AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Var innom Sørlandssenteret i dag, da jeg så at en av frisørene reklamerte med "gratis dameklipp på onsdager". Da jeg er en fattig student var dette veldig fristende med en gang, men da jeg kom hjem begynte jeg å tenke litt. Hvorfor gratis? Såvidt jeg vet koster det penger å klippe seg hos lærlinger også, vil det da si at de har en veldig dårlig lærling? Noen som har noen teorier på hvorfor de klipper gratis? Tenkte jo ikke på å gå innom og spørre da jeg var der ute, da dette slo meg da jeg kom hjem..
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Jeg er blitt klippet av en frisørelev en gang. Tror det var før hun ble lærling, altså en av de første gangene hun fikk prøve seg på ekte hår. Dèt gjør jeg aldri igjen. Men for all del, det kan hende du er heldig å møter på en som er flink. (Min venninne ble klippet samtidig som meg, men av en annen elev, og hun ble fornøyd.)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Nå skal det sies at jeg ikke er veldig nøye på håret mitt, sist jeg klippet meg gjorde jeg det selv... og da klippet jeg av rundt 30 cm så nå er håret mitt skjevt. I don't care! :gjeiper: Det jeg egentlig lurer på er hva får en frisørsalong til å tilby gratis klipp? Alle lærlinger jeg har vært innom tidligere har ihvertfall tatt en hundrings for jobben...
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Nå skal det sies at jeg ikke er veldig nøye på håret mitt, sist jeg klippet meg gjorde jeg det selv... og da klippet jeg av rundt 30 cm så nå er håret mitt skjevt. I don't care! :gjeiper: Det jeg egentlig lurer på er hva får en frisørsalong til å tilby gratis klipp? Alle lærlinger jeg har vært innom tidligere har ihvertfall tatt en hundrings for jobben... Men da er det bare å kjøre på! Uten at jeg vet det med sikkerhet, tror jeg grunn til det er gratis er at det er (en av de) første gangen(ene) hun/han får klippe ekte hår.
wahaj Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Kanskje den går dårlig, og at de prøver å få flere kunder på den måten? Det stod vel heller ikke noe om lærlinger, så er ikke sikkert det er de som klipper heller.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #6 Skrevet 5. mars 2011 Det stod ingenting om lærlinger nei, kun "gratis dameklipp på onsdager". Og såvidt jeg vet går denne frisøren rimelig bra, de har vært på senteret i ganske mange år i tillegg til at det er en anerkjent kjede. Jeg tror jeg bare hopper i det jeg, ja! Ringer de på mandag og forhører meg litt mer, og satser på å bestille en time. 1
Anglofil Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Har sett det selv, jeg har egentlig bare tenkt som så at de ønsker å lokke til seg flere kunder. Mvh Yvonne
Cæm Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 Mulig de bare prøver å yte god service : -) Trenger jo ikke være noe annet enn det. Men også mulig at de har lærlinger som må prøve seg...
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #9 Skrevet 5. mars 2011 Uansett grunn, de greide å lokke meg ihvertfall! :gjeiper:
kaprifolen Skrevet 5. mars 2011 #10 Skrevet 5. mars 2011 Var innom Sørlandssenteret i dag, da jeg så at en av frisørene reklamerte med "gratis dameklipp på onsdager". Da jeg er en fattig student var dette veldig fristende med en gang, men da jeg kom hjem begynte jeg å tenke litt. Hvorfor gratis? Såvidt jeg vet koster det penger å klippe seg hos lærlinger også, vil det da si at de har en veldig dårlig lærling? Noen som har noen teorier på hvorfor de klipper gratis? Tenkte jo ikke på å gå innom og spørre da jeg var der ute, da dette slo meg da jeg kom hjem.. Noen ganger kan det rett og slett være at det ikke er nok folk som ber om/sier ja til å bli klippet av en lærling. Da må man ty til slike ting. Har klippet meg gratis hos lærling en gang, hun brukte eeeeeeeeeviiiig lang tid, men klippen ble grei nok, den! Vet om flere frisørsalonger som faktisk ikke opplyser om at det er en lærling som klipper deg før du evt stusser på at prisen er lavere! Dette rett og slett for å "lure" folk til å være øvelsesdukker for lærlingen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #11 Skrevet 5. mars 2011 det er mange steder hvor en lærling som har søkt seg til salongen, må ha et viss antall gratisklipp/eller modeller som de må klippe slik at de får øvd seg og slik at salongen ser hva slags kunnskaper lærlingen har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå