Gå til innhold

For dyrt bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke, vi sparer også til hus, bare så det er sagt, og jeg vil ha 350 000 kr i egenkaptial utenom bryllupet når sommeren 2013 kommer. Poenget er bare det at folk må få bruke pengene som de vil, og de som kritiserer ser som oftest ikke seg selv. Mange har f.eks bil og bor i byen, noe vi har valgt bort. Det er klart at når man verken røyker, drikker, ikke kjører bil og generelt unner seg lite, så synes jeg faktisk jeg fortjener å bruke mine hardt sparte penger på akkurat hva jeg vil.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det du bruker DINE penger til, er FULLSTENDIG din sak :) Folk må gjerne si at de ville aldri ha brukt så mye penger, men at det er idioti, dumt, og slikt, synes jeg blir for respektløst sagt. Jeg kaller feks ikke naboen idiot for at han kjøper seg en nyere bil, han hadde jo en helt ok fra før? Osv osv.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøken Mitzi:

Vi skal ha hele hovedhuset. 1 etasje koster 27 000- , 2 etasje koster 2500,- og under etasjen koster 4000,- dette blir 33 500- men disse prisene er uten noe som helst inkludert bortsett fra vask dagen etter. vi fikk en liste over hva alt utstyr koster å leie som duker og servise osv, men denne listen ligger ikke ute på nettsiden deres.

Yvonne: Vi kunne velge mellom to cateringselselskaper som de samarbeider med. vi valgte de som ga oss den beste prisen ( selvfølgelig ) og som tillot at vi hadde med egne servitører for å spare på det, da timesprisene til deres servitører var høy, syntes vi.

Gjest Naenia
Skrevet

Ååh, Drengsrud! Da er jo saken en heeeeelt annen! Var i bryllup der en gang, fantastisk! :rodmer:

Dere er heldige! Lykke til!

Skrevet

Så dere må betale ca 12.000 kr for duker, service osv?

Slike ting kan dere få mye billigere andre plasser. Duker og servitetter kan kjøpes billig på nett og service finnes det mange selskaper som leier ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en følelse av det er de yngste brudene som ønsker seg de dyreste og mest gedigne bryllupene.

Tror kanskje det kommer av at man i den alderen er veldig opptatt av seg selv, og ekteskap blir en rosa boble fremfor en.

Mine største dager var da mine (våre) barn kom til verden. Ingenting kan overstige den lykkefølelsen jeg hadde da. Derfor ble bryllypet, en "liten" ting i så måte.

Jeg har også levd så lenge - at jeg ikke setter meg selv i sentrum lenger - og hadde derfor ikke behov av å vise meg frem som en prinsesse denne dagen... (men jeg fikk da haugevis av positive tilbakemeldinger på at jeg var vakker - uten å legge tusenvis av kr i det)

Jeg har også vært i mange bryllup, og som gjest har de uformelle vært de absolutt koseligste. Det er de jeg husker med glede. Har opplevd et par gedigne også, hvorav det ene i ett slott... og der var det så stivt og oppstaset - at de fleste gjestene ikke gjorde annet enn å kjede livet av seg...Alt var overorganisert og så detalj- styrt at det ble en "stiv" opplevelse. (vi dro fra bryllupet med en følelse av "heldigvis var dette over...." og det samme hørte vi fra mange av de andre i etterkant.

Mener ikke at ikke alle skal velge det bryllupet de selv ønsker seg. Men jeg tror det er lurt å ha i bakhodet at det ikke betyr så mye for gjestene og andre rundt om det er veldig dyrt eller ikke. Det er faktisk bare en dag, og i morgen er mye glemt. Minne for livet? Ja, men jeg tror ikke det er noe mindre minne om man ikke bruker haugevis av penger og styrer flere år iforveien.

Koselig og hyggelig trenger ikke å koste skjorta. Jeg syntes det er viktigere å tenke på kjærligheten enn alle detaljer.... :rodmer: :rodmer:

Skrevet

Nei, det trenger ikke å koste skjorta, men vi ville ikke gifte oss i et grendehus, vi ville faktisk gifte oss i litt fine omgivelser. Mye mulig det er sært, men så lenge vi ikke har noen kirke å gifte oss i var det viktig å finne lokaler som var passende for en vielse. Forøvrig bruker jeg en 1000-lapp på kjolen, for oss er det mat og alkohol som drar opp prisen.

Og etter å ha vært på diverse bryllupsforum har jeg heller et motsatt inntrykk: de som bruker mest er gjerne eldre og har mer penger å rutte med.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Men Yvonne: Nå har du nok en gang klart å få en annens tråd til å handle om deg. Helt fantastisk... :gjeiper:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...