Teita Skrevet 5. november 2011 Forfatter #1421 Del Skrevet 5. november 2011 Du er utrolig flink og tøff, det skal du ha. Du er tøff som tørr å gå ut med at du har fødselsdepresjon, og flink som gjør noe med det. Det er mange som blånekter for at de har det. Det er flott at du gjør noe med det. ! Det er jo koselig at S og pappaen hennes har fått litt alenetid. C har aldri vært helt alene med pappaen sin, han har alltid hatt noen rundt seg når han har tatt vare på C. Tror jeg bare skal pumpe og stikke ut en tur. Tusen takk! Men jeg syns ikke jeg er så tøff. Jeg har bare stått frem om det her på KG, til forloveden og til mamma. Mine aller nærmeste venninner får nok vite det en gang, men familien til forloveden osv, får nok aldri vite det. Ja, det syns jeg du skal gjøre! Er sikkert helt annerledes for han også, å plutselig være helt alene og ha alt ansvaret, uten å kunne spørre deg om ting osv. Sikkert litt sunt Jeg var borte 1 og en halv time i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. november 2011 #1422 Del Skrevet 5. november 2011 Tusen takk! Men jeg syns ikke jeg er så tøff. Jeg har bare stått frem om det her på KG, til forloveden og til mamma. Mine aller nærmeste venninner får nok vite det en gang, men familien til forloveden osv, får nok aldri vite det. Ja, det syns jeg du skal gjøre! Er sikkert helt annerledes for han også, å plutselig være helt alene og ha alt ansvaret, uten å kunne spørre deg om ting osv. Sikkert litt sunt Jeg var borte 1 og en halv time i går. Du er tøff, så ikke tvil på det. Du velger å stå fram og si du sliter, er jo som sagt mange som ikke gjør det i frykten for at det blir avfeid og folk ser ned på en, selv om det gjerne ikke er saken. Det blir nå deilig, og jeg vet han greier å mate snuppa, for hu tar flaske lett. Han vet også hvordan han skal mate henne. så det er ikke noe problem hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. november 2011 #1423 Del Skrevet 6. november 2011 Så flink du er som tar det noen turer ut slik at du får litt "Teita-tid". Det er nok en sunn avveksling fra den nye hverdagen din. Du er flink som tar tak i problemene og som prater med familien din om det som tynger det. Er sikkert på at det vil hjelpe på å bli kvitt fødselsdepresjonen. Må si jeg lurer på hvordan det blir for meg. Jeg har også vært den del deprimert i løpet av livet, og har dermed også naturlig større risiko for å utvikle fødselsdepresjon. Kanskje vil det at jeg har lest her inne hos deg gjøre at jeg kjenner igjen eventuelle "symptomer" fortere dersom det skjer med meg også. Du får ha en kjempefin søndag med teitingen og lille jenta di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. november 2011 Forfatter #1424 Del Skrevet 6. november 2011 Du er tøff, så ikke tvil på det. Du velger å stå fram og si du sliter, er jo som sagt mange som ikke gjør det i frykten for at det blir avfeid og folk ser ned på en, selv om det gjerne ikke er saken. Det blir nå deilig, og jeg vet han greier å mate snuppa, for hu tar flaske lett. Han vet også hvordan han skal mate henne. så det er ikke noe problem hvertfall. Så flink du er som tar det noen turer ut slik at du får litt "Teita-tid". Det er nok en sunn avveksling fra den nye hverdagen din. Du er flink som tar tak i problemene og som prater med familien din om det som tynger det. Er sikkert på at det vil hjelpe på å bli kvitt fødselsdepresjonen. Må si jeg lurer på hvordan det blir for meg. Jeg har også vært den del deprimert i løpet av livet, og har dermed også naturlig større risiko for å utvikle fødselsdepresjon. Kanskje vil det at jeg har lest her inne hos deg gjøre at jeg kjenner igjen eventuelle "symptomer" fortere dersom det skjer med meg også. Du får ha en kjempefin søndag med teitingen og lille jenta di! Tusen takk Jeg håper virkelig du slipper unna dette! ________________________________________________________________ Har en veldig tung og trist dag... Jeg har som sagt gode dager også, og i går var en god dag. Jeg begynte å gråte i sta, og forloveden spurte hva som var galt. Jeg klarte ikke snakke om det, men skrev ned en liste til han litt senere. Blant annet: - Jeg er lei meg fordi jeg er deprimert. - Jeg er lei meg fordi du spiller dataspill når jeg gråter. - Jeg er lei meg fordi du må slite med meg. - Jeg er lei meg fordi S er lei seg. - Jeg er lei meg fordi jeg alltid har vondt. - Jeg er lei meg fordi jeg ikke liker å amme. - Jeg er lei meg fordi vi aldri kan gjøre noe på sparket lenger. - Jeg er lei meg for hvordan kroppen min ser ut. - Jeg er lei meg fordi jeg frykter fremtiden. - Jeg er lei meg fordi du ikke alltid kan være hjemme. - Jeg er lei meg fordi jeg må tenke på andres ønsker og behov om å se S til enhver tid. - Jeg er lei meg fordi det aldri er ryddig mer enn en time av gangen lenger. - Jeg er lei meg fordi jeg ikke har energi til å holde det ryddig. - Lei fordi jeg ikke strekker til, og føler meg som en byrde.. Jeg elsker datteren min, og jeg elsker forloveden min! Men i dag har jeg hatt tanker om å forlate de, fordi jeg tror de kan få det bedre uten meg. Det skjerer meg i hjertet å tenke sånn. Det er helt forferdelig. Å forlate de, ville tatt livet av meg.. Jeg er ihvertfall uendelig glad for at jeg vet S har en pappa som elsker henne, og som er fantastisk og gir henne alt hun trenger av kjærlighet og omsorg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 6. november 2011 #1425 Del Skrevet 6. november 2011 Dette var skikkelig trist å lese Teita Høres ut som depresjonen er blitt verre? Håper du får den hjelpen du trenger for du fortjener ikke å ha det så vondt. Jeg har egentlig ikke noe smart å skrive til deg, vil bare gi deg en stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. november 2011 #1426 Del Skrevet 6. november 2011 Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, Teita! Men det virker som om fødselsdepresjonen din vokser seg større. Når skal du til jordmor neste gang? Hvis det var henne du skulle prate med framover da. Det er veldig, veldig vonde tanker du sliter med ser jeg, men ikke skam deg av den grunn. Ikke føl deg som en byrde. Det er mange som opplever fødselsdepresjon, det er rett og slett helt naturlig. Håper du kan få time hos jordmor i morgen eller ganske snart, for det virker som om du trenger å snakke med noen som har erfaring med dette så fort som mulig. Jeg vet ikke hvor lenge du har tenkt å se det an før du prøver antidepressiva, men jeg vil bare at du skal vite at det er ikke noe som helst skummelt i forbindelse med det. Det finnes typer man kan bruke mens man ammer også. Antidepressivaen tar den tyngste børen og gjør deg lettere til sinns slik at du får mer energi til å bearbeide de vonde tankene dine. Dersom du føler deg helt utmattet av tankene dine så kanskje det er noe du burde vurdere sammen med jordmor/lege neste gang du skal dit? Dette ble egentlig bare masse surr. Men håper virkelig det går over snart slik at du får det lettere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 6. november 2011 #1427 Del Skrevet 6. november 2011 Uff, så trist å lese Teita. Håper du får hjelp til å jobbe med disse tankene! Hvis det er like ille i morgen synes jeg du skal ta kontakt med jordmor eller helsestasjon, det er så viktig å ta tak i dette tidlig. Samtidig må jeg si det er fint du kan åpne deg her inne, håper det hjelper bittelitt å skrive ned tankene dine. Her er en stor klem fra meg - jeg er sikker på at dette blir bedre, men ta imot hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 6. november 2011 #1428 Del Skrevet 6. november 2011 Teita, jeg synes du er kjempeflink som klarer å sette ord på hva du føler og tenker. Jeg tror det kommer til å hjelpe mye i prosessen gjennom depresjonen. Det er også viktig at du vet at dette er helt normalt! I større eller mindre grad har de fleste slike tanker innimellom. Jeg kjenner frustrasjonen på meg selv de gangene jeg har vært helt fra meg når N bare har grått, og jeg føler så inderlig med deg nå. Håper du får deg en "hastetime" hos JM, som evt kan hjelpe deg med hvor du skal gå videre. Og så håper jeg at kjæresten din kan ta over litt av permisjonen din, så du slipper å være alene nå. Og så må jeg si at det er en nydelig liten pike dere har klart å produsere! Jeg syns du kler henne der du står med henne i armene dine Det kommer til å bli bedre, bare ta i mot mye hjelp der du kan, så går det enda kjappere. Du er sterk!!! Stor klem Tenker mye på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 6. november 2011 #1429 Del Skrevet 6. november 2011 Veldig trist lesing Det er vanskelig å respondere på et slikt innlegg fordi jeg ikke har vært gjennom det selv, men selv om jeg ikke har vært på KG så har jeg tenkt på deg Har også sett de flotte bildene du har lagt ut på face. Flott datter du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 6. november 2011 #1430 Del Skrevet 6. november 2011 Skjønner du har det tøft om dagen, Teita Men jeg må bare si at det virker som om du er veldig reflektert over din egen situasjon. Og jeg tror det er veldig bra at du er så klar over hva som er tungt! Det er ikke alltid like lett å sette ord på det man synes er tungt, og jeg har tro på at man har kommet et steg videre om man klarer å sette ord på ting. Jeg synes det er kjempebra at du satte deg ned og skrev ned disse tingene så kjæresten din fikk lese. Og det er knalltøft av deg å være ærlig og skrive det ned her inne! Som du skriver; så har du masse kjærlighet til både datteren din og pappaen til SH. Men det er ikke alltid en dans på røde roser likevel. Og jeg tror det kan hjelpe både deg og andre som kommer i en liknende situasjon å få høre at andre kan slite med det samme. Jeg håper du får den hjelpen du trenger! En STOR god fra meg og frøkna mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 6. november 2011 #1431 Del Skrevet 6. november 2011 Mange store og varme til deg Teita Vondt å lese at du har det så tungt og tøft. Men husk at du er ingen byrde for noen. Og husk å ta imot den hjelpen du kan få, sånn at du kan bli bedre Sier som Henlu, vanskelig å respondere siden vi ikke har vært igjennom det selv. Men husk at vi tenker på deg da. Mange mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. november 2011 Forfatter #1432 Del Skrevet 6. november 2011 Dette var skikkelig trist å lese Teita Høres ut som depresjonen er blitt verre? Håper du får den hjelpen du trenger for du fortjener ikke å ha det så vondt. Jeg har egentlig ikke noe smart å skrive til deg, vil bare gi deg en stor Tusen takk for og for gode ord. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, Teita! Men det virker som om fødselsdepresjonen din vokser seg større. Når skal du til jordmor neste gang? Hvis det var henne du skulle prate med framover da. Det er veldig, veldig vonde tanker du sliter med ser jeg, men ikke skam deg av den grunn. Ikke føl deg som en byrde. Det er mange som opplever fødselsdepresjon, det er rett og slett helt naturlig. Håper du kan få time hos jordmor i morgen eller ganske snart, for det virker som om du trenger å snakke med noen som har erfaring med dette så fort som mulig. Jeg vet ikke hvor lenge du har tenkt å se det an før du prøver antidepressiva, men jeg vil bare at du skal vite at det er ikke noe som helst skummelt i forbindelse med det. Det finnes typer man kan bruke mens man ammer også. Antidepressivaen tar den tyngste børen og gjør deg lettere til sinns slik at du får mer energi til å bearbeide de vonde tankene dine. Dersom du føler deg helt utmattet av tankene dine så kanskje det er noe du burde vurdere sammen med jordmor/lege neste gang du skal dit? Dette ble egentlig bare masse surr. Men håper virkelig det går over snart slik at du får det lettere! Tusen takk for og for gode ord! Nei, det er ingen skam å gå på antidepressiva, så om det er det som må til, så får jeg gjøre det. Uff, så trist å lese Teita. Håper du får hjelp til å jobbe med disse tankene! Hvis det er like ille i morgen synes jeg du skal ta kontakt med jordmor eller helsestasjon, det er så viktig å ta tak i dette tidlig. Samtidig må jeg si det er fint du kan åpne deg her inne, håper det hjelper bittelitt å skrive ned tankene dine. Her er en stor klem fra meg - jeg er sikker på at dette blir bedre, men ta imot hjelp! Det hjelper å samle og skrive ned tanker og følelser innimellom. Takk for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. november 2011 Forfatter #1433 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Teita, jeg synes du er kjempeflink som klarer å sette ord på hva du føler og tenker. Jeg tror det kommer til å hjelpe mye i prosessen gjennom depresjonen. Det er også viktig at du vet at dette er helt normalt! I større eller mindre grad har de fleste slike tanker innimellom. Jeg kjenner frustrasjonen på meg selv de gangene jeg har vært helt fra meg når N bare har grått, og jeg føler så inderlig med deg nå. Håper du får deg en "hastetime" hos JM, som evt kan hjelpe deg med hvor du skal gå videre. Og så håper jeg at kjæresten din kan ta over litt av permisjonen din, så du slipper å være alene nå. Og så må jeg si at det er en nydelig liten pike dere har klart å produsere! Jeg syns du kler henne der du står med henne i armene dine Det kommer til å bli bedre, bare ta i mot mye hjelp der du kan, så går det enda kjappere. Du er sterk!!! Stor klem Tenker mye på deg. Tusen takk for gode ord Det varmer, virkelig! Takk, vi er veldig fornøyde selv. Hehe. N er også nydelig! Vi har faktisk tenkt tanken på at jeg sykemelder meg, og han får permisjonen min, men det er bare det at han er veldig viktig i den jobben han har, så det blir litt vanskelig.. Veldig trist lesing Det er vanskelig å respondere på et slikt innlegg fordi jeg ikke har vært gjennom det selv, men selv om jeg ikke har vært på KG så har jeg tenkt på deg Har også sett de flotte bildene du har lagt ut på face. Flott datter du har Tusen takk, HenLu Flotte bilder av Emre også! Skjønner du har det tøft om dagen, Teita Men jeg må bare si at det virker som om du er veldig reflektert over din egen situasjon. Og jeg tror det er veldig bra at du er så klar over hva som er tungt! Det er ikke alltid like lett å sette ord på det man synes er tungt, og jeg har tro på at man har kommet et steg videre om man klarer å sette ord på ting. Jeg synes det er kjempebra at du satte deg ned og skrev ned disse tingene så kjæresten din fikk lese. Og det er knalltøft av deg å være ærlig og skrive det ned her inne! Som du skriver; så har du masse kjærlighet til både datteren din og pappaen til SH. Men det er ikke alltid en dans på røde roser likevel. Og jeg tror det kan hjelpe både deg og andre som kommer i en liknende situasjon å få høre at andre kan slite med det samme. Jeg håper du får den hjelpen du trenger! En STOR god fra meg og frøkna mi! Tusen takk for : ) Mange store og varme til deg Teita Vondt å lese at du har det så tungt og tøft. Men husk at du er ingen byrde for noen. Og husk å ta imot den hjelpen du kan få, sånn at du kan bli bedre Sier som Henlu, vanskelig å respondere siden vi ikke har vært igjennom det selv. Men husk at vi tenker på deg da. Mange mange Takk, Benni Endret 6. november 2011 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. november 2011 Forfatter #1434 Del Skrevet 6. november 2011 Først og fremst må jeg bare takke dere alle. Skjønne jenter! Deres ord gjør utrolig mye for meg. Jeg skal ringe jordmor i morgen for å få time. Har skjønt at jeg trenger hjelp, og for datteren min, så skal jeg få det! Det har vært en veldig tung dag, med mye tårer og vonde tanker. Det verste er vel at jeg ikke vil være syk! Jeg vil være frisk og kunne ta vare på datteren min optimalt. Det er ikke sånn at jeg sitter i et hjørne å gråter hele dagen, jeg er sterk når S er våken og trenger meg. Men det kommer senere, når hun sover. Forloveden min har ringt sjefen sin og sagt at han blir hjemme i morgen. Jeg hadde ikke spurt han dersom jeg virkelig trengte det, og det tror jeg han skjønte. Er så vanskelig, fordi han er så viktig i jobben sin. Er bare han som kan akkurat det han gjør, og hvis han ikke gjør jobben sin, så stopper produksjonen opp. Så det der er ikke så lett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 6. november 2011 #1435 Del Skrevet 6. november 2011 Nå er jeg brutalt ærlig. Drit i at han er den eneste som kan akkurat det han gjør på jobben. Ikke bry deg, det er ikke ditt problem! Det er kjæresten din sitt barn også, og trenger du hjelp, så stiller han opp. Så er det arbeidsgiveren hans som må løse problemet på jobben, ikke du eller samboeren din. Nå tar dere vare på dere selv, og S!! Håper du ikke tar dette ille opp.. Enda en ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. november 2011 #1436 Del Skrevet 7. november 2011 Enig med Chico. Det er faktisk ikke DITT ansvar hva som skjer på jobben til Teiting. Dette er noe sjefen hans skulle tatt høyde for, de visste jo uansett det at han kom til å få et barn, og at pappapermisjonen "var rett rundt hjørnet", så en vikar måtte uansett læres opp. Det som ER ditt ansvar er å ta vare på familien din på best mulig måte, og jeg tror ikke at familien din har det noe bra hvis du fortsetter å ha det vondt, og "lide alene" (sånn som du gjør når Teiting jobber hele dagen). Du trenger jo hjelp, sånn at du kan få det bedre, og da kan dere alle få det bedre. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen : Er det noe jeg kan gjøre, så ring meg! Jeg lover å ikke bli sur hvis du ringer meg og spør om jeg kan vaske kjøkkenet ditt, men at du egentlig ikke orker å prate. Jeg vet hvor godt det er når noen hjelper deg med "dagligdagse ting", og du selv ikke orker. Du skal fokusere på deg og lille S, og ikke få dårlig samvittighet for rot, støv og skitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 7. november 2011 #1437 Del Skrevet 7. november 2011 Enig med chico. Bry deg ikkje med jobben til mannen, det er du og babyen som er viktigast her no. Det er nok mannen enig i og? Godt at du skal til samtale. Du er sterk som er åpen og ber om hjelp nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 7. november 2011 #1438 Del Skrevet 7. november 2011 Innom med en veeeldig stor klem, håer Teitamannen tar godt vare på jentene sine i dag .klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. november 2011 Forfatter #1439 Del Skrevet 7. november 2011 Nå er jeg brutalt ærlig. Drit i at han er den eneste som kan akkurat det han gjør på jobben. Ikke bry deg, det er ikke ditt problem! Det er kjæresten din sitt barn også, og trenger du hjelp, så stiller han opp. Så er det arbeidsgiveren hans som må løse problemet på jobben, ikke du eller samboeren din. Nå tar dere vare på dere selv, og S!! Håper du ikke tar dette ille opp.. Enda en ! Jeg tar det ikke ille opp Ville nok skrevet akkurat det samme til dere, om det var situasjonen. Er bare det at han får så dårlig samvittighet, for det er faren hans som er sjefen, og da blir det litt vanskelig. Men noen ganger må man faktisk sette familie og livet generelt først, syntes jeg.. Enig med Chico. Det er faktisk ikke DITT ansvar hva som skjer på jobben til Teiting. Dette er noe sjefen hans skulle tatt høyde for, de visste jo uansett det at han kom til å få et barn, og at pappapermisjonen "var rett rundt hjørnet", så en vikar måtte uansett læres opp. Det som ER ditt ansvar er å ta vare på familien din på best mulig måte, og jeg tror ikke at familien din har det noe bra hvis du fortsetter å ha det vondt, og "lide alene" (sånn som du gjør når Teiting jobber hele dagen). Du trenger jo hjelp, sånn at du kan få det bedre, og da kan dere alle få det bedre. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen : Er det noe jeg kan gjøre, så ring meg! Jeg lover å ikke bli sur hvis du ringer meg og spør om jeg kan vaske kjøkkenet ditt, men at du egentlig ikke orker å prate. Jeg vet hvor godt det er når noen hjelper deg med "dagligdagse ting", og du selv ikke orker. Du skal fokusere på deg og lille S, og ikke få dårlig samvittighet for rot, støv og skitt Nei, det er jo klart at det går utover oss alle at jeg er syk, så det beste hadde nok vært å fått til de tiltak som må til, for at jeg blir frisk. Er du gal? ;p Jeg kommer ikke til å be deg gjøre husarbeidet for meg Du har jo så vondt at du ikke får gjort det hos deg selv en gang. Men tusen takk for at du tilbyr deg. Det er utrolig snilt Enig med chico. Bry deg ikkje med jobben til mannen, det er du og babyen som er viktigast her no. Det er nok mannen enig i og? Godt at du skal til samtale. Du er sterk som er åpen og ber om hjelp nå! Han sier at vi er viktigst, men at han er redd for å miste jobben sin. Jeg sier at han ikke kan bli sparket når han har en god grunn til fraværet, men problemet kan da bli at produksjonen går unner, og da går firmaet under.. Takk for Innom med en veeeldig stor klem, håer Teitamannen tar godt vare på jentene sine i dag .klemmer: Tusen takk Jada, han passer godt på oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. november 2011 #1440 Del Skrevet 7. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå