TuttaV Skrevet 3. desember 2011 #1561 Del Skrevet 3. desember 2011 Synes det er vanskelig å finne de rette ordene i en sånn vanskelig situasjon som du er oppe i nå, men ønsker å gi deg masse og og signerer det de andre har skrevet tidligere. Du virker utrolig sterk og velreflektert mtp alt du har som "går mot deg" om dagen. Godt å høre at ordningen med jobben til Teitingen hvertfall går i orden, også ønsker jeg dere gode dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #1562 Del Skrevet 3. desember 2011 Synes det er vanskelig å finne de rette ordene i en sånn vanskelig situasjon som du er oppe i nå, men ønsker å gi deg masse og og signerer det de andre har skrevet tidligere. Du virker utrolig sterk og velreflektert mtp alt du har som "går mot deg" om dagen. Godt å høre at ordningen med jobben til Teitingen hvertfall går i orden, også ønsker jeg dere gode dager Tusen takk for trøst og klemmer Det ordnet seg bra med jobben hans, så nå gjenstår bare NAV og skjemaene de skal ha. Det skal visst ikke være bare-bare, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #1563 Del Skrevet 5. desember 2011 I dag har vi vært på 6-ukers kontroll med S. (Hun er 7 uker og 2 dager, men..) Vekt ved fødsel: 3260 g -> 5170 g Lengde ved fødsel: 49 cm -> 57 cm Hodeomkrets ved fødsel 34 cm -> 38,9 cm7 Matvett Fikk skryt for hvor sterk hun er i ben og nakke Alt annet var fint med henne. Så var det meg.. Fikk et skjema jeg skulle krysse av på, som handler om mors psykiske helse. Kom ikke akkurat overraskende på at jeg fikk en høy skår på den. Så fortalte fort om hvor jeg var i løpet, og at jeg får hjelp, så det var liksom ikke noe vits å snakke noe mer om det der. Far fikk også krysse av på det skjema, men han hadde det ganske bra I dag har jeg faktisk følt meg "normal" i kroppen for første gang på lenge! Alle andre dager har begynt og sluttet med en vond, vond følelse inni meg. Utrolig deilig, håper det kan fortsette sånn Skal tilbake til psykiateren på onsdag, så får se hva vi kommer frem til, at vi skal gjøre videre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. desember 2011 #1564 Del Skrevet 5. desember 2011 Så fint lille snuppa har vokst! Godt hun har matvett. Kjekt at du fikk hjelp såpass fort som du fikk! Håper det er bra med dere til tross for dine "omstendigheter"! Fortsett å ta vare på hverandre og lille S, så skal du nok se at alt blir bedre med tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. desember 2011 #1565 Del Skrevet 5. desember 2011 Så deilig å se at frøkna vokser, også tallmessig! Og godt å høre at du har hatt en god dag i dag Håper den endte vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 5. desember 2011 #1566 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg er glad for at du allerede er i gang med den prosessen du skal gjennom. At det ikke begynte i dag, med det skjemaet. Du er knall! Fine mål på snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #1567 Del Skrevet 6. desember 2011 Så fint lille snuppa har vokst! Godt hun har matvett. Kjekt at du fikk hjelp såpass fort som du fikk! Håper det er bra med dere til tross for dine "omstendigheter"! Fortsett å ta vare på hverandre og lille S, så skal du nok se at alt blir bedre med tiden Så deilig å se at frøkna vokser, også tallmessig! Og godt å høre at du har hatt en god dag i dag Håper den endte vel! Jeg er glad for at du allerede er i gang med den prosessen du skal gjennom. At det ikke begynte i dag, med det skjemaet. Du er knall! Fine mål på snuppa Tusen takk for hyggelige kommentarer, jenter Setter stor pris på det. Jeg har en forholdsvis god dag i dag også Klarer meg helt fint alene nå. Vet jo ikke om det kommer til å vare, men jeg tror en kan gjøre mye med tankene. Tankens kraft er jo den sterkeste vi har! Jeg føler at etter jeg fikk "hjelp" og ble diagnosert i hytt og pine, så har jeg bare blitt verre. Jeg har levd meg inn i en sykdomsboble, hvor alt var mørkt og trangt, og hvor jeg ikke kunne se noe lys eller ende på følelsene og problemene. Jeg håper jeg kan klare å komme meg ut av dette selv, og at jeg kan leve et normalt liv med samboer og barn, og at jeg kan bli meg selv igjen. Skal tilbake til psykiateren i morgen, og fortelle han om tiltaksplanen jeg har satt opp. Håper han er positiv til det, og støtter valget mitt om å prøve selv først. Men, jeg lurte på en ting.. Hvor lenge etter fødsel må man vente før man kan begynne å bruke tamponger igjen? Sikkert teit spørsmål men.. Begynte på Cerazette, og begynte å blø med en gang. Sånn menstruasjonsblødning. Har nå blødd i over ti dager, og er så lei av bind.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 6. desember 2011 #1568 Del Skrevet 6. desember 2011 God vektøkning! Mi N var ca 5 kg ved 6 veker, og ho vog 4 kg ved fødselen. Di har jo lagt på seg nesten 2 kg! Kjempebra! (Og eg syns mi veks fort...) Svarte deg visst ang. tampong i mi bok eg. Men eg trur du kan bruke tampong no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #1569 Del Skrevet 6. desember 2011 God vektøkning! Mi N var ca 5 kg ved 6 veker, og ho vog 4 kg ved fødselen. Di har jo lagt på seg nesten 2 kg! Kjempebra! (Og eg syns mi veks fort...) Svarte deg visst ang. tampong i mi bok eg. Men eg trur du kan bruke tampong no Ja, hun har lagt på seg nesten to kilo. Men så er hun god og rund også, lille bolla mi Ok, fint. Da begynner jeg med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #1570 Del Skrevet 6. desember 2011 Gud, det er mye styr med NAV! Blir helt oppgitt.. Sittet i telefonen med de to ganger nå, pga at jeg er sykemeldt, og forloveden skal overta min permisjon. Han skal jo jobbe noen dager, så det blir gradert uttak, og jeg skjønner virkelig ingenting. Vi må jo fylle ut utrolig mange skjemaer, og hun dama klarte ikke svare på hva vi gjør med tanke på at jeg allerede er sykemeldt. Rekker jo ikke å fylle ut skjemaer, sende de inn, og få svar på de fra NAV i dag liksom.. Jeg gir snart opp jeg. Dette er ikke bare, bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. desember 2011 #1571 Del Skrevet 6. desember 2011 Huff, mange dager siden jeg har vært på runde nå og dette var trist å lese.. Snakker om å få alt på en eneste gang:( Men herfra kan det bare gå en vei og det er oppover Og jeg har stor tro på at du klarer dette ja! Men også nav midt i det hele.. Bare det er nok frustrasjon i seg selv til vanlig.. Krysser fingrene for at det ordner seg fort. Ønsker deg lykke til hos psykiateren igjen imorgen. Stay strong snuppa <3 Stooor klem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 7. desember 2011 #1572 Del Skrevet 7. desember 2011 Tror ikke jeg skal ta å synge for deg, men en kan du få Og så syns jeg du er flink som alle sier. Ikke alle som har et så stort mot som det virker som du har Teita Fin vektøkning på prinsessa, matvet er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 7. desember 2011 #1573 Del Skrevet 7. desember 2011 Håpløst med NAV når de ikke kan gi et skikkelig svar på hvordan man skal gå frem Har opplevd så mange ganger at de ikke kan svare meg på spørsmål nå etter at jeg ble gravid og med en gang det blir noe ekstra som hos deg kan jeg virkelig forestille meg at det er et salig sirkus og papirmølle uten sidestykke! Trist å lese at du synes ting er vanskelig nå Håper det blir et vellykket besøk hos psykiater i dag som kan hjelpe på veien videre. Håper alt går i orden med NAV og at du får god hjelp fra alle rundt Teita Ønsker deg en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. desember 2011 #1574 Del Skrevet 7. desember 2011 Heihei! Håper formen din har blitt bedre. Jeg er sikker på at du takler dette veldig bra. Som du sier så har du vært deprimert før, så da vet du i alle fall litt mer om hva som skal til for å dra seg selv ut av den. Så dette med tiltaksplan er jo kjempebra! Det er så lett å bli veldig tiltaksløs og falle for fristelsen for å isolere seg når man er deprimert. Det er i det minste noe man vet man er pent nødt til å unngå når man merker man blir deprimert. Håper det går bra hos psykiateren. Husker ikke om det var i dag eller om det var neste onsdag, men uansett. Det er så bra at du blir tatt alvorlig og får hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #1575 Del Skrevet 7. desember 2011 Huff, mange dager siden jeg har vært på runde nå og dette var trist å lese.. Snakker om å få alt på en eneste gang: ( Men herfra kan det bare gå en vei og det er oppover : ) Og jeg har stor tro på at du klarer dette ja! Men også nav midt i det hele.. Bare det er nok frustrasjon i seg selv til vanlig.. Krysser fingrene for at det ordner seg fort. Ønsker deg lykke til hos psykiateren igjen imorgen. Stay strong snuppa <3 Stooor klem!! Det er det som er så bra med å være helt på bånn. Da kan det liksom bare gå oppover Takk Tror ikke jeg skal ta å synge for deg, men en :klemmer : kan du få : ) Og så syns jeg du er flink som alle sier. Ikke alle som har et så stort mot som det virker som du har Teita :jepp : Fin vektøkning på prinsessa, matvet er bra :jepp : Takk for Jepp, matvett er bra Håpløst med NAV når de ikke kan gi et skikkelig svar på hvordan man skal gå frem Har opplevd så mange ganger at de ikke kan svare meg på spørsmål nå etter at jeg ble gravid og med en gang det blir noe ekstra som hos deg kan jeg virkelig forestille meg at det er et salig sirkus og papirmølle uten sidestykke! : ( Trist å lese at du synes ting er vanskelig nå : ( Håper det blir et vellykket besøk hos psykiater i dag som kan hjelpe på veien videre. Håper alt går i orden med NAV og at du får god hjelp fra alle rundt Teita :klemmer : Ønsker deg en fin dag! Alt med NAV er håpløst.. Men hvorfor gjøre det lett, når man kan gjøre det vanskelig, liksom? Tusen takk Heihei! Håper formen din har blitt bedre. : ) Jeg er sikker på at du takler dette veldig bra. Som du sier så har du vært deprimert før, så da vet du i alle fall litt mer om hva som skal til for å dra seg selv ut av den. Så dette med tiltaksplan er jo kjempebra! Det er så lett å bli veldig tiltaksløs og falle for fristelsen for å isolere seg når man er deprimert. Det er i det minste noe man vet man er pent nødt til å unngå når man merker man blir deprimert. Håper det går bra hos psykiateren. Husker ikke om det var i dag eller om det var neste onsdag, men uansett. : ) Det er så bra at du blir tatt alvorlig og får hjelp. Jeg er litt bedre Tusen takk Møtte opp hos psykiateren i dag, men der var det ingen.. Var visst i morgen jeg hadde time. Han hadde visst surret med datoen. Litt slitsomt, med tanke på all planlegging som må til for å få S ut av huset til riktig klokkeslett, men men. Er ikke noe å få gjort med det, så jeg får prøve igjen i morgen. Jeg har ihvertfall vært produktiv i dag, om ikke annet. Vært på NAV to ganger, og fikk tilslutt god hjelp, så nå skjønner jeg litt mer. Har fylt ut ALLE papirene fra både meg og forloveden, så nå mangler det bare å føre på sykemeldingsdato, og at arbeidsgiveren hans fyller ut et skjema. Jeg skal sykemelde meg 40%, slik at han kan arbeide timebasert en stilling på 60%. På denne måten kan han bli hjemme de dagene jeg trenger han, og jobbe de dagene jeg har det bra. Tror det ordner seg greit Må bare få psykiateren til å skrive en funksjonsmelding på hvorfor jeg blir sykemeldt og trenger hjelp. Etterpå dro vi til svigers for å spise middag, og når vi kom hjem, satt jeg igang å rydde og ordne litt. Vi har til nå hatt stellebordet på rommet hennes, men fant vel egentlig ut at vi burde ha det på badet, da det er nærmere vasken. Så vi har fått flyttet det, og jeg fikk ordnet opp litt på barnerommet som til nå har vært brukt som "roterommet". Har også fått vasket og brettet litt klær, så nå er jeg sliten, men også fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 8. desember 2011 #1576 Del Skrevet 8. desember 2011 Aii, kjipt å bomme på dagen da:( Men godt timen er imorgen sånn at den i alle fall ikke hadde vært:) Flott å høre at du fikk hjelp hos nav! We like!! Supert med en bra dag da:) Snart er dem i overtall! En klem i natten fra meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 8. desember 2011 #1577 Del Skrevet 8. desember 2011 Så flink du er! Håper at idag er også en god dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 8. desember 2011 #1578 Del Skrevet 8. desember 2011 Wow! Så flink du er! Har tenkt å rydde litt i flere dager nå, men kommer aldri så langt Bra du endelig fikk litt ordentlig hjelp av Nav. Man kan jo bli sprø av mindre! Godt å lese at det ordner seg med jobben til forloveden din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 8. desember 2011 #1579 Del Skrevet 8. desember 2011 Så flink du er! Tenker at det gjør godt når ting er blitt gjort Og nav... Det er jo et kapittel for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #1580 Del Skrevet 9. desember 2011 Aii, kjipt å bomme på dagen da: ( Men godt timen er imorgen sånn at den i alle fall ikke hadde vært: ) Flott å høre at du fikk hjelp hos nav! We like!! Supert med en bra dag da: ) Snart er dem i overtall! En klem i natten fra meg: ) Kjedelig å bomme på dagen ja, men fikk ihvertfall kommet dagen etter da. Ja, etter MYE om og men, fikk jeg endelig hjelp av NAV. Så flink du er! : ) Håper at idag er også en god dag : ) Var en forholdsvis fin dag i går Tusen takk. Wow! Så flink du er! Har tenkt å rydde litt i flere dager nå, men kommer aldri så langt :sjenert : Bra du endelig fikk litt ordentlig hjelp av Nav. Man kan jo bli sprø av mindre! Godt å lese at det ordner seg med jobben til forloveden din :klemmer : Blir fort sånn. Er vanskelig å få planlagt å gjøre husarbeid, for plutselig våkner babyen, eller skal ha mat, eller et eller annet Hender jeg gir S til mormoren, også løper jeg rundt og tar det verste. Så flink du er! Tenker at det gjør godt når ting er blitt gjort : Og nav... Det er jo et kapittel for seg selv :kjefte : Gjør veldig godt Ja, NAV er virkelig et kapittel for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå