Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Sambuaren din har krav på to vekers permisjon etter fødsel, men han har berre krav på den første veka med lønn. Berre så du veit det, kan finne lenker om du er interessert.

Det er anbefalt å ikkje drikke alkohol i det heile i 6 veker (etter termindato, faktisk), men om du skal gi henne utpumpa melk etterpå har det jo ingen betydning for babyen. Men å pumpe seg for å få ut alkohol-melka har ingen verdi, for melka inneheld til ein kvar tid den samme promillen som du har i blodet. Så du må berre vente til alkoholen er ute av kroppen din før du ammar igjen.

Håpar du får ein fin dag i dag! Mine sting svir ikkje lengre no, reknar med at dine gir seg snart og. Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sambuaren din har krav på to vekers permisjon etter fødsel, men han har berre krav på den første veka med lønn. Berre så du veit det, kan finne lenker om du er interessert.

Det er anbefalt å ikkje drikke alkohol i det heile i 6 veker (etter termindato, faktisk), men om du skal gi henne utpumpa melk etterpå har det jo ingen betydning for babyen. Men å pumpe seg for å få ut alkohol-melka har ingen verdi, for melka inneheld til ein kvar tid den samme promillen som du har i blodet. Så du må berre vente til alkoholen er ute av kroppen din før du ammar igjen.

Håpar du får ein fin dag i dag! Mine sting svir ikkje lengre no, reknar med at dine gir seg snart og. Stor :klem:

Jeg er veldig interessert i link hvis du har den lett tilgjengelig! På jobben til samboer sa de nemlig at han kunne gjerne få fri, men det var ikke betalt. Men at de lurte på om ikke NAV hadde noen ordning rundt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig at han fikk fri noen ekstra dager! :strix::klemmer:

Veldig!:)

Så bra at han fikk noen dager til med fri :jepp:

Ja :)

Så deilig! Teiting synes nok at det er deilig å kunne være mest mulig med familien sin nå, også :):klemmer:

Synes veldig synd på naboen din! Deilig at E endelig er ute, men ruptur grad 3 er ingenting å ønske seg.

Jeg misunner deg for et glass vin, altså :sjenert: Gleder meg veldig til et glass champagne på nyttårsaften (hvis jenta vår er ute, selvsagt) i champagneglass vi fikk i bryllupsgave. Første som slo meg når jeg så de :D

Nei uff, stakkars..

Ser ikke ut som det blir noe vin på meg i kveld nei, må nok vente til 1. Desember.

Blir koselig å kunne drikke champis fra de glassene da :)

Ja, han har krav på to uker, men han har fått den første uken med lønn, og noen ekstra dager. Men de vet jeg ikke om blir lønnet eller ikke. Er ikke bare å være borte fra jobben skjønner du, for han er den eneste som kan akkurat det som er hans oppgave, så da blir alt hengene etter :(

Da venter jeg med å drikke vin jeg :) Håper mine sting slutter å svi snart også!

I dag har jeg fått ordnet både hår og sminke, så jeg føler meg litt fresh igjen! Deilig! :jepp: Får også komplimenter om at vekten renner av meg. Håper det fortsetter sånn.

Får et lite barselbesøk nå. Av tanten min, så skriver mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å ordne seg og føle seg litt fresh når man har følt seg dårlig lenge. :jepp: Jeg går jo for det meste i joggebukse og slikt her hjemme, så sånn som i går når jeg ordnet meg skikkelig (tok til og med øredobber på :fnise: ) før vi dro til byen, så følte jeg meg veldig pen. :jepp: Vil tro det føles enda bedre å ordne seg skikkelig for første gang etter fødsel!

Vet du hvor mye du har gått ned hittil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars naboen din! Håper virkelig jeg slipper å revne noe særlig :tristbla:

Så deilig at han fikk noen ekstra dager!

Gleder meg til jeg kan dolle meg opp litt uten å føle meg som en flodhest :)

Hvor mye ødem hadde du forresten? Jeg er oppe i 2 nå og håper det er der endel av vektoppgangen min ligger :sjenert:

Jeg savner øl veldig så på nyttårsaften skal jeg ta meg en øl :hoppe: Gleder meg :fnise:

Blir spennende å se hvor godt vi tåler alkohol etter å ha holdt oss borte fra det så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så deilig å ordne seg og føle seg litt fresh når man har følt seg dårlig lenge. :jepp: Jeg går jo for det meste i joggebukse og slikt her hjemme, så sånn som i går når jeg ordnet meg skikkelig (tok til og med øredobber på :fnise: ) før vi dro til byen, så følte jeg meg veldig pen. :jepp: Vil tro det føles enda bedre å ordne seg skikkelig for første gang etter fødsel!

Vet du hvor mye du har gått ned hittil? :)

Veldig deilig :jepp: Har følt meg så jævlig, så lenge nå. Turte ikke ha på meg noe som strammet litt engang på slutten av svangerskapet. Nå kan jeg bare presse på, det som presses kan, for jeg har ingen unge inni der å ødelegge lenger :fnise:

Jeg gikk ned ca. 10 kg på barsel (3 dager), og nå går jeg ned mellom 1 og 2 kg om dagen. Har dårlig matlyst, sover lite og ammer jo hele tiden, så jeg tror det er det som er tingen :jepp:

Huff, stakkars naboen din! Håper virkelig jeg slipper å revne noe særlig :tristbla:

Så deilig at han fikk noen ekstra dager!

Gleder meg til jeg kan dolle meg opp litt uten å føle meg som en flodhest :)

Hvor mye ødem hadde du forresten? Jeg er oppe i 2 nå og håper det er der endel av vektoppgangen min ligger :sjenert:

Jeg savner øl veldig så på nyttårsaften skal jeg ta meg en øl :hoppe: Gleder meg :fnise:

Blir spennende å se hvor godt vi tåler alkohol etter å ha holdt oss borte fra det så lenge.

Ja, uff. Er egentlig glad jeg ble klippet, for da er det nok litt lettere å gjøre arret penere.

Veldig deilig at han får vært hjemme litt til sammen med oss, gruer meg noe helt forferdelig til han skal tilbake på jobb, og jeg må gjøre alt alene..

Jeg fikk ødem 2-3 påskrevet på helsekortet på slutten. Trippelthaka mi ble borte så fort S var ute :fnise:

Ja, haha! Jeg ser for meg at jeg blir full av å lukte på korken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tar vare på deg selv og får freshet deg litt opp :) Hjelper nok en del på selvtillitten kan jeg tenke meg :jepp: Og etter bildene på face så må jeg si at du ser veldig bra ut :)

Supert at pappsen fikk bli hjemme litt ekstra med dere :D Det liker vi det :jepp: Kan dere kose dere sammen alle 3 :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det håp for dobbelthaken min og da :hoppe::fnise:

Leggene mine er snart like store som lårene mine! Gleder meg til å slippe å føle meg som en bolle.

Jeg blir sikkert møkkings etter èn øl kan jeg tenke meg :fnise: Tåler lite i utgangspunktet så får bare ta det rolig. Kan bli vanskelig når jeg er så glad i øl :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tar vare på deg selv og får freshet deg litt opp :) Hjelper nok en del på selvtillitten kan jeg tenke meg :jepp: Og etter bildene på face så må jeg si at du ser veldig bra ut :)

Supert at pappsen fikk bli hjemme litt ekstra med dere :D Det liker vi det :jepp: Kan dere kose dere sammen alle 3 :rodmer:

Det hjelper godt på selvtilliten etter et langt svangerskap med diverse "goder". Tusen takk, så hyggelig sagt <3

Veldig deilig at han fikk noen dager ekstra. Kjenner at ting begynner å bli litt bedre nå.

Da er det håp for dobbelthaken min og da :hoppe::fnise:

Leggene mine er snart like store som lårene mine! Gleder meg til å slippe å føle meg som en bolle.

Jeg blir sikkert møkkings etter èn øl kan jeg tenke meg :fnise: Tåler lite i utgangspunktet så får bare ta det rolig. Kan bli vanskelig når jeg er så glad i øl :sjenert:

Det er håp for dobbelthaken ja, :fnise: haha!

Det skjønner jeg så godt! Er fantastisk å miste litt og litt av den flodhestfiguren!

Vi får prøve oss frem, sakte men sikkert, med den alkoholen. Har jo ikke lyst å falle i dvale heller :fnise:

Gratulerer så mye til HenLu som fikk sønnen sin i natt

:rodmer:

S har vært eksemplarisk i natt, med kun to nattamminger! En klokken 4 og en klokken halv syv, før vi våknet alle sammen klokken 1030. Da var puppene mine meget sprengte, og lakk som bare det. Kanskje disse forferdelige økedagene har vært godt for noe likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på deg Teita! :goodbye: godt å høre det står greit til og at du føler det går bedre nå :) Håper stingene har sluttet og svi og gror bra. Hørtes ikke noe godt ut!

Så herlig at lille S har sovet så mye i natt! Det hjelper nok på energinivået deres :) Veloppdratt (allerede!) antakeklig :fnise:

Kos deg masse med lille S og samboeren! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom å hilser på deg Teita! :goodbye: godt å høre det står greit til og at du føler det går bedre nå :) Håper stingene har sluttet og svi og gror bra. Hørtes ikke noe godt ut!

Så herlig at lille S har sovet så mye i natt! Det hjelper nok på energinivået deres :) Veloppdratt (allerede!) antakeklig :fnise:

Kos deg masse med lille S og samboeren! :strix:

Hei Skogstrollet. Koselig å få besøk av deg :)

Stingene svir fremdeles.. Men det er vel sikkert ikke så veldig lenge igjen.

Var en veldig deilig natt :jepp: Trengte det nå. Blir spennende å se hva denne natten bringer :)

Tusen takk! Vi koser oss :hjerte:

Forsinket gratulasjon fra meg :)

Håper dere koser dere masse og har det bra :)

Tusen takk :takke:

I dag har vi vært på julegaveshopping alle tre. Fikk svidd av noen tusen, ja, men det var deilig å få unna litt. Vet jo aldri hva man får tid til med en liten sjef i huset.

Navlestrengen til vesla har enda ikke falt av (dag 9), og hun har verk som lukter helt forferdelig.. Ja, som verk! Så vi ringte inn til barsel på sykehuset, men de sa bare at det var helt normalt, og vi skulle bare fortsette å rense med pyrisept. Uff, jeg syns så synd på jenta mi, for hun gråter når vi renser det, og det blør. Stakkars.. :(

Har akkurat kommet ut av dusjen, hvor jeg spylte nedentil med grønnsåpevann. Også turte jeg å se med et håndspeil hvordan det så ut der.. Jeg har jo to klitoriser nå.. :sjenert::( Det er liksom en hoven strimmel rett under vaginahullet der det er sydd. Så ikke noe bra ut! Håper ikke jeg blir sånn for alltid..

Var også innom jobben min for å skryte med å vise frem vesla :fnise: De syntes hun var såå søt, og de fikk litt sjokk fordi hun ser så mye større ut på bilder (facebook).

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med benni, du ser ut til å se veldig godt ut! Ser ikke ut som om du fødte for litt over en uke siden. :)

Tusen takk :hjerte: Var i byen i sta, og hun ene som jobbet i butikken der, og som beundret lille S, fikk litt sjokk når jeg sa at hun bare var ni dager gammel. Altså, at det kun var ni dager siden jeg fødte. Men så hjelper det jo med klær og å freshe seg opp litt da. Under klærne er det en vassen, myk mage, som har fått noen strekkmerker ETTER fødsel! Fikk jo ingen på magen, bortsett fra to små over navlen helt på slutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få gjort unna litt julegaveshopping :jepp:

Har allerede handlet endel julegaver, men mesteparten blir på nettet når jeg ikke orker så mye.

Må være koselig å få vist frem prinsessen litt. Hun er jo så nydelig :rodmer:

Er så redd for å revne selv. Mamma ble klippet når hun fikk meg og hun fikk infeksjon i såret :tristbla: Hørtes ikke noe særlig ut!

Litt revning må man kanskje regne med?

Får man strekkmerker etter fødsel også? :hakeslepp:

Jeg har nok av den dritten nå så håper ikke jeg får enda fler etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Pitteliten: Man får desverre strekkmerker under fødsel også! :sjenert: Jeg hadde nok på magen, men.. Fikk noen til, heldigvis svakere enn de "verste" merkene.

Teita: Det med navelen kan ta tid. Her datt den av når C var 9 dager gammel, og det var gult i såret. Uansett vokste det fint uten noe rensing (her anbefales det ikke å rense...)

Synes du er tøff som har sett deg selv der nede. Jeg har enda ikke gjort det, lurer sånn på hvordan det ser ut der nede, men jeg vil jo heller ikke vite det i tilfelle alt er "malplassert" (og jeg revnet litt på siden).

Morsomt å vise fram den lille. Får høre det samme om C, at hun er så utrolig søt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink dere er!!! :jepp: Burde virkeligen fått unna litt julegaver jeg og. Men jeg har virkeligen null peiling- og da blir det bare rot om jeg begynner.. Har noen småplaner om bilder og sånt da, men det kan jeg nesten ikke ordne før bebisen er her :fnise:

Gleder meg sånn til å gå rundt og skrøyte med lille prinsen jeg og :jepp: Det må være så stas. Jeg kommer til å være megastolt og veldig opptatt av å påpeike at han er MIN :skratte:

Det blir vell bedre der nede etterhvert. Er jo sånn med alle sår og operasjonssår og. Ser veldig forferdelig ut med en gang. Men blir nok bedre når det får grodd :jepp: Tøff var du som vågte å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få gjort unna litt julegaveshopping :jepp:

Har allerede handlet endel julegaver, men mesteparten blir på nettet når jeg ikke orker så mye.

Må være koselig å få vist frem prinsessen litt. Hun er jo så nydelig :rodmer:

Er så redd for å revne selv. Mamma ble klippet når hun fikk meg og hun fikk infeksjon i såret :tristbla: Hørtes ikke noe særlig ut!

Litt revning må man kanskje regne med?

Får man strekkmerker etter fødsel også? :hakeslepp:

Jeg har nok av den dritten nå så håper ikke jeg får enda fler etter fødsel.

Veldig deilig :jepp: Julegaveshopping på nettet er ikke dumt!

Tusen takk :rodmer: Vi er veldig stolte, så det er gøy å vise frem.

Jeg fikk ihvertfall strekkmerker etter fødselen.. :( Hadde håpet at magen min slapp unna, siden rumpa, hofter og lår ble hardt angrepet. Men nei.

Pitteliten: Man får desverre strekkmerker under fødsel også! :sjenert: Jeg hadde nok på magen, men.. Fikk noen til, heldigvis svakere enn de "verste" merkene.

Teita: Det med navelen kan ta tid. Her datt den av når C var 9 dager gammel, og det var gult i såret. Uansett vokste det fint uten noe rensing (her anbefales det ikke å rense...)

Synes du er tøff som har sett deg selv der nede. Jeg har enda ikke gjort det, lurer sånn på hvordan det ser ut der nede, men jeg vil jo heller ikke vite det i tilfelle alt er "malplassert" (og jeg revnet litt på siden).

Morsomt å vise fram den lille. Får høre det samme om C, at hun er så utrolig søt. :sjenert:

Navlestrengen datt av i dag :strix:

Ble ikke så veldig happy når jeg så meg selv nedentil da.. :sjenert: Syntes ikke det så noe bra ut.

C er sikkert nydelig :)

Flink dere er!!! :jepp: Burde virkeligen fått unna litt julegaver jeg og. Men jeg har virkeligen null peiling- og da blir det bare rot om jeg begynner.. Har noen småplaner om bilder og sånt da, men det kan jeg nesten ikke ordne før bebisen er her :fnise:

Gleder meg sånn til å gå rundt og skrøyte med lille prinsen jeg og :jepp: Det må være så stas. Jeg kommer til å være megastolt og veldig opptatt av å påpeike at han er MIN :skratte:

Det blir vell bedre der nede etterhvert. Er jo sånn med alle sår og operasjonssår og. Ser veldig forferdelig ut med en gang. Men blir nok bedre når det får grodd :jepp: Tøff var du som vågte å se.

Jeg pleier å skrive ned en liste med hvem som skal ha julegaver, for ca. hvor mye, og ca. hva. I år har jeg ikke gjort noen av delene, men jeg har vært flink til å kjøpe ting som kan passe til flere, så får jeg bare gå gjennom det en dag jeg har tid, og skrive på en post-it lapp, slik at jeg husker hvem de forskjellige er til.

Ja, gled deg til skryterunden :fnise:

Har ikke helt trua på at det blir så veldig pent der nede, men kanskje litt bedre? *Håpe*

Nå har helsesøster vært her. Kan ikke akkurat si at jeg lærte så veldig mye nytt, eller at vi fikk noe særlig utbytte av det, men vi fikk ihvertfall ryddet og vasket her :fnise:

Eneste vi gjorde var å fylle ut noen papirer, og få de samme brosjyrene som vi fikk på sykehuset. Hun skulle ikke veie S, fordi vi heller skal komme opp på helsestasjonen for å veie henne på fredag eller tirsdag.

Nå kommer snart bestevenninnen min en liten tur. Hun kommer helt fra Oslo, og reiser tilbake i kveld, for å se S :rodmer: Det blir koselig. Forloveden er trøtt, så han skal ta seg en hvil i mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ålreit å få ordnet leiligheten da, i det minste :)

Håper for din del at du blir seende bedre ut "der nede", ikke gøy å skjemmes over underlivet sitt.

Synes dere har vært så flinke til å ta imot besøk og sånt, jeg skjønner ikke hvor dere får energien fra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...