MarianneE Skrevet 6. mars 2011 #21 Skrevet 6. mars 2011 Galskap, beklager men i mine øyne er der det galskap hva pengeforbruk angår.
Rosalie Skrevet 6. mars 2011 #22 Skrevet 6. mars 2011 Personlig skjønner eg ikkje at folk brukar slike summar på éin dag, men så lenge ein har råd til det, vel ein jo sjølv kva ein vil bruke pengane sine på. Eg vil tru at ein del reagerer fordi det er blitt så vanleg å ta opp forbrukslån for å betale bryllupet, og har ikkje paret veldig god økonimi, tenkjer nok mange for seg sjølv at "Her skal kredittkorta gå varme berre for at Kari skal få leke prinsesse for ein dag, ja"
Anglofil Skrevet 6. mars 2011 #23 Skrevet 6. mars 2011 Vel, jeg synes også det er mye penger, det er ikke noe man tar lett på sånn sett, og ikke tror jeg vi bruker så mye penger heller. Derimot er det jo hva man føler ting er verdt eller ikke. Noen bruker penger på jorda-rundt-reise, andre på bryllup. Det ene er ikke mindre galt enn det andre. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #24 Skrevet 6. mars 2011 Vi betaler 45 000,- for lokalet inkludert service, duker, servietter og vask dagen etter. vi syntes dette er dyrt, emn på samme måte føler vi at det jo er verdt det når vi virkelig vil ha det på dette stedet. Maten kommer jo utenom og kommer på ca 30 000, til 60 personer + drikkevarer. vi skal ha 60 stk til middag + 25 stk som kun er invitert til kaffe og kaker, så totalt på festen blir vi ca 85 stk. Kjolen har jeg allerede bestilt fra USA og kommer på ca 20 000,-, blomster, musikk osv er vi ikke helt i mål med enda, men alt av invitasjoner, bordkort, menyer osv har vi tenkt til å lage selv. Det er jo klart det blir mye penger, men tror og håper at det blir verdt det. Jeg er nok ganske nøye på det, for dette er dagen jeg har drømt om hele livet og vil at alt skal bli perfekt. men det er jo klart at vi ikke vil være heelt blakke når dagen er over Syntes dere dette høres veldig dyrt ut eller helt ok?? For 45000 hadde jeg forventet at maten også var inkludert til 60 personer. Det fins ikke noe lokale som er verdt så mye!
millie88 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #25 Skrevet 6. mars 2011 Jeg lurer på hvor alt dette snakket om å ta opp lån kommer fra? jeg har da ikke sagt noe om det, for vi kommer aboslutt ikke til å ta noe lån for å få det bryllupet vi ønsker oss. for vår del er det bare sparing som gjelder. tilbake til dette med prisen på lokalet så må jeg jo bare si at vi også syntes prisen er sinnsyk, men som jeg har nevnt flere ganger så hadde vi valget mellom dette og et par klubbhus som var alt for små. vi hadde litt uflaks fordi vi i utgangspunktet hadde sett på to andre lokaler som ligner på det vi endte opp med og til under 20 000,-, men begge skulle selvfølgelig legge ned i løpet av 2011. når det er sagt er det dette som er drømmelokalet og om det er verdt prisen eller ikke det tror jeg aldri noen kan bli enige om og dette lokalet er et ekstremt populært selskapslokale og var fullbooket i hele 2011 og store deler av 2012 allerede når vi booket rundt nyttår, så det kan ikke bare vi som er helt gale å velger et så dyrt sted!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #26 Skrevet 6. mars 2011 For 45 000 bare lokale??? Hvor er dette her da.... :lete:
millie88 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #27 Skrevet 6. mars 2011 Det er i Asker. inkludert i prisen er det vask dagen etter, damaskduker og servietter, alt av servise og lignende. det er ikke mye inkludert men sånn er det nå hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #28 Skrevet 6. mars 2011 Hadde vært kjekt å se lokalet bare, om det er pent og slikt
millie88 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #29 Skrevet 6. mars 2011 www.drengsrudhovedgard.no dere får avgjøre selv om det er fint eller ikke
Anglofil Skrevet 6. mars 2011 #30 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Kjempenydelig, men altfor dyrt til at jeg mener det er verdt det. Men, hvis dere føler det er det, så gå for det. Vi gifter oss også på en gård som ligner på den du har linket til (ligger dog ikke i Asker, men en annen del av Akershus), og vi betaler ikke for selve lokalene, men må kjøpe mat og drikke der. Jeg ville ha forventet mat i den prisen du har fått forespeilet altså. Mvh Yvonne Endret 6. mars 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #31 Skrevet 6. mars 2011 vi er jo også klar over at dette er utrolig mye penger på en dag, men allikevel mener vi at det kommer til å bli verdt det. alle har jo forskjellige meninger osv og det er helt greit. det jeg egentlig lurte på var hva slags erfaringer dere har med priser på lokaler osv. vi fant ingen lokaler i nærheten som var aktuelle og passende til et bryllup, så vi har ikke hatt noe å sammenligne priser med Du skriver jo at det er dette dere ønsker. Det er verd det osv. Siden du skriver at det er verd det for dere,da skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg med hva andre har betalt. Du skriver at du er nøye på det bla bla bla. Du skriver også at dere har et budsjett,men at det er dyrt. Det er ingen andre lokaler i nærheten som passer,så hva er problemet? Personlig så hadde jeg ikke svidd av så mange kroner til dette. Du skriver jo selv at dere må spare til denne dagen. Min erfaring er at det betyr mere for brudeparet enn for gjestene. Prisen de forlanger er utrolig høy. Med den summen dere skal betale,så hadde jeg tenkt på mye annet jeg kunne ha brukt de pengene til. En dag.....vips så er pengene borte.
millie88 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #32 Skrevet 6. mars 2011 Vi hadde veldig lyst til å diskutere pris, men fant fort ut at det ikke var aktuelt da de har mange som står i kø for å få leie der. da velger de jo heller bare noen andre som er villige til å betale den prisen de krever. mye av grunnen til at vi valgte det lokalet er pga omgivelsene rundt huset som er helt fantastiske. vi skal ha human-etisk vigsel og ville jo trengt et lokale eller sted å ha sermonien uansett så vi følte at det var greit å ha alt på ett sted. så vielsen blir helt nede ved Drengsrudvannet som ligger bare meter fra huset.
Anglofil Skrevet 6. mars 2011 #33 Skrevet 6. mars 2011 Vi hadde veldig lyst til å diskutere pris, men fant fort ut at det ikke var aktuelt da de har mange som står i kø for å få leie der. da velger de jo heller bare noen andre som er villige til å betale den prisen de krever. mye av grunnen til at vi valgte det lokalet er pga omgivelsene rundt huset som er helt fantastiske. vi skal ha human-etisk vigsel og ville jo trengt et lokale eller sted å ha sermonien uansett så vi følte at det var greit å ha alt på ett sted. så vielsen blir helt nede ved Drengsrudvannet som ligger bare meter fra huset. Det er sånn som oss det. Vi skal ha vielse gjennom unitarforbundet, med utevielse, og trengte da et fint område for vielsen. Der vi gifter oss har de en engelsk hage med et lite vann, tror det blir fantastisk. Mvh Yvonne
millie88 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #34 Skrevet 6. mars 2011 Det eneste jeg lurte på var hva slags erfaringer dere har med priser og bryllupsforberedelser generelt. lokalet er jo allerede booket så der er det ingen vei tilbake. så jeg bryr meg i utgangspunktet ikke hva dere syntes om den prisen, men var bare nysgjerrig på å høre hva andres erfaringer er osv
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #35 Skrevet 6. mars 2011 Tråden heter "for dyrt bryllup?" svaret er JA. Gården var helt ok, men ser for meg at det må finnes like fint til minst halve prisen. 2
Anglofil Skrevet 6. mars 2011 #36 Skrevet 6. mars 2011 Okay, hvis det allerede er booket så er det jo ingen vei tilbake. Må dere kjøpe mat og drikke gjennom dem også, eller er det noe dere kan ha med selv? I såfall kan dere jo spare mye på ikke kjøpe slikt gjennom dem. Mvh Yvonne
Frøken Mitzi Skrevet 6. mars 2011 #37 Skrevet 6. mars 2011 Men det er jo ikkje den prisen som står i menyen? Skal de leige heile gården, ikkje berre hovudhuset?
Anglofil Skrevet 6. mars 2011 #38 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Personlig så hadde jeg ikke svidd av så mange kroner til dette. Du skriver jo selv at dere må spare til denne dagen. Min erfaring er at det betyr mere for brudeparet enn for gjestene. Prisen de forlanger er utrolig høy. Med den summen dere skal betale,så hadde jeg tenkt på mye annet jeg kunne ha brukt de pengene til. En dag.....vips så er pengene borte. Helt greit du ikke vil det, men jeg regner med at du ikke røyker, drikker eller kaster vekk pengene på andre ting? For noen av oss velger heller å unne oss andre ting. Det er så ironisk når folk jeg kjenner synes bryllup er sååå dyrt, og de kunne aldri funnet på å bruke så mange penger selv, når de i gjennomsnitt bruker rundt 3-400 kr i uka på festing, røyk osv. Hun ene er 23 år, har festet på denne måten siden hun var 18 år, dvs i fem år. Har hun da brukt rundt 1200 kr i mnd, betyr det at hun har sløst vekk 72 000 kr på fem år. Vi unner oss bryllup, andre under seg en fest. Det ene er ikke noe bedre enn det andre. Det er helt greit at man synes bryllup er for dyrt, men man bør kanskje se litt på seg selv før man slenger seg om med kritikk om hva andre velger å bruke sine egne sparte penger på. Det skulle tatt seg ut om jeg gikk rundt og kritiserte mine venner eller bekjente for at de fester, tar seg en røyk eller drikker. Da hadde jeg nok fått hørt det tenker jeg. Mvh Yvonne Endret 6. mars 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #39 Skrevet 6. mars 2011 Jeg drikker ikke, røyker ikke, kaster ikke vekk penger på annet enn et sunt og litt dyrt kosthold. Har 200 000 + på sparekonto, skal ikke ha dyrt og jævlig bryllup, sparer til hus. Så det trenger ikke å være slik at de som ikke vil ha dyre bryllup, sløser på andre ting, man kan feks spare til noe litt mer langvarig, EK til hus 1
Anglofil Skrevet 6. mars 2011 #40 Skrevet 6. mars 2011 Jeg drikker ikke, røyker ikke, kaster ikke vekk penger på annet enn et sunt og litt dyrt kosthold. Har 200 000 + på sparekonto, skal ikke ha dyrt og jævlig bryllup, sparer til hus. Så det trenger ikke å være slik at de som ikke vil ha dyre bryllup, sløser på andre ting, man kan feks spare til noe litt mer langvarig, EK til hus Selvsagt ikke, vi sparer også til hus, bare så det er sagt, og jeg vil ha 350 000 kr i egenkaptial utenom bryllupet når sommeren 2013 kommer. Poenget er bare det at folk må få bruke pengene som de vil, og de som kritiserer ser som oftest ikke seg selv. Mange har f.eks bil og bor i byen, noe vi har valgt bort. Det er klart at når man verken røyker, drikker, ikke kjører bil og generelt unner seg lite, så synes jeg faktisk jeg fortjener å bruke mine hardt sparte penger på akkurat hva jeg vil. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå