Marshmallow Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Dette badet var urørt i 75 år før det ble pusset opp av husets nye eiere. Hva synes dere- var badet finere før eller etter oppussingen? Selv er jeg enig med de fleste som har kommentert på denne artikkelen i Dagbladet- det originale badet fra 1930-tallet burde blitt beholdt. Men, hver sin smak. Hva synes dere?
Rosalie Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Helt klart mye finere det ferdig oppussete enn 30-tallsbadet. 2
Honesty Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 En ting er at 30-tallsbadet kanskje er fint, men det er jo også snakk om å oppdatere badet til moderne standard når det gjelder det tekniske; rør/avløp, armaturer, varmekabler osv. Jeg likte egentlig begge to, men holder en knapp på det moderne, med unntak av den stygge tapeten. 1
Gjest Bjørn82 Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Dette badet var urørt i 75 år før det ble pusset opp av husets nye eiere. Hva synes dere- var badet finere før eller etter oppussingen? Selv er jeg enig med de fleste som har kommentert på denne artikkelen i Dagbladet- det originale badet fra 1930-tallet burde blitt beholdt. Men, hver sin smak. Hva synes dere? Jeg syns det nye badet var utrolig fint. Jeg synes oppusser gjorde en veldig bra jobb og resultatet var flott. Samtidig så syns jeg ikke badet fra 30tallet hadde noen utpreget 30talls stil og derfor er jeg litt for oppussingen som ble gjort. Hadde derimot det gamle badet ikke hatt den "minimalistiske" innredningen jeg per definisjon synes badet har, ville jeg beholdt deler av innredningen i det nye badet.
Kosemose Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Trist å ødelegge et så vakkert rom. nå ser det ut som alle andre baderom. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Er ikke det meningen da? At man skal være så lik som alle andre som overhodet mulig og ikke skille seg ut?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Jeg ville kanskje modernisert det gamle badet LITT (men diskret). F.eks. det speilet ville jeg gjort noe med, og skapet på veggen. Kanskje byttet ut noen fliser (i dusjsonen?) Men nå som den industrielle stilen er så populær, er jo det gamle badet plutselig moderne igjen.
Gjest Elfrida Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Det var jo bare ett bilde fra det gamle badet, vanskelig å gjøre seg opp noe helhetsinntrykk. Men utfra det bildet ville jeg gått for restaurering tilbake til opprinnelig stil, og forsøkt å beholde porselenet i hvert fall, det likte jeg! Kanskje til og med fått opp en tank høyt på veggen med snor til doen! Endret 4. mars 2011 av Elfrida 1
Envy Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Jeg fikk ikke noe 30-talls feeling av det gamle badet, synes liksom det var fryktelig anonymt og ikke spesielt pent. Synes det oppussede badet var kjempeflott! 1
KaDust Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Jeg fikk ikke noe 30-talls feeling av det gamle badet, synes liksom det var fryktelig anonymt og ikke spesielt pent. Synes det oppussede badet var kjempeflott! Helt enig!
SmallTalk Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Det nye badet så definitivt best ut, men jeg må si at jeg er imponert over kvaliteten på 30-talls badet! Bad fra 60- og 70-tallet er jo en del nyere, men ser jo helt jævlige ut i forhold. 1
Gjest Spinell Skrevet 4. mars 2011 #12 Skrevet 4. mars 2011 Bortsett fra tapetet, som jeg misliker sterkt, synes jeg det nye badet ble veldig fint. Gulvet og veggflisene tar absolutt opp i seg elementer fra den gamle stilen, og det er lite å si på at en ønsker å renovere et rom som tiden har gått fra. Ellers er jeg enig med SmallTalk i at det gamle badet så ut til å være i imponerende bra stand!
Sola^ Skrevet 4. mars 2011 #13 Skrevet 4. mars 2011 Synes det gamle minte om toaletter på ein gamal skule...ville pussa opp badet, ikkje beholdt det...men sikkert ikkje slik det vart pussa opp
Gjest Agurkolat Skrevet 4. mars 2011 #14 Skrevet 4. mars 2011 Kva tenker folk når ein snakkar 30-tals bad, siden de seier at da ikkje minna om 30-talet? Synes det var et fint bad, i forhold til stilen på den tida, enkelt, funksjonalistisk og ryddigt. Synes og da nye var pent, men ville nok ha beholdt det gamle, eller, i alle fall stilen. 1
Christiane_W Skrevet 6. mars 2011 #15 Skrevet 6. mars 2011 (endret) Jeg synes det er synd at de ikke har beholdt mer av stilen fra det originale badet, men det kan jo være at det overhodet ikke passer inn med stilen i resten av huset. Personlig er jeg ikke så begeistret for voldsomme tapeter, det blir fort utdatert. Jeg er vel ikke i tvil om at det nye badet kommer til å gå ut på dato etter mye kortere tid enn forgjengeren. Det er imponerende å se hvor høy kvalitet det var på ting for 75 år siden. Endret 6. mars 2011 av Christiane_W 1
Sunshine Skrevet 7. mars 2011 #16 Skrevet 7. mars 2011 Jeg fikk ikke noe 30-talls feeling av det gamle badet, synes liksom det var fryktelig anonymt og ikke spesielt pent. Synes det oppussede badet var kjempeflott! Enig!
Parvati Skrevet 17. mars 2011 #17 Skrevet 17. mars 2011 Jeg likte veldig godt vasken og doen, og ville beholdt det. Men for alt jeg vet kan de ha solgt det til noen som satte bedre pris på det enn dem, og da er det jo greit Jeg ville ha pusset opp et så gammelt bad for å unngå vannskader. Det var ikke mye membran på 30-tallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå