Gå til innhold

Når er man for gammel til å få barn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Svigermor er 43, og desperat etter å få et barn til!

Hun har to fra før av, og jeg syns rett og slett hun er for gammel!Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Føler en for det å skaffe barn når en passerer 40 så sier jeg go for it. :wink: En er for gammel når en kommer i overgangsalderen :wink: da har kroppen bestemt at du ikke bør få barn lengre. Før det bør en tenke over omstillinger det er med et lite barn i huset, og om en er villig til å ofre den friheten en kanskje har hatt noen år.

Kjenner flere som har fått barn etter de fylte 40 og mange av dem storkoser seg på en annen måte enn de gjorde med de barna de fikk i 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er litt for mye opp i årene til å få barn..

Det handler litt om risikoen for å få et barn som er skadet, men like mye om det faktum at foreldrene vil være veldig gamle når barnet vokser opp...

Derfor: Jepp, hun er for gammel.

lmari

- i det bombastiske hjørnet i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min var 42 da jeg kom som en attpåklatt......D har jeg aldri vært plaget av.....42 el 43 kan vel bli ett fett, men no særlig eldre hadde hvertfall ikke jeg syntes hadde vært så kult......Komme som 50-åring å hente ungen din i barnehagen.....Hadde ikke vært no for meg, men så er det jo også sånn at så lenge man ikke er kommet i klimakteriet kan man produsere barn, så det er vel en mening med det.....Syns uansett at folk får bestemme dette selv. Er hun desperat etter å få et barn til, er det jo hennes fulle rett.....hvis hun blir gravid da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man bør tenke seg nøye om pga fare for komplikasjoner. Å velge å bli gravid i den alderen når man har barn fra før blir en for stor risiko til å måtte ta svært vanskelige valg...

Er man rede til å få et barn med Downs, eller å ta abort? Hvis ikke bør man la være etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Risikoen for å få barn m Dows syndrom er noe større før fyllte 20 og etter 35, men allikevel ikke stor i forhold til sjansen for at barnet blir normalt! Akkurat den risikoen hadde ikke hindret meg, mer andre og praktiske ting jeg hadde vektlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel alle forskjellige...

Selv kunne jeg ikke tenke meg å få barn etter fylte førti...

men det er personlig.. - og for andre er det sikkert riktig.

Det viktigste er vel at barnet er ønsket - for det er vel både fordeler og ulemper ved å få barn sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt personlig spør du meg. Om noen vil ha barn etter fylt 40. Jeg syns ikke det har noe å si. Hvorfor er det for gammelt? Ok, jeg kan være med på at det kan være risikoer (men det er jo risikofylt å få barn) At barnet får gamle foreldre er bare tull. Hvem sier det? Hvorfor gjør det noe? Når barnet er 20 år så er jo ikke foreldrene mer enn 60????? Hvor er problemet? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe i veien med at hun ønsker seg barn. Det er ikke naturstridig ettersom hun fortsatt er fruktbar, men det er ikke dermed sagt at hun kan bli gravid og bære frem et friskt barn. Det følger risiko med den høye alderen hennes, men det kan også gå knirkefritt. Ingen har noen garanti, uansett alder.

Selv har jeg en mamma som ikke var helt ung da hun fødte meg, og en pappa som var rundt 50. "Gamle" foreldre holder seg unge lengre, og får ikke nødvendigvis dårligere kontakt med barna sine, selv om generasjons-kløften er større. Dersom de begge ønsker seg et barn nå, syns jeg de skal prøve- før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på folk.jeg er i 20 årene å har barn.Jeg hadde ikke hatt tolmodighet og ork til å starte på nytt når jeg er i førsten på 40 åra.Men det er jo dem som tar det bedre da enn i 20 åra.Men som en sa over her,man bør tenke seg godt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på folk.jeg er i 20 årene å har barn.Jeg hadde ikke hatt tolmodighet og ork til å starte på nytt når jeg er i førsten på 40 åra.Men det er jo dem som tar det bedre da enn i 20 åra.Men som en sa over her,man bør tenke seg godt om.

Jeg nærmer meg 29, og først nå har jeg etablert meg med en mann som jeg skal gifte meg og få barn med. Mange barn! Men jeg har ingen garanti for hvor fort jeg blir gravid, eller hvor tett de kommer. Kanskje blir jeg 40 før nummer 2 eller 3 unnfanges, og det bør ikke være noe galt i det? Hvis jeg og mannen min er ENIGE ser jeg i grunnen ikke problemet.

PS: I utgangspunktet ønsket jeg å være en UNG førstegangsfødende, men omstendighetene gjorde at jeg ikke møtte min utkårede før i midten av 20-årene, hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ikke hadde fått barn innen det,så hadde jeg jo selfølgelig fått barn da.Det jeg mente var,siden jeg har barn så hadde jeg ikke orket å starte på nytt når jeg er i 40 åra.Å de som har barn fra før som ønsker seg flere når de er i 40 åra,vet hva de går til.Da er det litt lettere å tenke seg om.Har man ikke fått barn, så forstår jeg godt at de vill ha barn.Det hadde jeg ønsket meg i alle fall.Men henne det var snakk om her hadde voksne barn slik jeg forsto det.hadde jeg fått første når jeg var 35 og neste i 40 åra så blir det litt anneledes synes jeg.Jeg personlig kunne ikke tenkt meg ett barn til når min datter er i 20 årene,når man er ferdig så å si. da ville jeg heller ventet på å bli mormor å stilt opp for henne.ikke startet på nytt igjen da.Det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som har fått både to og tre etter fyllte førti. Den eldste mammaen vi har i barnehagen er 52, datteren er fire.

Den eldste pappen er 55, sønnen er akkurat året....

Når jeg er 52 er ungene mine 33 og 29.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

La gamla bare holde på; men når syttingen begynner fordi hun ikke er helt i form under svangerskapet så fortelle henne at hun har gjort d til seg selv.

Har ikke problemer med gamle mødre sånn sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ivertfall ikke du som svigerdatter (eller andre ikke direkte involvert i deres hushold) skal gå rundt og snakke negativt om det!! Det er slett ikke din beslutning. Hvis dama vil ha barn, er det en sak som bestemmes av henne og mannen. Hvis jeg hadde bestemt meg for å prøve på en til når jeg var 43, hadde jeg blitt temmelig sur og lei meg hvis andre prøvde å bestemme for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å få barn etter man har fylt 40, spesielt hvis man har barn fra før.

Synes nok det er adskillig tøffere for de som er førstegangsfødende i den alderen. Det å få barn er jo en ganske stor omstilling spesielt det første året med mye nattevåk osv.

Personlig har jeg valgt å ikke få barn etter fylte 40. Men det er meg.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er istand til å bli befruktet så er man ikke for gammel til å få barn... Synes Anne Marie Ottersen er et glimrende eksempel på at man ikke er for gammel til å bli mor om man er over 40. Hun var 46 da hun fikk sin yngste datter - la ikke merke til at noen reagerte negativt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

alle syntes jo d var så flott at Arve Tellefsen fikk sitt første barn som 64 åring;

hvorfor skulle ikke en 64 -årig nybakt mor være like flott?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...