Gjest kristineli Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Min ex vil nå flytte til utlandet og vil nå ikke at min sønn skal ha mere kontakt med han.Ok eller ikke? Innlegget er endret iht. reglene om identifisering. Phaedra,mod Endret 7. mars 2011 av Phaedra
Gjest regine Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 for barnet vil jeg anta at det ikke er ok, men du kan ikke nekte han å flytte.
kristineli Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 (endret) for barnet vil jeg anta at det ikke er ok, men du kan ikke nekte han å flytte. Jeg vet at jeg ikke kan nekte han å flytte men hvor tålmodig skal jeg være.Kommer fra Norge og flyttet til Sverige for at min sønns pappa ville se mere av han.Nå har det ikke blitt slik og pappaen hans vil nå flytte til utlandet.Jeg har gjort alt for at sønnen min og hans pappa skal ha en dialog men hva gjør jeg nå da han vil flytte? Selv føler jeg for å bryte all kontakt imellom far og sønn.....han vil jo alikevel ha noe med sønnen å gjøre...eller?? Innlegget er endret iht. reglene om identifisering. Phaedra,mod Endret 7. mars 2011 av Phaedra
kristineli Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Jeg vet at jeg ikke kan nekte han å flytte men hvor tålmodig skal jeg være.Kommer fra Norge og flyttet til Sverige for at min sønns pappa ville se mere av han.Nå har det ikke blitt slik og pappaen hans vil nå flytte til utlandet.Jeg har gjort alt for at sønnen min og hans pappa skal ha en dialog men hva gjør jeg nå da han vil flytte? Selv føler jeg for å bryte all kontakt imellom far og sønn.....han vil jo alikevel ha noe med sønnen å gjøre...eller??Det rare er jo at han kan flytte hvor han vil men jeg kan ikke flytte meg en meter uten hans godkjennelse... Innlegget er endret iht. reglene om identifisering. Phaedra,mod Endret 7. mars 2011 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Har barnet bosted hos deg kan du flyttee innelands (Norge). Vet ikke hvordan det er når du har flyttet til Sverige, om du da kan flytte til Norge uten BF tillatelse. Du burde ha skjekket dette før du flyttet. Bordet fanger, akkurat som da du ble gravid og BF far. Slike ting er kjipe men faktiske.
Wildrose Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 (endret) Hvis far flytter til utlandet, blir det jo selvsagt begrenset hvor mye han kan se barnet sitt. Jeg vil likvel oppfordre deg til å gjøre det du kan får at de fortsatt skal ha kontakt. ( skjønnet at du har gjort det hittil) Du kan jo foreslå at de kan snakke sammen over Skype eller Messenger ( bruk webkamera) Det koster jo ikke noe ekstra dette. Mener det er bedre med noe kontakt, kontra ingen kontakt. Det er jo far som taper på dette her. I og med at han får lite kontakt med barnet sitt, selvom det er frivillig. Innlegget er endret iht. reglene om identifisering. Phaedra,mod Endret 7. mars 2011 av Phaedra
Phaedra Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Tråden er ryddet iht. reglene om identifisering. Phaedra,mod
Gjest Valiant Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 Hva er det med mødre som vil nekte fedre og se barnet. En far har like mye rett til og se barnet som mor. Så lenge han ikke er voldelig og skader barnet. Så har du ingen rett og nekte han omsorg for barnet Man kan jo spør hvordan du ville likt det om det var omvendt og han nektet deg omsorg for barnet. 1
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Hva er det med mødre som vil nekte fedre og se barnet. En far har like mye rett til og se barnet som mor. Så lenge han ikke er voldelig og skader barnet. Så har du ingen rett og nekte han omsorg for barnet Man kan jo spør hvordan du ville likt det om det var omvendt og han nektet deg omsorg for barnet. Hjelpes meg - KAN du ikke lese??? Her er det en mor som skriver at FAR VIL FLYTTE = DET ER FAR SOM IKKE IVARETAR SITT BARNS KRAV PÅ SAMVÆR. MAO: du burde heller spørre: hva er det med fedre som ikke vil ta ansvar for sine barn??? Det er nemlig det dette handler om.
Rayanne Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Hjelpes meg - KAN du ikke lese??? Her er det en mor som skriver at FAR VIL FLYTTE = DET ER FAR SOM IKKE IVARETAR SITT BARNS KRAV PÅ SAMVÆR. Det kommer da helt an på hva faren gjør for å opprettholde samværet. At han flytter er isolert sett ikke god nok grunn til å kutte samvær. Når han flytter langt vekk kan han selvsagt ikke forvente at mor setter himmel og jord i bevegelse for å tilrettelegge samværet, men å nekte han å se ungen er bare barnslig og hevngjerrig.
Jade Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Det er jo logisk at han ikke kan ha barnet 50/50. Men det skjønner han vel. Og jeg regner med at ungen ikke skal fly alene til utlandet og at du må betale halve billetten? Utover det, så skjønner jeg ikke problemet med at far kan komme på besøk for å treffe barnet sitt når han kan? Du straffer jo barnet ved å hindre samvære mellom far og sønn. Endret 8. mars 2011 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå