Teita Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #1281 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hei jenter Sitter å ammer nå, og skal til å skrive fødselshistorie, så den kommer snart. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer. Det varmer et slitent mammahjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #1282 Del Skrevet 16. oktober 2011 Min fødselshistorie Da Sophie Helen kom til verden - ble en prinsesse født. 13. Oktober 2011. Jeg våkner klokken 0950, etter ca. en time med søvn, av at alt er vått, og reiser meg fort opp for å løpe på do. Det renner hele tiden, og en foss havner i toalettet. Vannet har gått! Jeg ringer føden, og får beskjed om å komme inn rundt 1300, dersom riene ikke starter av seg selv. Riene starter ikke, så vi venter til avtalt klokkeslett, og reiser inn. Når vi annkommer sykehuset, har det sluttet å renne, men jeg får beskjed om å ta på meg et bind, og gå rundt med det i tre kvarter. Det kommer ingenting i bindet, og etter utallige undersøkelser, kommer de frem til den konklusjon at vannet mitt ikke har gått likevel. Jeg måtte visst ha tisset på meg eller noe. Hallo? Jeg vet da hvilket hull det rant ut av, og det luktet heller ikke som urin, og jeg hadde aldri maktet å tisse så mye heller. Straks vi kommer inn døren hjemme, begynner det å renne igjen. Og det renner mye. Typisk min flaks, tenker jeg. Det fortsetter å renne utover natten. 14. Oktober 2011. Ca. kl 0000 kjenner jeg noen sterke smerter i korsrygg og mage. Jeg tenker straks at det er rier, men tør ikke håpe på noe. Det kommer store mengder vann, da jeg våkner morningen etter, og jeg skjønner ikke annet enn at dette er fostervann. Nå er det en lyserosa væske, men jeg tør ikke å ringe føden. For ikke faen om jeg skal "drite meg ut" en gang til! Følte meg så dum.. Riene har fortsatt hele natten, og er der enda, men de er ikke regelmessige. Ihvertfall ikke som jeg hadde fått med meg. Utover dagen bestemmer jeg meg for å begynne å følge med på tiden, og nå virker det som det er ca. 5 minutter mellom hver ri. Heldigvis hadde jeg jordmortime i dag, og gledet meg veldig til å få snakket med en som hørte på meg. Mamma kjører meg inn, fordi jeg ikke er i stand til å kjøre selv. Jeg kommer ti minutter for tidlig, og må lene meg over et bord fordi jeg har så vondt. Svangerskapslegen min kommer ut døren fra kontoret sitt rett etter jeg har kommet, og sier: "Hva gjør du her? Skal du liksom få modningsakupunktur? Det trenger du tydeligvis ikke." Jeg starter å fortelle han om opplevelsen min på føden kvelden før, og han himler med øynene. Like etterpå kommer jordmora mi ut, og han forteller henne hva jeg akkurat har sagt. De var samstemte om at det var vannet mitt som hadde gått, og jordmor sier: "Du er i fødsel du, jenta mi." Vi går inn på kontoret, og hun undersøker meg, og kommer frem til at jeg har helt avflatet livmor, med 2-3 cm åpning, og at fostervannet mitt hadde gått lenger opp, og at det var derfor jeg fremdeles hadde fostervannssekken i behold. Hun ringer opp til føden for meg, og forteller hvordan ting ligger ann, at jeg trenger omsorg, og ber de om å ta godt vare på meg når jeg kommer. Det gjorde så utrolig godt! Vi kjører hjem for å hente fødebagen, og reiser inn til sykehuset i fem tiden på ettermiddagen. Denne gangen skulle jeg ta med meg både fødebagen og stelleveska opp for å virkelig vise de at jeg hadde tenkt å flytte inn! Nektet å risikere å bli sendt hjem igjen. Da vi annkommer føden, blir vi møtt av en utrolig hyggelig jordmor som heter Marja. Det er hun som tok imot telefonen fra jordmoren min. Vi blir lagt på et venterom på grunn av stor pågang, og jeg får på meg CTG- registrering. Lå en stund med den, og ble sjekket igjen. Da hadde jeg 4 cm åpning. Ble strippet litt igjen, og det var ikke så veldig mye mer å gjøre enn å vente. Det ble lange timer.. 15. Oktober 2011 Ca. kl 0100 får vi endelig komme på fødestuen. Marja hadde gått av vakt, og vi fikk nå en ny jordmor. Det er hun som fulgte meg gjennom natten, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker hva hun heter. Jeg får gå i badekaret, og syntes det var ganske deilig. Min kjære ga meg isbiter og kalde kluter på pannen, hver gang jeg trengte å bli avkjølt. Riene var kraftigere nå, og det begynte å bli litt vanskeligere å puste seg gjennom de. Jordmor annbefaler meg å prøve lystgass, epidural eller 2x parlagin forte. Jeg har ikke særlig lyst til å prøve noen av delene, men etter en stund får hun overtalt meg til lystgass. Jeg prøvde å puste litt i masken, men kastet den fort fra meg. Likte det ikke. Hun fortsetter å prøve å presse både den, og epidural på meg, men jeg ville ikke. Helt ærlig, hadde jeg nok med å konsentrere meg om å komme gjennom de sterke smertene, og tanken på å måtte sitte helt i ro under disse riene, for å bli stikker flere ganger både her og der, friset lite. Timene gikk, og smertene ble verre og verre. Jeg åpnet meg sakte, og jeg begynte å bli mektig lei og sliten! Jeg husker ikke så mye etter dette, men jeg vet at de to siste timene før fødsel, var de verste timene i mitt liv. Jeg halte og dro i forloveden, og alt og alle rundt meg. Husker ikke hvem som var tilstede engang. Jeg hadde nå nesten 10 cm åpning, men manglet en liten kant før jeg kunne presse. Jeg begynte å kjenne pressetrang, men fikk ikke lov. DET var jævlig! Jeg husker jeg tenkte flere ganger at jeg ville dø, og at dersom jeg hadde hatt en pistol tilgjengelig, hadde jeg gjort kort prosess. Og det står jeg for enda, den dag i dag. Så var det vaktskifte igjen. Jeg tror klokken var rundt 07, men jeg er ikke helt sikker. Jordmor Marja kom inn til meg, og gjett om jeg ble glad. Tror ikke jeg hadde klart å fortsette fødselen uten henne. Det var ikke like lett å skjønne alt hun sa, fordi hun er finsk, men det spilte liksom ingen rolle, fordi hun hadde humor og et utrolig godt humør. Hun så på meg at jeg hadde pressetrang, fordi bena mine flydde på kryss og tvers i været, og sjekket meg. Jeg fortalte henne at den tidligere jordmoren nektet meg å presse, men hun sa: Åjoda, føler du for å presse, så presser du! Jeg ble så glad! For hver pressri presset jeg som en Gud. Jeg fant frem krefter fra en annen verden, og presset med alt jeg hadde og mer enn det og. Min kjære var fantastisk og holdt bena mine slik at jeg hadde noe å sparke fra. Han hadde jo alltid sagt han skulle holde seg oppe ved hodet mitt, og langt unna "der nede." Slik ble det altså ikke. Jeg fikk mye skryt av hvor sterk jeg var og hvor mye krefter jeg hadde i kroppen da jeg presset. For hvert press, ble det litt mer fremgang. Jeg ble så glad da jeg fikk beskjed om at hodet endelig sto i åpningen, og ikke ville trekke seg tilbake ved neste pause. Jeg var sikker på at det kom til å bli det verste med fødselen, for det hadde jeg lest så mange steder, men det syntes jeg altså ikke. Merker ikke noe fra eller til uansett. Pressriene kom tettere, og nesten uten mellomrom, så jeg bare presset og presse for harde livet. Plutselig kjente jeg det merkeligste jeg noengang har opplevd; Jenta mi ble dratt ut av meg! Det var en fantastisk. Jeg hørte de si det var en jente, og; "0822." Jeg skulle vente på neste pressrie, og presset da ut morkaka. Pressrien var vond, men det var ikke vondt å få den ut. Fikk spørsmål om jeg ville se den, men det takket jeg pent nei til. Jeg var ganske fjern der jeg lå, og fikk ikke med meg så mye. Fikk noen sprøyter, og fikk høre at jeg hadde blitt klippet fordi jenta mi hadde navlestrengen surret to ganger rundt halsen. Jeg merket ikke at jeg ble klippet, og det gjorde meg, utrolig nok, ingenting. Det var til det beste for dattera mi. Jeg fikk mange sprøyter med bedøvelse, og lå stille mens jeg ble sydd. Syntes det tok veldig lang tid, men Marja ville bare gjøre det ordentlig, slik at jeg vil gro best mulig. Jeg fikk Sophie på brystet, og hun drakk sine første dråper med råmelk. Jeg husker det første jeg tenkte, var at hun var som snytt ut av nesa på far si. Hun veide 3260 gram, var 49 cm lang, og hadde en hodeomkrets på 34 cm. Liten, men perfekt! :hjerte: Det var helt klart verdt det, men det frister ikke til gjentagelse. Jeg blir nok en av de som kommer til å søke keisersnitt, dersom jeg blir gravid igjen. (Håper ikke jeg skremte noen med denne lange fødselshistorien. Husk at ingen fødsler er like, og de fleste er nok bedre enn min. Beklager skrivefeil, men ligger med en liten baby i armene mine som sover ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. oktober 2011 #1283 Del Skrevet 16. oktober 2011 Så fiiin fødehistorie, og jeg er glad både legen og jordmor var enige om at du faktisk var i fødsel. Ble litt irritert når de bare sendte deg hjem jeg. Når jeg leser paralgin forte, så var det nå kanskje det jeg ønsket meg mest da jeg hadde riestorm, for det å ikke kunne puste var så forbanna ubehagelig. Epidural var den eneste smertestillende jeg ville fått. Uansett, det er ubehagelig når de ber deg ikke presse, husker det godt da jeg lå og ventet på epidural. Jeg hylte jo ut "I have to push!", og de ba meg ikke gjøre det. Ble bedt om å puste meg igjennom, og jeg hylte når jeg måtte presse (ikke gjorde det vondt, men jeg greide ikke holde tilbake). Tror jeg vrengte trynet godt også, for kroppen min gjorde det motsatte av det hodet mitt sa det skulle gjøre. Var takknemlig når de lot meg presse. Signerer forresten det du skriver om fødsel, vi har alle forskjellige fødsler. Uansett er det en stor ting for oss alle! Håper dere tre har det godt sammen, og at Sophie drikker godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2011 #1284 Del Skrevet 16. oktober 2011 Kjempefin fødselshistorie! Den vil du nok sette pris på å ha skrevet ned så fort, for smådetaljene har jeg hørt de fleste glemmer av. Folk har veldig ulike fødselsopplevelser ja, så du skremmer helt sikkert ikke noen fra å føde selv. Da har jeg lest andre fødselshistorier som har vært mye mer skremmende, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 16. oktober 2011 #1285 Del Skrevet 16. oktober 2011 Kjempe fin fødselshistorie Teita Høres ut som du har vært veldig flink Og lille Sophie er jo bare helt nydelig Heldigvis skremmer du ikke meg heller, siden alle fødsler er forskjellige Kanskje du ville fått drømmefødselen ved en annen anledning. Men skjønner godt at du blir litt skremt og helst vil søke om keisersnitt. Kos dere masse med lille prinsessa Gi henne en goood klem fra meg da, og sniff litt deilig babylukt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. oktober 2011 #1286 Del Skrevet 16. oktober 2011 Kjempeflott fødselshistorie Teita Lar meg ikke skremme av denne SH høres helt perfekt ut, og jeg misunner deg den fantastiske babylukten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. oktober 2011 #1287 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg ble bare mer fødeklar da jeg leste dette. Herregud så hormonell jeg er, tårene trillet da jeg leste meg igjennom innlegget ditt og de triller/fosser fremdeles Blir så rørt, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. oktober 2011 #1288 Del Skrevet 16. oktober 2011 <3 Så fint at du delte alt så detaljert med oss <3 Det skremmer ikke meg i alle fall:) Syns det er utrolig å høre om andres opplevelser. Men det er nok sånn det er med oss mødre:) Kos deg masse videre med snuppa<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #1289 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så bra at jeg ikke skremte dere med fødselshistorien min, selv om den var traumatisk for meg Beklager at jeg ikke kommenterer i bøkene deres for tiden, men her på barsel skjer det ting hele tiden, og alt er nytt, så tiden flyr fra meg. Men jeg er innom og oppdaterer meg innimellom. Blir nok mer tid til KG etter at vi får kommet hjem og slått oss litt mer til ro Nå har jeg endelig fått gått ordentlig på do.. Auau, og som jeg har gruet meg! Det var nesten som å føde på nytt. Hehe, neida. Det gikk da bra etter at jeg fant noen lure teknikker Jeg har fått PUPPER! Aldri hatt det før, så det er litt gøy! Ammingen går bra, men jeg er litt sår.. S suger som en helt! Og er helst klistret til mammas pupper 24/7. Hun har et enormt sugebehov, så jeg gleder meg til å få prøvd smokk når vi kommer hjem, for det er ikke tillat her.. *TEIT* Håper alle har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. oktober 2011 #1290 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så bra at jeg ikke skremte dere med fødselshistorien min, selv om den var traumatisk for meg Beklager at jeg ikke kommenterer i bøkene deres for tiden, men her på barsel skjer det ting hele tiden, og alt er nytt, så tiden flyr fra meg. Men jeg er innom og oppdaterer meg innimellom. Blir nok mer tid til KG etter at vi får kommet hjem og slått oss litt mer til ro Nå har jeg endelig fått gått ordentlig på do.. Auau, og som jeg har gruet meg! Det var nesten som å føde på nytt. Hehe, neida. Det gikk da bra etter at jeg fant noen lure teknikker Jeg har fått PUPPER! Aldri hatt det før, så det er litt gøy! Ammingen går bra, men jeg er litt sår.. S suger som en helt! Og er helst klistret til mammas pupper 24/7. Hun har et enormt sugebehov, så jeg gleder meg til å få prøvd smokk når vi kommer hjem, for det er ikke tillat her.. *TEIT* Håper alle har det bra Hurra for pupper! Men..Ikke tillat?? Greit nok at jordmødrene som regel ikke liker det og prøver å få mødrene til å la vær, så er det da virkelig opp til mor om baby skal få smokk eller ikke. Hva med de som ikke har tenkt å amme? Får de ikke gi flaske, de? Du kan sikkert gi henne smokk om du har det med deg, bare å si til dem at du trenger avlastning pga. du føler deg litt sår Jeg har i alle fall allerede forhåndskokt to smokker som jeg har i en sånn plastbeholder som jeg har med meg på føden. Og du skal ikke tenke på at du ikke får skrevet så mye på KG. Det er mye viktigere at du bruker energien din på den nyfødte skatten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. oktober 2011 #1291 Del Skrevet 17. oktober 2011 Takk for at su ville dele fødselshistorien din Jeg har også hatt en jente med stort sugebehov, så dag 5 fikk hun smokken - og det ble redningen for oss Har ellers hørt at de på nyfødtintensiv gir smokk, så jeg tror ikke det er skadelig. Og iallfall ikke hvis du er i gang med amminga alllerede! Uff, husker første gang jeg var ordentlig på do... det var grusomt - jeg fikk også litt flashback til fødselen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 17. oktober 2011 #1292 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg kommer ikke helt over at du har fødet enda I morgen hadde du hatt termin - 9 dager før meg. Så rart å tenke på.. for pupper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 17. oktober 2011 #1293 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg likte å lese fødselshistorien din, det virker som du hadde det ganske tøft, psykisk. Men jeg håper du har det bra nå, at du sover godt innemellom matingen, og koser deg med den fine tulla di (som er helt nydelig, forresten! ). Når kommer du hjem fra sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 17. oktober 2011 #1294 Del Skrevet 17. oktober 2011 for pupper Syns det var en fin fødselshistorie selv om du har hatt en hard fødsel. Håper du har det bra nå og storkoser deg som mamma Tenk at du er mamma! Jeg syns du har vært kjempeflink! Datteren din er nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 17. oktober 2011 #1295 Del Skrevet 17. oktober 2011 Takk for at du delte fødselshistorien din Den skremte absolutt ikke meg! Ønsker dere noen gode dager videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. oktober 2011 #1296 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeeeeiiii!!! Boobs!!!! Nyt dem mens du kan;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #1297 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hurra for pupper! :fnise Men..Ikke tillat?? Greit nok at jordmødrene som regel ikke liker det og prøver å få mødrene til å la vær, så er det da virkelig opp til mor om baby skal få smokk eller ikke. Hva med de som ikke har tenkt å amme? Får de ikke gi flaske, de? Du kan sikkert gi henne smokk om du har det med deg, bare å si til dem at du trenger avlastning pga. du føler deg litt sår :jepp : Jeg har i alle fall allerede forhåndskokt to smokker som jeg har i en sånn plastbeholder som jeg har med meg på føden. : ) Og du skal ikke tenke på at du ikke får skrevet så mye på KG. Det er mye viktigere at du bruker energien din på den nyfødte skatten din. : ) Hei Nei, det stod i barselpermen vi fikk at Narresmokk ikke brukes i barselavdeling. Jeg måtte ty til smokk etterhvert. Ringte mamma og ba hun koke en og komme opp, for jeg orket ikke mer. Var veldig tydelig på at dersom de hadde sett det der oppe og kommentert det, så hadde jeg sagt at det var min unge, og at jeg bestemmer! Sugebehovet hennes er enormt! Men de så det ikke, så det gikk ihvertfall bra. Hadde man sagt at man ikke ville amme, tror jeg nok man hadde møtt endel stygge blikk fra personalet, ja.. Amming er det ENESTE som sto i hodet på dem. Det er jo ikke alle unger som trenger smokk, men min gjør virkelig det. Så du gjør lurt i å ta med uansett:) Takk for at su ville dele fødselshistorien din : ) Jeg har også hatt en jente med stort sugebehov, så dag 5 fikk hun smokken - og det ble redningen for oss : ) Har ellers hørt at de på nyfødtintensiv gir smokk, så jeg tror ikke det er skadelig. Og iallfall ikke hvis du er i gang med amminga alllerede! Uff, husker første gang jeg var ordentlig på do... det var grusomt - jeg fikk også litt flashback til fødselen... :sjokkert : :klemmer : Hei Smokk ble redningen her i gården også! Uff ja, det var vondt.. Gruer meg til neste gang Jeg kommer ikke helt over at du har fødet enda :fnise : I morgen hadde du hatt termin - 9 dager før meg. Så rart å tenke på.. :hoppe : for pupper :fnise : Ja, i dag er termindatoen min. Tenke seg til Det er nok veldig snart din tur også! Jeg likte å lese fødselshistorien din, det virker som du hadde det ganske tøft, psykisk. Men jeg håper du har det bra nå, at du sover godt innemellom matingen, og koser deg med den fine tulla di (som er helt nydelig, forresten! : ) ). Når kommer du hjem fra sykehuset? Tusen takk Ja, jeg må ærlig innrømme at det var tøft både psykisk og fysisk, og det er forsåvidt det fremdeles.. Kom hjem i dag, men det vet du jo :hoppe : for pupper :fnise : Syns det var en fin fødselshistorie selv om du har hatt en hard fødsel. Håper du har det bra nå og storkoser deg som mamma :klemmer : Tenk at du er mamma! :strix : Jeg syns du har vært kjempeflink! Datteren din er nydelig :rodmer : Tusen takk Slike kommentarer varmer! Takk for at du delte fødselshistorien din :klemmer : Den skremte absolutt ikke meg! : ) Ønsker dere noen gode dager videre :hjerte : Er glad for at den ikke skremte noen Tusen takk Jeeeeiiii!!! Boobs!!!! Nyt dem mens du kan; ) I will _____________________________________________________________ Sånn, da har jeg endelig fått tid til å sette meg ned med dataen. Tiden flyr fortere enn noengang. Det skjer ting absolutt hele tiden! Setter veldig stor pris på kommentarene deres Jeg er svært gråtkvalt for tiden, og kjenner jeg egentlig har mye innestengt som trenger å komme ut, men jeg har ikke latt meg selv få tiden til det enda. Føler jeg må være sterk for familien min, og komme ordentlig i orden først. Vi kom hjem fra sykehuset i dag, og det er utrolig deilig for å si det mildt! Vi hadde det jo bra på barsel, men.. Noen hadde nok jobbet der altfor lenge, for å si det sånn. Annenhver pleier/barnelege/jordmor var hyggelig, og da sier det vel seg selv hva resten var. Var ganske irriterende når S endelig hadde sovnet, og det kom en brusende inn med HØY stemme, bare for å mase om noe helt unødvendig.. Min kjære holdt nesten på å drepe hun ene Setter veldig stor pris på at vi fikk familierom (Var egentlig fullt, men fikk ordnet det siden jeg hadde en tøff fødsel), men det hadde nok holdt med et døgn. Vi fikk hjelp til det vi trengte da, og resten klarte vi helt fint selv. Ammingen går bra, men jeg er veldig sår allerede. S suger som en helt, og gjerne HELE TIDEN også. De sa nyfødte hadde en magesekk på størrelse med en klinkekule, men hun her har nok mer en basketball Ammeinnleggene i ull fra Apotek1 anbefales virkelig. Jeg hadde kjøpt ett sett, og måtte kjøpe ett til i dag, fordi de føles så godt rundt brystet når det er sårt. Jeg hadde kjøpt med egne bind, men de fikk jeg ikke bruk for. Bindene/bleiene var sykehuset var mye bedre, og gratis. Det er de største bindene jeg har sett i hele mitt liv (ante ikke at det fantes noe så stort noe). Sikkert 50 cm lange og 30 cm brede, eller noe, men det var nødvendig. Blødde utrolig mye det første døgnet etter fødsel, men nå er det mye mindre. Omtrent som ved en vanlig mens. Stingene gjør veldig vondt nå, men det betyr vel kanskje at det holder på å gro? Jeg har IKKE turt å se med speil der nede enda, men tenkte kanskje at jeg skulle tørre å se etter jeg har dusjet i kveld. Jeg har gått ned 10 kg på 3 dager, så det er jeg veldig fornøyd med S ble veid i dag, og hadde bare mistet 30 gram av fødselsvekten. Det var visst veldig bra, og veldig lite, for man kunne miste inntil 10 % uten at det gjorde noe. SOS, amming igjen! Skriver mer senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. oktober 2011 #1298 Del Skrevet 18. oktober 2011 Så utrolig hyggelig å høre om alt som skjer rundt deg nå! Og fødselshistorien din var ikke såå skummel..Bare litt Jeg gleder og gruer meg til å føde..Har heldigvis en del måneder igjen å forberede meg på! 10 kg på 3 dager må da være bra! :) La du på deg mye under svangerskapet eller? Håper du og den lille familien koser dere! Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. oktober 2011 #1299 Del Skrevet 18. oktober 2011 Så herlig å høre fra deg Kan tenke meg det er godt å ha kommet hjem. Tenk, nå er det ikke lenger bare deg og kjæresten, nå er lille SH der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 18. oktober 2011 #1300 Del Skrevet 18. oktober 2011 Så fin fødselshistorie! Jeg har hele tiden vært redd for å bli klipt/revne mye, så det var godt å høre at du ikke merket det Så bra at dere har kommet dere hjem, og at ammingen går så det suser kan tenke meg at det er lettere å slappe av hjemme når man slipper å forholde seg til så mange forskjellige personer. Og 10 kg på 3 dager er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå