tydelig strek, litt svakere enn kontrollstreken.
Teita Skrevet 5. mars 2011 #13 Skrevet 5. mars 2011 Jeg testet positivt på torsdag, men hvor mange dager før/etter forventet mens vet jeg ikke, for jeg sluttet på ppiller. Det gikk ihvertfall 80 dager fra ppilleslutt til jeg testet positivt. Mine symtomer er/var: - ektremt trøtt hele tiden - hyppig vannlating - sulten hele tiden - ømme bryster - magekramper
Gjest najki Skrevet 5. mars 2011 #14 Skrevet 5. mars 2011 Nå er vel ikke jeg veldig representativ, men jeg fikk positivt test når jeg var 7 uker på vei i følge menstermin. Nå tror jeg strengt tatt at jeg er litt kortere på vei grunnet rare sykluser, men det er nå en annen sak. Hadde tatt et par-tre tester som var negative før den positive leeenge etter.
htd Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. mars 2011 Takk for svar alle sammen! Nå tror jeg sannelig at jeg begynner å få influensa her.. er midt i EL-tida her, så håper ikke det har nen negativ efekt... er vel ikke noen av dere som har erfaring med dette også, tilfeldigvis??
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #16 Skrevet 5. mars 2011 Jeg testet meg positiv for 2 dager siden. Trodde egentlig ikke jeg var gravid, men i og med at mensen kun var uteblitt i 3 dager, ømme pupper og sydde noen dager før. Tenkte jeg kanskje det var greit å teste seg, så jeg dro til legesentret å testet meg positiv. Tror jeg er sånn ca 6 uker på vei, er ikke sikker egentlig Lykke til!
htd Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 5. mars 2011 Kan man teste falsk negativ i uke 5 dersom man tester på ettermiddag/kveld?
Envy Skrevet 5. mars 2011 #18 Skrevet 5. mars 2011 Kan man teste falsk negativ i uke 5 dersom man tester på ettermiddag/kveld? Ja, jeg testet falsk negativt i midten av uke 5. Hvis man får negativ og fremdeles har en mistanke er det bare å fortsette å teste!
htd Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #19 Skrevet 5. mars 2011 Hm... jeg klarer ikke å riste følelsen helt av meg, men tror allikevel det er inbilning. Jeg fikk en merkelig mens 4 dager før tiden sist syklus som bare varte 3 dager uten spotting først... men det er nok best å satse på denne perioden. Tror bare syklusen klusset litt sist... merkelig hvor opptatt man kan klare å bli av noe
ripset=) Skrevet 5. mars 2011 #20 Skrevet 5. mars 2011 Hey.. =) Har prøvd å blitt gravid i nesten 1 år nå, og fikk avak positiv test på torsdags ettermiddag, dvs., 10 dpo. Tok testen tross mine symptomer som var: Influensafølelse med "feber" frysninger, trett, svimmel, litt synsforstyrrelser(ser tåkete). Symptomene begynte allerede 7 dpo, vertfall med svimmelhet og jeg var veldig irritabel.. LYkke til=) Det er en spennende tid. Jeg tok bidronninggelè fra menstruasjonsdag til eggløsning denne måneden.. Og nå er jeg gravid =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå