Happychilli Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 heisann, kan noen se på denne og se om jeg kan søke? jeg er desperat etter og finne meg jobb ettersom mitt vikariat går ut snart.. vil søke på hva som helst.. men jeg er hjelpepleier og har aldri hatt noe med apotek og gjøre:P men! jeg er superinterresert i helse og velvære. https://www.nav.no/sbl/stillingssok/stillingsannonse.do?id=2557858
Happychilli Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2011 ja det er det, men i annonsen skriver de ikke noe om det - annet enn i overskriften da. men annoner jeg har lest tidligere, blandt annet om min nåværende stilling skrives det alltid, utdanningskrav el lignende: hjelpepleier/omsorgsarbeider/fagarbeider
Fluffe Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Kan hende de tar det som en selfølge man er utdannet for å jobbe der.
chikako Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Man må ha autorisasjon for å være apotekertekniker, det er en tittel man får etter utdanning. I tillegg vil jeg tro de er strenge på ansettelse innen apotek med tanke på vandel. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Jeg ville søkt! Du har jo ingenting å tape Ja, apotektekniker er en utdanningstittel, men jeg tror ikke egentlig de har noen arbeidsoppgaver i apoteket som krever denne tittelen? Det er det jo farmasøytene som har. Kjenner til et par sykepleiere som jobber i apotek, og disse er en kjemperessurs for arbeidsplassen sin. Du kan jo sikkert en del om sårbehandling o.l, og vil kunne tilføre nyttig erfaring. Resepthåndtering er fort gjort å lære seg, det er farmasøytene som tar siste sjekken uansett. Og du har vel hatt litt om medisiner på hjelpepleierstudiet? Og en vandelsattest er vel grei skuring for de aller fleste..
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Selvfølgelig kan du søke. Hvis du ikke er kvalifisert så får du avslag. Verre er det ikke. Jeg leste et sted at menn generelt er flinkere til å søke på alt mulig, enten de er kvalifisert eller ikke. Mens kvinner generelt er mye strengere mot seg selv, og nesten må være overkvalifisert før de søker. Hvis du er usikker på om du egentlig er kvalifisert så synes jeg at du kan søke, men vær forberedt på å få avslag.
chikako Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Jeg ville søkt! Du har jo ingenting å tape Ja, apotektekniker er en utdanningstittel, men jeg tror ikke egentlig de har noen arbeidsoppgaver i apoteket som krever denne tittelen? Det er det jo farmasøytene som har. Kjenner til et par sykepleiere som jobber i apotek, og disse er en kjemperessurs for arbeidsplassen sin. Du kan jo sikkert en del om sårbehandling o.l, og vil kunne tilføre nyttig erfaring. Resepthåndtering er fort gjort å lære seg, det er farmasøytene som tar siste sjekken uansett. Og du har vel hatt litt om medisiner på hjelpepleierstudiet? Og en vandelsattest er vel grei skuring for de aller fleste.. Men sykepleiere er autorisert helsepersonell. Mulig hjelpepleierutdanningen er relevant, jeg fikk ikke med meg det fra det første innlegget Endret 4. mars 2011 av chikako
Happychilli Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2011 egentlig føler jeg ikke at jeg har noe og stille opp med, men jeg vil heller søke på dette enn og søke på dagpenger igjen. hehe. jeg er veldig klar over at det er en yrkestittel, men jeg har hørt om folk som har søkt på ting selvom de er noe helt annet, derfor lurer jeg.. dessuten følte jeg at stillingsannonsen åpnet for hvemsomhelst og søke. jeg har bare hjelpepleien i bakhånd, samt medisinkurset. men det er ikke noe stort kurs da.. jeg er utrolig interresert i medisiner og medisinhåndtering og ville virkelig elsket og jobbe på apotek. Jeg vil også vise nav at jeg søker på alt som er der ute når den tid kommer, for jobb vil jeg virkelig ha..
Happychilli Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2011 vandelen min er iorden, holdt jeg på å si:P jeg er forberedt på avslag altså.. er ikke redd for det. søkte også på jobb som kjøpmann nettopp, selvom jeg ikke har noen erfaring med det.. jeg har ambisjoner om jobb!!:D
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Jobber som farmasøyt på et apotek, og vil bare si en ting- SØK! Det er ingen av arbeidsoppgavene til en tekniker du ikke kan utføre med kun et par kurs eller litt opplæring. Medisinkunnskapen din er kanskje litt tynnere, men dette tar du igjen på interessen. Har hørt flere apotekteknikere si mye rart til kunder/ pasienter.. Så terskelen er ikke nødvendigvis så høy akkurat der. Har flere venninner på studiet som jobber i sommervikariater som teknikere før de begynte farmasiutdanningen, og de tok da teknikernes arb.oppgaver med bare vanlig almennfag i bagasjen. Jeg vil si du er kvalifisert selv om du ikke innehar tittelen! 1
Happychilli Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2011 takk for svar siste anonymbruker der! da søker jeg da! kunnskapen min er litt tynn ja, men jeg lærer lett om ting som interesserer meg - som dette:D
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #13 Skrevet 4. mars 2011 Jeg er apotektekniker selv og vil si at hvis du er "flink" og interessert er det ingen grunn til å ikke søke. Jeg er utdannet og autorisert, men det som har lært meg mest er jo alle årene ute i jobb. Etter mange år på apotek er min erfaring at nyansatte uten den formelle kunnskapen kommer veldig langt med vilje til å lære og vett til å be om hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå