Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Har ikke tid til å lese så veldig her inne nå, men forstår at det passer veldig å sende deg mange :klemmer: Det kommer til å ordne seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ingen fortjener å bekymre seg for at barna skal ha psykiske problemer. Jeg ser det på denne måten at jeg kanskje er mer obs hvis C skulle ha det vondt. Og mye av det Niennas sa er jeg enig i. Det er faktisk ikke en garanti at S får det, for hun har tross alt halvparten av gensettet sitt fra Teitingen.

Jeg har gått gjennom mye og hadde ubehandlet PTSD i flere år, så jeg vet faktisk ikke om det er genetisk betinget her. Uansett så tørr jeg ikke si at det ikke er det, i tilfelle det ikke er det.

:klemmer: Tenker på deg, frøken. :klemmer:

Ja uff. Jeg håper virkelig ikke hun arver det genet fra meg, og at hun heller arver sin far der.

Er det post-traumatisk depresjon, eller post-traumatisk stresslidelse? Ja.. Skjønner deg godt.

Tusen takk :klemmer: Tenker på deg og :klemmer:

Har ikke tid til å lese så veldig her inne nå, men forstår at det passer veldig å sende deg mange :klemmer: Det kommer til å ordne seg :)

Det skjønner jeg godt, nå må du bruke tiden på den lille prinsen din :) Tusen takk for mange klemmer.

:klem::hjerte:

Tusen takk :klem:

I kveld kommer Niennas og mannen hennes til oss på spillkveld :) Det blir koselig. De skal spandere Peppes pizza på oss, fordi vi er litt fattige akkurat nå. Kjenner jeg får dårlig samvittighet, men det er jo utrolig snilt av dem.

Siden vi får besøk, ble vi jo "tvunget" til å få unna litt :husarbeid:, og det er bare bra. Så nå ser det ikke såå ille ut her lenger. Forloveden gjorde en skikkelig innsats, slik at jeg skulle få slappe av litt. Er skikkelig imponert av han, altså.

Nå våkner nok snart S igjen, og da er det frem med puppen! Alltid sulten hun der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja uff. Jeg håper virkelig ikke hun arver det genet fra meg, og at hun heller arver sin far der.

Er det post-traumatisk depresjon, eller post-traumatisk stresslidelse? Ja.. Skjønner deg godt.

Tusen takk :klemmer: Tenker på deg og :klemmer:

---

I kveld kommer Niennas og mannen hennes til oss på spillkveld :) Det blir koselig. De skal spandere Peppes pizza på oss, fordi vi er litt fattige akkurat nå. Kjenner jeg får dårlig samvittighet, men det er jo utrolig snilt av dem.

Siden vi får besøk, ble vi jo "tvunget" til å få unna litt :husarbeid:, og det er bare bra. Så nå ser det ikke såå ille ut her lenger. Forloveden gjorde en skikkelig innsats, slik at jeg skulle få slappe av litt. Er skikkelig imponert av han, altså.

Nå våkner nok snart S igjen, og da er det frem med puppen! Alltid sulten hun der.

Det er post-traumatisk stresslidelse jeg slet med. Fant det ut da vi var på et sted hvor man kunne møte kvinner som har opplevd overgrep, psykiske/seksuelle.

:klemmer:

---

Blir koselig med besøk! :jepp: Skal sitte alene og kose meg med C, pappaen hennes skal spille fotball. Forloveden din høres helt herlig ut! :jepp: Skikkelig godgutt! :klemmer: SKal ikke klage over forloveden min, lager meg middag og skifter bleia til C med glede. Av og til tar han kveldsvasken alene også, sånn at jeg kan gjøre meg klar til siste amming for kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er post-traumatisk stresslidelse jeg slet med. Fant det ut da vi var på et sted hvor man kunne møte kvinner som har opplevd overgrep, psykiske/seksuelle.

:klemmer:

---

Blir koselig med besøk! :jepp: Skal sitte alene og kose meg med C, pappaen hennes skal spille fotball. Forloveden din høres helt herlig ut! :jepp: Skikkelig godgutt! :klemmer: SKal ikke klage over forloveden min, lager meg middag og skifter bleia til C med glede. Av og til tar han kveldsvasken alene også, sånn at jeg kan gjøre meg klar til siste amming for kvelden.

Ååå.. :klemmer: Skal ikke spørre for mye jeg.

Ja, det blir koselig, og han er fantastisk. (Som regel :fnise:) Er godt å ha en god farsfigur for jentene våre:) En som ikke sukker når han må skifte en bleie foreksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ååå.. :klemmer: Skal ikke spørre for mye jeg.

Ja, det blir koselig, og han er fantastisk. (Som regel :fnise:) Er godt å ha en god farsfigur for jentene våre:) En som ikke sukker når han må skifte en bleie foreksempel.

Altså, hvis du vil vite, så forteller jeg, men da på pm. Jeg har jobbet gjennom ting, så jeg har det godt nå. :jepp:

Det er godt, og jeg ser meg selv som veldig heldig, for det er aldri en garanti at barna får det. Det er deilig når de ikke sukker. Han her elsker å skifte henne, hender han tar henne ut av armene mine og skifter henne uten at jeg ber om det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerne det, hvis du vil dele:)

Da kan vi begge anse oss som heldige. Forloveden er å skifter på S, as we speak:) Fordi jeg akkurat ga henne mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese at det sannsynligvis ligger en bipolar lidelse hos deg i bånn av det hele... :troest: Sender deg mange :klemmer: og ønsker deg masse lykke til med videre utredning hos psykiater. Det er jo flott at de har fanget det opp så tidlig!

Jeg er helt sikker på at du vil være og ER en flott mor til S allikevel, og selv om arveligheten er der, så er jo risikoen totalt sett veldig liten! Husk at vi alle har en viss risiko for å utvikle bipolar lidelse, for S er den bare bittelitt økt..

Ønsker deg en god dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en sen lørdagsklem <3

Mandagsklem tilbake<3

Så leit å lese at det sannsynligvis ligger en bipolar lidelse hos deg i bånn av det hele... :troest: Sender deg mange :klemmer: og ønsker deg masse lykke til med videre utredning hos psykiater. Det er jo flott at de har fanget det opp så tidlig!

Jeg er helt sikker på at du vil være og ER en flott mor til S allikevel, og selv om arveligheten er der, så er jo risikoen totalt sett veldig liten! Husk at vi alle har en viss risiko for å utvikle bipolar lidelse, for S er den bare bittelitt økt..

Ønsker deg en god dag :hug:

Det er leit, men sånn er det nå.. Tusen takk for :klemmer::) Ja, det er bra det ble oppdages såpass tidlig, selv om jeg kan ha hatt dette i flere år, da jeg har slitt endel med depresjoner tidligere, men men. Bedre sent enn aldri, ihvertfall.

Tusen takk :hug: God dag til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg hjemme alene med S igjen. Forloveden er tilbake på jobb, etter å ha tatt seg noen dager fri fordi jeg har hatt det vanskelig og trengt han. Jeg gruet meg skikkelig, men det har faktisk gått bedre enn forventet. Mye takket være S som har vært snill i dag :hjerte: Jeg har en forholdsvis god dag i dag, og da går alt mye lettere også.

Jeg har til og med klart å vaske klær, rydde og vaske litt og sminket meg i dag, mens S har sovet :) Da kan jeg ihvertfall være stolt av det, og ikke sitte med dårlig samvittighet for alt jeg ikke fikk gjort..

Om en halvtime kommer forloveden hjem igjen :) Gleder meg! Også våkner nok S hvert øyeblikk for litt pupp og kos, igjen.

Ellers ikke noe nytt å meddele. Ser frem til lønning på fredag (som sårt trengs nå), og at forloveden og jeg skal ut å feire jubileum sammen på lørdag, med god mat og vin. (Min mor som bor over oss skal være barnevakt, og jeg har pumpet opp et godt lager med mat). Det blir første gang S har barnevakt, så det blir spennende.

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Flinke, snille S som har gjort det lett for deg! :strix::jepp: Det høres ut som dagen din har vært bra! :jepp: Blir glad når jeg leser sånt.

Første gang med barnevakt er spennende. Her ble C passet på første gang da jeg og forloveden skulle ut til Schiphol for å hente mine foreldre. :jepp: Det gikk forøvrig kjempebra, og jeg tror det sikkert kommer til å gå kjempebra med S også! :jepp: Blir koselig for både bestemor og S å bli litt bedre kjent. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke, snille S som har gjort det lett for deg! :strix::jepp: Det høres ut som dagen din har vært bra! :jepp: Blir glad når jeg leser sånt.

Første gang med barnevakt er spennende. Her ble C passet på første gang da jeg og forloveden skulle ut til Schiphol for å hente mine foreldre. :jepp: Det gikk forøvrig kjempebra, og jeg tror det sikkert kommer til å gå kjempebra med S også! :jepp: Blir koselig for både bestemor og S å bli litt bedre kjent. :fnise:

:jepp: Hadde en ganske fin dag i går:)

Ja, det blir spennende. Hun skal sove over hos min mor også, men vi bor jo rett under da, så om det er noe krise, så kommer vi jo bare å henter henne. Som sovner som regel fint overalt, så jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem. Men det blir spennende selv om, og jeg kommer til å savne henne! :fnise::sjenert:

Schiphol ja, bor dere i Amsterdam da eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Synes du er tøff som lar henne sove der også. Har fått tilbud om å la C overnatte hos svigers, men jeg tørr ikke helt enda. Er mer meg som ikke vil være borte fra C. :sjenert: Nå er det også sånn at svigermor og svigerfar bor hele 10 minutter fra oss. :skratte: Usj, forferdelig jeg er.

Vi bor sør for Amsterdam forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teita! Vil bare gi deg en real klem :klemmer:

Trist å lese om det du sliter med. Men i det minste er det kjempeflott at du blir tatt på alvor! :klemmer:

Har ikke fått hodet helt over vannet enda, så blir nok mer aktiv i dagbøkene etter hvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff som lar henne sove der også. Har fått tilbud om å la C overnatte hos svigers, men jeg tørr ikke helt enda. Er mer meg som ikke vil være borte fra C. :sjenert: Nå er det også sånn at svigermor og svigerfar bor hele 10 minutter fra oss. :skratte: Usj, forferdelig jeg er.

Vi bor sør for Amsterdam forresten.

Gruer meg litt :fnise::sjenert: Men hun vil være rett over meg i etasjen over, så det er ikke noe krise ihvertfall. Kommer nok ikke til å være klar for at hun skal ha barnevakt lenger vekk enn det på en god stund enda.

Hei Teita! Vil bare gi deg en real klem :klemmer:

Trist å lese om det du sliter med. Men i det minste er det kjempeflott at du blir tatt på alvor! :klemmer:

Har ikke fått hodet helt over vannet enda, så blir nok mer aktiv i dagbøkene etter hvert :klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Det har jeg FULL forståelse for! Ta din tid.

I dag ringte jordmoren min (hun som har hjulpet meg sålangt med depresjonen) og sa at hun hadde fått meg inn hos den beste psykiateren i byen, som egentlig hadde 6 mnd ventetid og inntaksstopp, så vi var heldige! Da ble jeg glad. Han skal kontakte meg snart.

Også må jeg bare fortelle noe morsomt og ekkelt. S og jeg tok bilder sammen i sta, også skulle jeg holde henne opp for å kysse henne. Da jeg hadde munnen åpen og skulle til å nærme meg henne, så gulper hun I munnen min! Forloveden holdt på å dø av latter, mens jeg løp til vasken for å spytte det ut og skylle munnen. Mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha! Det er jo mange sånne 'uhell' på youtube og AFV :fnise:

A syns gulpinga til N var litt ekkel, så me har forklart henne at det er berre melk. Så nå går ho rundt å presiserer at 'det er BARE MELK!' når N gulpar. Veldig greitt når N gulpar på heile genseren min og ned i sofaen, og eg har meir enn nok med å prøve å tørke opp og passe på at det ikkje kjem meir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flott at du har kommet inn hos den beste psykiateren! :strix:

:fnise: Beklager, men jeg lo litt nå da du skrev at S gulpet i munnen din. Ser det for meg. :fnise: C gulpet på elegant vis i går. Det kom som et skudd og rant mellom puppene på meg. Skrattlo jeg, for ikke traff det klærne, bare direkte mellom puppene. :skratte:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuusj!! Det var gulpeuhellet sitt!!! :) Menmen, sånn kan det gå!

Så godt at hun fikk ordnet skikkelig hjelp med en gang. Kjempeviktig det! Tror det blir godt for deg <3

Oioi, spennende med barnevakt:) Bra at du kan slappe av med det slik at dere kan kose dere litt. Dere trenger det kanskje enda mer enn vanlig nå <3

Fortsett å stå på snuppa! You can do it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...