AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Hei, vi vil gjerne i gang med prøving for alvor. Vi har ikke prøvd tidligere, dvs vi har ikke brukt prevansjon, men vi har forholdt oss til sikre perioder (jeg er veldig regelmessig). Jeg har barn fra før, mannen min har ingen, så det første steget bør kanskje være å sjekke hans forutsetninger for å få barn. Selv om jeg er regelmessig så må jeg innrømme jeg synes det er litt rart at vi har hatt så lenge ubeskyttet sex som vi har uten at det er skjedd noe Vi har ikke vært SÅ veldig forsiktige heller, egentlig. Kan han sjekke det hos fastlegen, eller må han på sykehuset for nærmere sjekk?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Man må ha prøvd aktivt i minst ett år før man får utredning, også av mannen. For å sjekke sædkvaliteten så må han henvises. Ofte så tar man prøven hjemme og tar den selv med til laboratoriet på sykehuset.
Strix Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Har dere holdt dere til sikre perioder så har dere holdt dere til sikre perioder. Gi det en sjanse, en skikkelig sjanse og har det da etter 1 år ikke skjedd noe så kontakter dere legen og gjør som AB sier over.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Noen som har brukt denne? http://www.billige-tester.no/saedkvalitetstest-c-40.html
Athene Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Hvis disse hadde vært effektive finnes det ikke en mann i dette landet som ville levert inn sædprøve for analyse. I tillegg til at kvaliteten på testen er elendig kan det være en titalls andre ting som kan være feil med sædkvaliteten. Dine alternativer er: 1. Prøv ett år, få deretter henvisning til fertilitetsutredning. 2. Betal for å ta en sædtest privat.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Jeg skjønner ikke helt problemet jeg... Du sier jo at dere har holdt dere til sikre perioder? Det er da et merkelig utgangspunkt å da anta at det kan være noe galt med mannen, når dere ikke har blitt gravide? Prøv ordentlig i et års tid, som alle andre sier, og klaffer det ikke da, så kan du begynne å mistenke at noe er galt. Sånn det er nå synes jeg ikke det er noen grunn for deg til å tro at noe skal være galt med mannen. Les statistikker for hvor fort det er "vanlig" for sunne, friske mennsker å bli gravide, som FAKTISK prøver (i motsetning til dere som har holdt dere til sikre perioder), så skjønner du kanskje mer av hvorfor ingen her mener dere har problemer enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå