Gå til innhold

Fritidsproblemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får si det rett frem, de siste årene har jeg rett å slett hatt fritidsproblemer. Har ikke hatt noe særlig med venner eller hobbyer noe som har endt opp med at jeg rett å slett har satt meg forran PCen med dataspill eller film. Noe jeg i grunn er dritt lei av for lenge siden, jeg kunne godt ha tenkt meg å gjøre noe litt mer vettigt med livet mitt ja.

Men hva? Jeg bor for tiden i Trondheim, kom hit som student men har sluttet på studiet og ser for tiden etter jobb. Økonomien er helt grei, jeg spiser godt og lever greit, men jeg har ikke akkurat noe enormt overskudd i den. Så i første omgang er alt av dyre hobbyer ganske så utelukket

Når jeg flyttet hit ble jeg godt kjent med en gruppe studenter, men de var utvekslingsstudenter og har flyttet hjem nå etter jul. Noe som igjen setter meg litt sånn på bar bakke, det var lett å bli kjent med folk før jul. Men nå etter jul så har jeg ikke lengre skolen som sosial arena og det sliter jeg litt med, fordi jeg på grunn av det mangler en skikkelig arena å bli kjent med folk på. Facebook har jeg heller aldri vert spesielt aktiv med av frykt for at jeg fort ender opp med å bruke det som en erstatter fremfor å faktisk gå ut av huset å bli kjent med folk.

Så som jeg sa, jeg er dritt lei av å sitte forran PCen og rett og slett kaste bort tiden min. Derfor har jeg ganske enkelt sagt stopp, jeg skal ikke spille mer PCspill og ikke se en masse TV-serier eller film heller. I stedet har jeg funnet frem en Autocad for dummies bok og jobber med å bli bedre med det, siden det er noe jeg gjerne vil jobbe mer med senere. Jeg har lyst til å bli enten byggingeniør eller arkitekt

Men nå sliter jeg litt, fordi den enkle løsningen på fritidsproblemet mitt er borte. Og jeg må finne på noe annet!

Jeg bruker og en god del tid på å lage mat, skikkelig mat, god mat.

Jeg skulle gjerne ha begynt på Yoga, det er noe jeg har vert borti litt før og som jeg likte godt. Men det krever en investering på en 5000 kroner, så må i allefall vente noen uker før jeg kan komme i gang.

Jeg er rett å slett litt lost nett nå. Trenger å møte noen nye mennesker men er i grunn ikke helt sikker på hvor, det åpenbare valget er å stikke ut på byen. Noe jeg ikke akkurat er en stor fan av

Jeg er og veldig glad i musikk, så hadde satt pris på noen tips på hvordan man kan holde seg oppdatert på for eksempel hva slags konserter som finnes i Trondheim.

Skrevet

Har du sjekket Utguiden til adressa for å se hva som skjer av konserter etc? Utguiden

5000kr for Yoga? Det må da finnes noe billigere alternativ?

Skrevet

Jeg får si det rett frem, de siste årene har jeg rett å slett hatt fritidsproblemer. Har ikke hatt noe særlig med venner eller hobbyer noe som har endt opp med at jeg rett å slett har satt meg forran PCen med dataspill eller film. Noe jeg i grunn er dritt lei av for lenge siden, jeg kunne godt ha tenkt meg å gjøre noe litt mer vettigt med livet mitt ja.

Men hva? Jeg bor for tiden i Trondheim, kom hit som student men har sluttet på studiet og ser for tiden etter jobb. Økonomien er helt grei, jeg spiser godt og lever greit, men jeg har ikke akkurat noe enormt overskudd i den. Så i første omgang er alt av dyre hobbyer ganske så utelukket

Når jeg flyttet hit ble jeg godt kjent med en gruppe studenter, men de var utvekslingsstudenter og har flyttet hjem nå etter jul. Noe som igjen setter meg litt sånn på bar bakke, det var lett å bli kjent med folk før jul. Men nå etter jul så har jeg ikke lengre skolen som sosial arena og det sliter jeg litt med, fordi jeg på grunn av det mangler en skikkelig arena å bli kjent med folk på. Facebook har jeg heller aldri vert spesielt aktiv med av frykt for at jeg fort ender opp med å bruke det som en erstatter fremfor å faktisk gå ut av huset å bli kjent med folk.

Så som jeg sa, jeg er dritt lei av å sitte forran PCen og rett og slett kaste bort tiden min. Derfor har jeg ganske enkelt sagt stopp, jeg skal ikke spille mer PCspill og ikke se en masse TV-serier eller film heller. I stedet har jeg funnet frem en Autocad for dummies bok og jobber med å bli bedre med det, siden det er noe jeg gjerne vil jobbe mer med senere. Jeg har lyst til å bli enten byggingeniør eller arkitekt

Men nå sliter jeg litt, fordi den enkle løsningen på fritidsproblemet mitt er borte. Og jeg må finne på noe annet!

Jeg skulle gjerne ha begynt på Yoga, det er noe jeg har vert borti litt før og som jeg likte godt. Men det krever en investering på en 5000 kroner, så må i allefall vente noen uker før jeg kan komme i gang.

Jeg er rett å slett litt lost nett nå. Trenger å møte noen nye mennesker men er i grunn ikke helt sikker på hvor, det åpenbare valget er å stikke ut på byen. Noe jeg ikke akkurat er en stor fan av

Jeg er og veldig glad i musikk, så hadde satt pris på noen tips på hvordan man kan holde seg oppdatert på for eksempel hva slags konserter som finnes i Trondheim.

Jeg har det litt på samme måte som deg. Er ganske ny i byen, og jeg studerer, men det blir ikke til at jeg er sammen med klassekameratene mine utenom skolen. Jeg trener, men jeg bruker alt for mye tid fremfor dataen/Tven. Burde komme meg ut og få litt frisk luft, men det blir aldri noe av. Kunne godt tenke meg å prøve ut yoga, og jeg tror ikke du trenger å bruke 5000 på det ;)

I tillegg bruker jeg mye tid på å spise skikkelig, god mat :D

Jeg er også veldig glad i musikk, men dessverre ikke på konserter.

Send meg en PM om du vil :)

Skrevet

Hva med dans? Det er trim, morro og sosialt? Salsa, swing el er populære danser som ofte samler mye folk. Jeg er ikke kjent med miljøet i Trondheim, men.

Hvorfor sluttet du å studere? Det er tydelig du tortsatt har ønsker om å "bli noe"???

Gjest riotgrrrl
Skrevet (endret)

Ettersom du er student burde du jo utnytte deg av tilbudene til SiT/NTNUI. Jeg har trent på SiT sine idrettssenter, i tillegg til at jeg var med i et av NTNUIs idrettslag (alt fra ballsport til kampsport, zumba og yoga. Se hva SiT kan tilby her: http://www.sit.no/content/20680/Timebeskrivelser. NTNUI sine lag finner du her: http://www.ntnui.no/

Om du er glad i musikk og konserter kan du jo søke medlemsskap i en av gjengene på Samfundet. Jeg var med i KS, og var da med og arrangerte alt av konserter og annet snacks på fredagskveldene. Eller så kan du jo bare henge der. Soup spiller på Klubben i kveld, de er knallbra! For min del fant jeg Samfundsmøtene mest interessant. Hver lørdag samles man i Storsalen til debatt. Alt fra Sylfest Lomheim til Nabintu Herland har vært der og debattert om mange forskjellige tema.

Edit: så ikke at du hadde sluttet på studiet, beklager :P Men om du har betalt semesteravgift til SiT kan du fremdeles benytte deg av tilbudene deres.

Endret av riotgrrrl
AnonymBruker
Skrevet

Hva med dans? Det er trim, morro og sosialt? Salsa, swing el er populære danser som ofte samler mye folk. Jeg er ikke kjent med miljøet i Trondheim, men.

Hvorfor sluttet du å studere? Det er tydelig du tortsatt har ønsker om å "bli noe"???

Det er kansje ikke det smarteste valget, men sluttet rett og slett fordi jeg ønsker å løse fritidsproblemet mitt før jeg går videre. Har ikke lyst til å gå igjennom studiene som en hvilken som helst annen nobody, har lyst til å gjøre noe mer. Være mer aktiv og sosial

Både fordi jeg vil det selv og fordi jeg tror det er helt essensielt når det kommer til å virkelig lykkes med de studiene du tar. Har heller ikke gode nok karakterer til å komme inn på drømmestudiet så kommer til å fortsette å jobbe mot det.

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg sliter med å bli kjent med folk. Du må gjerne ta kontakt hvis du vil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...