Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp :sukk:

Har begynt å trene igjen etter prolaps igjen. Jeg trener elipse maskin i 30 min(250 kalorier brent) og så trener jeg vekter i 30 min etterpå. Dette har jeg gjort 3 ganger i uken nå. Har gått opp 1 kg i uken selv om jeg har spist sundt??????? Litt av en belønning. :snurt:

Er dette normalt eller gjør jeg noe galt????

Håper noen kan gi meg et svar :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en kjempenatulig forklaring: det heter muskler

• Liker 1
Skrevet

Muskler veier mer enn fett. Sannsynligvis bygger du nå sunne muskler som erstatter mer og mer av fettet. Husk også at vekta endrer seg alt etter hvor du er i menstruasjonssyklusen, blant annet pga at kroppen binder vann. Dette gjør at vekta kan variere med noen få kilo i løpet av måneden.

Se på klesstørrelsen din og kjenn etter på formen heller enn å se på vektnåla.

AnonymBruker
Skrevet

Man spiser gjerne mer når man trener uten å være klar over det også.

Skrevet

tusen takk for svar :) håper dere har rett :)

Skrevet

Det er bedre å bruke et målebånd å måle rundt midje og lår og sånn i stedet for å veie seg, da ser du mye lettere fremgang :)

Skrevet

Det er bedre å bruke et målebånd å måle rundt midje og lår og sånn i stedet for å veie seg, da ser du mye lettere fremgang :)

Er nok lurt ja. :jepp: Mer motiverende enn å se at vekten øker.... Takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Muskler? I løpet av en uke?

La det gå minst en måned du TS og bruk målbåndet.

Skrevet

Muskler? I løpet av en uke?

La det gå minst en måned du TS og bruk målbåndet.

Godt tips å vente litt og å bruke målebånd.

Muskler veier selvfølgelig ikke mer enn fett , et kilo er et kilo.

Men du kvitter deg med fett og bygger opp muskelmasse.

Mange vil derfor oppleve at vekta står stille/ går opp.

Målebånd er supert!

Lykke til.

Skrevet

Enig i at det er bedre å bruke målebånd. Ikke all vektøkning som skjer når man begynner å trene skyldes muskler. Som AnonymBruker over pååpeker, er det egentlig lite sannsynlig at noen bygger muskler så raskt etter å ha stått litt på ellipsemaskin?? Ofte blir man mer sulten/spiser mer når man begynner å trene. Mange tror som regel også det er færre kcal i ulike matvarer enn det det faktisk er. Det er viktig å spise nok når man trener, men det er også fort gjort å spise noen ekstra kcal.

Skrevet

Muskler tar vel litt tid men det er veldig normalt å gå opp i vekt når man starter å trene pga glykogenlagrene :)

Gjest bubbels
Skrevet

Jeg går også opp i vekt, men mister cm :)

Gjest Coarvi
Skrevet

Det er neppe muskler, men det er helt vanlig at kroppen holder på mer vann når man begynner å trene, og at man dermed går opp noen kg. Hvis jeg har treningsfrie perioder går jeg som regel ned et par kg, og så snart jeg trener igjen kommer kiloene tilbake, det er nok bare vannvekt i mitt tilfelle.

Dropp vekta! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...