Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Faren hans kommer vel ikke til å sparke han uansett? :) Håper det går freover med dere og at du får den hjelpen du trenger :klemmer: Du er flink som er sterk når S er våken, men ikke slit deg helt ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei søte deg <3

Ikke rukket innom på noen dager desverre:(

Ikke godt å lese om hvordan du har det:( Men samtidig er jeg veldig stolt av deg og beundrer deg for åpenheten din. Det står det stor respekt av! Bare husk at man er først sterk når man tørr å være svak<3

Har hatt noen av de samme tankene som deg, ang å være

til bry etc. Håper du kan få snakke med noen hos vop kanskje? Eller at jm er veldig flink på slikt. Det er utrolig hva som kan endre seg bare man får luftet de dumme tankene man har.

Mange lange klemmer din vei <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

:takke:

Faren hans kommer vel ikke til å sparke han uansett? :) Håper det går freover med dere og at du får den hjelpen du trenger :klemmer: Du er flink som er sterk når S er våken, men ikke slit deg helt ut :klemmer:

Nei, han kommer ikke til å sparke han, men firmaet er veldig nyoppstartet, så det kan gå konkurs dersom de ikke leverer når de skal.

Tusen takk :klemmer:

Hei søte deg <3

Ikke rukket innom på noen dager desverre:(

Ikke godt å lese om hvordan du har det:( Men samtidig er jeg veldig stolt av deg og beundrer deg for åpenheten din. Det står det stor respekt av! Bare husk at man er først sterk når man tørr å være svak<3

Har hatt noen av de samme tankene som deg, ang å være

til bry etc. Håper du kan få snakke med noen hos vop kanskje? Eller at jm er veldig flink på slikt. Det er utrolig hva som kan endre seg bare man får luftet de dumme tankene man har.

Mange lange klemmer din vei <3

Tusen takk, søta <3

Jeg vil gjerne snakke med jordmoren min, fordi som hun sa så er fødselsdepresjoner en stor del av utdannelsen deres, pluss at hun er veldig forståelsesfull og har slitt med det samme selv.

Forloveden er hjemme med oss i dag også, og det er så utrolig godt! Jeg får hjelp og får gjort ting, som fører til at jeg føler meg mye bedre med en gang.

I natt bæsjet S overalt! Jeg vekket kjære og han gikk å skiftet bleie og klær på henne, mens jeg skiftet sengetøy. Skikkelig bæsjekrise midt på natten, og da var det veldig godt å vite at han ikke skulle på jobb dagen etterpå, sånn at jeg kunne vekke han, og slapp å stå alene med alt som skjedde på en gang.

Når S sov i sta, kastet vi oss over litt husarbeid. Det ble ryddig, kjøkkenet ble rent, jeg fikk brettet litt klær, og vasket litt klær. Jeg elsker å ha det rent og pent rundt meg, og blir skikkelig stresset og i dårlig humør når det ser ut som et loppemarked.

Jeg ringte jordmoren min i går, og sa jeg trenger hjelp. Men hun har blitt sykemeldt, så jeg fikk ikke time før neste torsdag igjen. Har hatt to gode dager nå, men dersom jeg får et utbrudd til før den timen, så må jeg faktisk bare reise til fastlegen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg forresten i dag.

Startvekt ved graviditet: 53 kg

Vekt ved fødsel: 78 kg

Vekt tre dager etter fødsel: 68 kg

Vekt tre uker og tre dager etter fødsel: 63 kg

Det vil si at jeg har gått ned 15 kg, og mangler 10 kg til startvekt. Men jeg har ingen planer om å gå helt ned til startvekt igjen, så målet mitt er på 57 kg.

Det er 5 kg igjen, til jeg når trivselsvekten min.

Har et lite mål om å være der ved 6-ukers kontrollen, men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at han har vært hjemme et par dager nå. Det gjør nok godt for deg. Typisk at jordmoren din er borte, men får håpe fastlegen din er god å prate med også. I alle fall fram til jordmor kommer tilbake!

Hørtes ut som litt av en bæsjekrise ja, hehe. Sånn er det vel med små spedbarn. :)

Veldig fin vektnedgang du har hatt! :) Og du klarer helt sikkert fem kg til ja, men hvor fort det går er jo ikke godt å vite. Men er jo uansett ikke noe en trenger å stresse med. :) Kjenner jeg selv er litt stresset over dette med vekten. Jeg veide jo 67-68 kg før graviditet, og var storfornøyd med kroppen min. Nå har jeg gått opp ca. 22 kg, altså veier jeg nå 90 (!) kg! Det var bra sårt å se nittitallet dukke opp på vekten i går, menmen. Jeg skal tilbake til sekstitallet :nigo: Kroppen min ser best ut når den veier 67 kg! :)

Ha det kjempebra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at han har vært hjemme et par dager nå. Det gjør nok godt for deg. Typisk at jordmoren din er borte, men får håpe fastlegen din er god å prate med også. I alle fall fram til jordmor kommer tilbake!

Hørtes ut som litt av en bæsjekrise ja, hehe. Sånn er det vel med små spedbarn. :)

Veldig fin vektnedgang du har hatt! :) Og du klarer helt sikkert fem kg til ja, men hvor fort det går er jo ikke godt å vite. Men er jo uansett ikke noe en trenger å stresse med. :) Kjenner jeg selv er litt stresset over dette med vekten. Jeg veide jo 67-68 kg før graviditet, og var storfornøyd med kroppen min. Nå har jeg gått opp ca. 22 kg, altså veier jeg nå 90 (!) kg! Det var bra sårt å se nittitallet dukke opp på vekten i går, menmen. Jeg skal tilbake til sekstitallet :nigo: Kroppen min ser best ut når den veier 67 kg! :)

Ha det kjempebra! :klemmer:

Veldig deilig at han har vært hjemme med oss :jepp: Men i morgen er det tilbake på jobb..

Ja, typisk at hun skulle bli sykemeldt akkurat nå. Men men.

Det blir fort gulp og bæsj overalt, men sånn er det bare.

Tusen takk:) Er egentlig veldig fornøyd med vektnedgangen, så skal ikke klage. Håper bare ikke jeg må slite veldig med de resterende.

Skjønner at du ikke likte å blikke 90 tallet, men man klarer alltids å gå ned, bare man vil. Veldig snart skal du føde, og da mister du fort ihvertfall fem kilo:)

Koselig kveld med fyr i peisen :hjerte: Vi koste oss på lammekinnsteppe, og sjokolademilkshake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går du masse turer eller er det vann som går vekk?

Jeg har bare gått to turer siden jeg fikk henne.. :sjenert: Er så lat, og det er så kaldt ute :fnise: Men mamma går masse turer med henne da. Men nei, jeg har ikke trent eller noe.

Vannet er nok helt borte nå, er bare fett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt... Skjønner at du har det vanskelig om dagen, men jeg må bare si at jeg er utrolig imponert over deg allikevel! Steller og ordner og styrer for både jenta si og familien, flott vektnedgang og stikker innom dagbøkene våre også :hjerte: Håper denne (desverre) naturlige fasen går raskt over for deg og at du etterhvert kan finne de små hverdagsgledene! Sett deg selv forrest i denne perioden! Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt... Skjønner at du har det vanskelig om dagen, men jeg må bare si at jeg er utrolig imponert over deg allikevel! Steller og ordner og styrer for både jenta si og familien, flott vektnedgang og stikker innom dagbøkene våre også :hjerte: Håper denne (desverre) naturlige fasen går raskt over for deg og at du etterhvert kan finne de små hverdagsgledene! Sett deg selv forrest i denne perioden! Stor :klemmer:

Takk for hyggelig kommentar, TuttaV :)

Får ikke så mye tid til å kommentere i dagbøkene deres, men jeg leser ofte mens jeg ammer da :)

Det er en tung tid, dessverre, men jeg håper det går over snart.. Denne gangen får jeg ihvertfall hjelp til å komme meg gjennom det, for jeg har skjønt at jeg må det for dattera mi. Hadde det bare vært meg selv å ta hensyn til, så hadde jeg nok latt naturen gå sin gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene med S i dag, for typen er tilbake i jobb. Litt tungt, men det har gått bedre enn forventet :) Jeg våknet opp med omgangssyken i dag, så det var ikke noe særlig å måtte fly frem og tilbake til do, med en baby. Men jeg er bedre nå! :)

Ellers driver jeg å "øker" melkeproduksjonen min for tiden. Jeg har nok melk til S, men for at jeg skal kunne pumpe litt for å fryse ned. For 27 november skal vi ha barnevakt for første gang. S skal være hos mormoren sin, mens vi skal ut å feire jubileum sammen.

Skulle ønske jeg hadde litt for mye melk, så jeg slapp å øke selv. For gud så slitsomt det er med den pumpa hele tiden, pluss amming ved siden av. Brystene får jo ikke slappet av :fnise: Føler at jeg ikke gjør annet enn å sette sammen pumpa, ta den fra hverandre, vaske den og koke den.. Men men, det må jo til.

Nå er det en liten en her som våkner til liv, etter å ha sovet en liten stund i vognen sin. Da må mor frem med puppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: skikkelig melkestasjon! Flink du er som planlegger litt kos også utenfor hjemmet. Viktig å ta vare på kjæresteforholdet også!

Godt å høre du har en litt bedre dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg syns du takler denne fødselsdepresjonen utrolig bra! Viser bare hvor sterk du er og hvor god mor du er til lille S :klemmer: Hun er jammen meg heldig som har deg til mamma!

Håper du får den hjelpen du trenger og at det snart blir lettere for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin vektnedgang du har hatt teita :) Du er flink :)

Huff, omgangsyken og baby høres ikke ut som en fin kombinasjon. Håper du er blitt frisk nå da :) Og håper ikke lille S blir smittet.

Hehe, melkemaskin om dagene du da ;) Men greit å få den opp sånn at du har muligheter til å få fryst litt til slike anledninger :jepp:

Hvilken pumpe er det du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: skikkelig melkestasjon! Flink du er som planlegger litt kos også utenfor hjemmet. Viktig å ta vare på kjæresteforholdet også!

Godt å høre du har en litt bedre dag :klem:

Ja, du kan si det sånn :ler: Det er veldig viktig å ta vare på forholdet også! Tror vi gjorde lurt i å snakke om det før S kom til verden, for det er jo mange forhold som går i dass den første tiden..

Jeg må bare si at jeg syns du takler denne fødselsdepresjonen utrolig bra! Viser bare hvor sterk du er og hvor god mor du er til lille S :klemmer: Hun er jammen meg heldig som har deg til mamma!

Håper du får den hjelpen du trenger og at det snart blir lettere for deg!

Tusen takk :) Jeg prøver å være den beste mammaen jeg kan for S. Har jo ingen erfaring, men nok av kos og kjærlighet får hun ihvertfall.

Så fin vektnedgang du har hatt teita :) Du er flink :)

Huff, omgangsyken og baby høres ikke ut som en fin kombinasjon. Håper du er blitt frisk nå da :) Og håper ikke lille S blir smittet.

Hehe, melkemaskin om dagene du da ;) Men greit å få den opp sånn at du har muligheter til å få fryst litt til slike anledninger :jepp:

Hvilken pumpe er det du bruker?

Det var ikke en god kombo nei.. Men det gikk over :) Tror nok ikke S har blitt smittet. Ingen bæsj i bleia ihvertfall.

Ja, skikkelig meieri! :fnise:

Jeg bruker Avent sin elektriske. Må si jeg er glad for at jeg la til de ekstra hundrelappene for å få en elektrisk. Denne kan jo brukes som en manuell også, men det er kjedelig, og tar mye lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg gruer meg til å sette meg inn i alle disse delene til brystpumpen. Jeg har samme pumpe som deg, og det er jo et tonn av deler. :sjenert:

Skal også pumpe ved siden av. :) Men bruker du avant sine flasker også da, eller har du kjøpt noen andre? Jeg har foreløbig kun en avant flaske, men vurderer å kjøpe en annen sort som er mer lik brystknoppen for å gjøre det lettere å kombinere med amming.

Også må jeg gi deg en skikkelig klem :klem: for du er så flink!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

:)

Kjenner jeg gruer meg til å sette meg inn i alle disse delene til brystpumpen. Jeg har samme pumpe som deg, og det er jo et tonn av deler. :sjenert:

Skal også pumpe ved siden av. :) Men bruker du avant sine flasker også da, eller har du kjøpt noen andre? Jeg har foreløbig kun en avant flaske, men vurderer å kjøpe en annen sort som er mer lik brystknoppen for å gjøre det lettere å kombinere med amming.

Også må jeg gi deg en skikkelig klem :klem: for du er så flink!:)

Hehe, typen min satt den sammen for meg første gangen på barsel. Nå vet jeg jo hvordan den skal settes sammen, så det er ikke noe vanskelig lenger, men det er så kjedelig å sette den sammen og plukke den fra hverandre hele tiden :sjenert::fnise: Det følger jo med noen ekstra deler, så du skal ikke bruke alle :) Inkludert flasken, er det 7 deler som må kobles sammen. (Det høres mye ut!)

Ja, jeg bruker bare Avent sine flasker. Har fire utenom den som hørte med til pumpa. To store og to små (lik den som hørte med), og jeg er glad jeg har såpass mange, for jeg føler ikke at jeg gjør annet enn å vaske og koke flasker :fnise:

Takk for :klem: Føler meg ikke så veldig flink akkurat.. Men jeg prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt satt meg inn i dette pumpe-systemet enda jeg, men høres ut som om elektrisk er snedigere enn manuell. Nå har søstra til samboeren min ei pumpe som jeg kunne få hvis jeg ville da, men aner ikke om det er elektrisk eller manuell :vetikke: Så vi får se, hvis den er manuell er det godt mulig jeg kjøper ei elektrisk selv. Høres så slitsomt ut å sitte å pumpe med manuell pumpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke investert i pumpe, jeg. Vil ikke at E skal ta flaske, for er så redd han ikke tar puppen da :sjenert: Og jeg vil ikke gi han fra meg så noen skal passe han :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...