Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen kloke kvinner der ute som kan hjelpe meg med tips til hvordan hurtigforbedre min forferdelig utsatte vinterhud?

Huden min er kombinasjonshud, og jeg har alltid hatt tendenser til uren hud på haken og i pannen. Men nå for tiden har jeg felter med supertørre partier som flasser, svært ujevn farge rundt nesen spesielt, og jeg får ikke til å jevne dette ut. Jeg bruker fuktighetskrem (enten estee lauder aqua source) eller Body Shop vitamin E for ekstra tørr hud, og renser med matis jeunesse. Jeg lurer på om det er rensen som er for kraftig, er det noen som vet noe om denne?

Men altså, jeg bruker foundation (som jeg også syns er svært vanskelig å legge jevnt) og legger en primer under denne for å hjelpe til. Men jeg føler meg helt maskert med foundation, i tillegg til at jeg ikke får til å legge den jevnt nok til at det ser naturlig ut.

Er det noen som kan hjelpe med noen smarte tips?

*gleder meg til våren kommer*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En fuktmaske kan hjelpe deg mye på veien, for det høres ut som huden din sliter av fuktmangel.

Mine favoritter en Matis Réponse Jeunesse Youth Hydrating Mask og Carita sin Lagoon Bath. Jeg vet at veldig mange sverger til Décleor sin Hydra Floral maske, men jeg synes faktisk at de to overnevnte tilfører huden min mer fukt. Huden min kan til tider blir veldig fuktfattig, og da er Matis redningen min.

En skrubb kan også hjelpe deg å fjerne gammel hud, som nå flasser.

• Liker 2
Skrevet

Generelle tips:

*En mildere rens

*Rikere fuktighetskrem, evt. fuktserum under kremen du allerede bruker

*Fuktmaske innimellom, gjerne også som nattkrem

*Peeling 1-2 ganger pr. uke

*Tilførsel av fettsyrer innenfra; fet fisk, kosttilskudd med Omega 3 osv.

Hilsen tørr og sensitiv. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har omtrent samme hudtype som deg. Jeg bor en plass hvor vi ofte har -30 om vinteren, og noen ganger er det ikke nok med fuktmasker og fiskefett, hvertfall ikke for meg.

Som en nødløsning om morgenen bruker jeg faktisk tjukk fotkrem(!) på de tørreste partiene. Det er selvfølgelig ikke bra for porene, men dette er ikke noe jeg gjør på daglig basis heller, bare når det er absolutt nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...