*Frida* Skrevet 6. september 2011 #821 Del Skrevet 6. september 2011 Eg syns og at statusen høggravid er meir ein tilstand enn antal dagar før termin. Eg følte meg høggravid frå eg bikka 30 veker. Med bekkenløsning føler ein seg jo vond og tung i kroppen heile tida Sist var eg langt freshere heile veien, og lettare i kroppen på alle måtar. Ang. tipping så er eg enig med Teriyaki, du må nok nærare termin enn du sjølv vil... Sånn statistisk sett, altså. Eg tippar 16 oktober, sjølv om det er før termin Håpar du klarer å bevare 'fatningen' desse siste vekene, sjølv om det er slitsomt! I neste månad (?) blir du mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. september 2011 Forfatter #822 Del Skrevet 6. september 2011 Eg syns og at statusen høggravid er meir ein tilstand enn antal dagar før termin. Eg følte meg høggravid frå eg bikka 30 veker. Med bekkenløsning føler ein seg jo vond og tung i kroppen heile tida Sist var eg langt freshere heile veien, og lettare i kroppen på alle måtar. Ang. tipping så er eg enig med Teriyaki, du må nok nærare termin enn du sjølv vil... Sånn statistisk sett, altså. Eg tippar 16 oktober, sjølv om det er før termin Håpar du klarer å bevare 'fatningen' desse siste vekene, sjølv om det er slitsomt! I neste månad (?) blir du mamma! Notert! Jeg skal holde ut! Ja, tenk det. Neste måned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 6. september 2011 #823 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Har alltid trodd du har termin den 17. jeg Siden du er 10 dager mer på vei enn meg Er tickeren din riktig? Får ikke helt den 18.oktober til å stemme med antall dager igjen. Er det meg som surrer kanskje? Jeg tipper 24.oktober Kjenner meg GODT igjen i høygravidlisten din Endret 6. september 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. september 2011 Forfatter #824 Del Skrevet 6. september 2011 Har alltid trodd du har termin den 17. jeg Siden du er 10 dager mer på vei enn meg Er tickeren din riktig? Får ikke helt den 18.oktober til å stemme med antall dager igjen. Er det meg som surrer kanskje? Jeg tipper 24.oktober Kjenner meg GODT igjen i høygravidlisten din Har termin den 18. (Etter UL) Er vel ingen som vet akkurat når terminen min er, eller hvor langt jeg på vei, for jeg sluttet på ppiller, og hoppet over en halv syklus eller noe. Eggløsning skulle reelt sett vært 10. Desember, men i følge UL var den liksom 25. Januar. Tickeren er helt korrekt i forhold til hvor langt jeg er på vei (i følge jordmor og lege), men om antall dager stemmer ,vet jeg ikke. 24. oktober er notert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 6. september 2011 #825 Del Skrevet 6. september 2011 Høygravid Morsom den høygravid-listen Også vil jeg gjerne være med å tippe på når frøkna kommer, og jeg tipper 14. Oktober siden jeg har te niese som er født da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 6. september 2011 #826 Del Skrevet 6. september 2011 Har termin den 18. (Etter UL) Er vel ingen som vet akkurat når terminen min er, eller hvor langt jeg på vei, for jeg sluttet på ppiller, og hoppet over en halv syklus eller noe. Eggløsning skulle reelt sett vært 10. Desember, men i følge UL var den liksom 25. Januar. Tickeren er helt korrekt i forhold til hvor langt jeg er på vei (i følge jordmor og lege), men om antall dager stemmer ,vet jeg ikke. 24. oktober er notert! Oida, det var litt forskjell fra 10.desember til 25.januar Håper UL-terminen stemmer bra Tror ikke dagene er riktig, nei. Får heller ikke terminen til å stemme For du/vi har vel ukeshopping hver lørdag, så du er 40 uker på vei på en lørdag (15.oktober) og termin er 40+2 som da blir på en mandag, altså den 17.oktober Nei, nå skjønner jeg ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 7. september 2011 #827 Del Skrevet 7. september 2011 Tror ikke dagene er riktig, nei. Får heller ikke terminen til å stemme For du/vi har vel ukeshopping hver lørdag, så du er 40 uker på vei på en lørdag (15.oktober) og termin er 40+2 som da blir på en mandag, altså den 17.oktober Nei, nå skjønner jeg ingenting Ukeshopping (kult ord!) på lørdag, et svangerskap blir rekna for 40+3 dagar (tidligare var det 40+2, dei fleste legar og jordmødre har no gått over til 40+3), gir termin på ein tirsdag, dvs 18. oktober. Eg har 'ukeshopping' på onsdagar, og termin lørdag 1. oktober, 40+3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. september 2011 #828 Del Skrevet 7. september 2011 Morsom høygravid-liste! Kjenner meg igjen på en del av punktene, selvom jeg ikke er av de største høygravide. Jeg tipper 19. oktober! Ang. 40+2 og 40+3, så vet jeg en del ikke har gått over til 40+3 for oss som har termin nå snart enda. Hos meg regner de 40+2. Men det har jo ingenting å si da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 7. september 2011 #829 Del Skrevet 7. september 2011 Ang. 40+2 og 40+3, så vet jeg en del ikke har gått over til 40+3 for oss som har termin nå snart enda. Hos meg regner de 40+2. Men det har jo ingenting å si da Enig. Men dei brukte 40+3 på meg når eg venta A i februar 2009, så heilt nytt er det jo ikkje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 7. september 2011 #830 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg vil tippe 19. Oktober! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 7. september 2011 #831 Del Skrevet 7. september 2011 Ukeshopping (kult ord!) på lørdag, et svangerskap blir rekna for 40+3 dagar (tidligare var det 40+2, dei fleste legar og jordmødre har no gått over til 40+3), gir termin på ein tirsdag, dvs 18. oktober. Eg har 'ukeshopping' på onsdagar, og termin lørdag 1. oktober, 40+3. Say WHAT? Jeg ante ikke at de fleste leger og jordmødre har gått over til 40+3. På KK i Bergen har de ikke gjort det, jordmoren min har ikke gjort det og legen min har heller ikke gjort det Sikkert derfor jeg ikke visste det Men DA forstår jeg det bedre, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. september 2011 Forfatter #832 Del Skrevet 7. september 2011 Høygravid :strix : Morsom den høygravid-listen :fnise : Også vil jeg gjerne være med å tippe på når frøkna kommer, og jeg tipper 14. Oktober siden jeg har te niese som er født da :lol : 14. oktober noteres Oida, det var litt forskjell fra 10.desember til 25.januar :hakeslepp : Håper UL-terminen stemmer bra : ) Tror ikke dagene er riktig, nei. Får heller ikke terminen til å stemme :fnise : For du/vi har vel ukeshopping hver lørdag, så du er 40 uker på vei på en lørdag (15.oktober) og termin er 40+2 som da blir på en mandag, altså den 17.oktober :klo : Nei, nå skjønner jeg ingenting :fnise : Ja, blir spennende å se om UL-terminen stemmer. De har jo ikke noe mer å gå på enn lengden på fosteret. Ukeshopping (kult ord!) på lørdag, et svangerskap blir rekna for 40+3 dagar (tidligare var det 40+2, dei fleste legar og jordmødre har no gått over til 40+3), gir termin på ein tirsdag, dvs 18. oktober. Eg har 'ukeshopping' på onsdagar, og termin lørdag 1. oktober, 40+3. : ) Ja, er nok sånn de har regnet hos meg også :skratte : Morsom høygravid-liste! Kjenner meg igjen på en del av punktene, selvom jeg ikke er av de største høygravide. Jeg tipper 19. oktober! : ) Ang. 40+2 og 40+3, så vet jeg en del ikke har gått over til 40+3 for oss som har termin nå snart enda. Hos meg regner de 40+2. Men det har jo ingenting å si da : ) 19. oktober noteres Enig. Men dei brukte 40+3 på meg når eg venta A i februar 2009, så heilt nytt er det jo ikkje... De bruker nok 40+3 hos meg også da Jeg vil tippe 19. Oktober! :jepp : 19. oktober noteres! Say WHAT? Jeg ante ikke at de fleste leger og jordmødre har gått over til 40+3. På KK i Bergen har de ikke gjort det, jordmoren min har ikke gjort det og legen min har heller ikke gjort det :klo : Sikkert derfor jeg ikke visste det :fnise : Men DA forstår jeg det bedre, ja :jepp : ___________________________________________________________ Da har jeg vært på min siste UL. Vekstkontroll og morkakefunksjon. Alt var bra med lille SH Vi fikk se henne, og hun var så søt! Alle mål var perfekte, samt blodgjennomstrømning til hjernen og navlestrengen. Hun ligger fremdeles i hodeleie, og morkaka har flytta seg litt oppover, så da kan jeg få føde vaginalt Hun veier nå 2400 g, og ble estimert til 3400-3600 g ved fødsel Har nå besøk av en kamerat, så jeg må nesten gå tilbake til middagslagingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. september 2011 Forfatter #833 Del Skrevet 7. september 2011 Hvis noen av dere så på Idol nå, så var venninna mi med. Hanna Romøren, hun som fikk sånn ekstra audition på golfbanen med Marion. Litt morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 7. september 2011 #834 Del Skrevet 7. september 2011 Vet du når reprisen kommer? Ei venninne sa til meg i går at en kompis av meg var med på Idol som var i dag. Men jeg husket på det klokken 20.45 og prøvde å se reprisen på tv2.no, men det kostet visst penger for at du kan føde vaginalt. For en PERFEKT vekt hun har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. september 2011 Forfatter #835 Del Skrevet 7. september 2011 Vet du når reprisen kommer? Ei venninne sa til meg i går at en kompis av meg var med på Idol som var i dag. Men jeg husket på det klokken 20.45 og prøvde å se reprisen på tv2.no, men det kostet visst penger for at du kan føde vaginalt. For en PERFEKT vekt hun har Hmm nei..? Har ikke peiling! Mulig hvis du ser på programoversikten til TV2, at du kan se fremover i uken, om det står Idol® noe sted. Takk! Ja, ikke sant? Var så redd for at hun var GIGA, siden jordmor ble så sur på meg pga jeg hadde lagt på meg så mye, og sa jeg kunne få såkalt "sukkerbaby" Slemme jordmor Hun veide akkurat 2412 gram i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 7. september 2011 #836 Del Skrevet 7. september 2011 Hurra for perfekt baby Da ligger alt klart for en normal fødsel da Fikk du kjeft? Jeg har gått opp hele 18 kg nå! Men jordmor sa ingenting til meg. Ingen som har sagt noe som helst om vekten min og jeg var tyngre enn deg til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 7. september 2011 #837 Del Skrevet 7. september 2011 for at du er høygravid :D Og for at alt var bra, fin vekt på snuppa det, akkurat passe :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. september 2011 Forfatter #838 Del Skrevet 7. september 2011 Hurra for perfekt baby Da ligger alt klart for en normal fødsel da Fikk du kjeft? Jeg har gått opp hele 18 kg nå! Men jordmor sa ingenting til meg. Ingen som har sagt noe som helst om vekten min og jeg var tyngre enn deg til å begynne med. Takk Ja, jeg gjorde det. Fikk en god leksjon i kosthold.. Men tilslutt så kom hun på at det var ikke såååå ille da, siden jeg aldri har slitt med vekten før, så kom jeg helt sikkert ikke til å gjøre det etter svangerskapet heller. Men men. for at du er høygravid :D Og for at alt var bra, fin vekt på snuppa det, akkurat passe :D Takk! Jepp, helt perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 8. september 2011 #839 Del Skrevet 8. september 2011 Hmm nei..? Har ikke peiling! Mulig hvis du ser på programoversikten til TV2, at du kan se fremover i uken, om det står Idol® noe sted. Takk! Ja, ikke sant? Var så redd for at hun var GIGA, siden jordmor ble så sur på meg pga jeg hadde lagt på meg så mye, og sa jeg kunne få såkalt "sukkerbaby" Slemme jordmor Hun veide akkurat 2412 gram i dag Får prøve å finne det Jordmødrene på KK sa til meg at kosthold ikke har noe med å gjøre om og få en stor/liten baby Synes jordmødre og leger sier så mye forskjellig så man ikke helt vet hva man skal forholde seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. september 2011 Forfatter #840 Del Skrevet 8. september 2011 Får prøve å finne det Jordmødrene på KK sa til meg at kosthold ikke har noe med å gjøre om og få en stor/liten baby Synes jordmødre og leger sier så mye forskjellig så man ikke helt vet hva man skal forholde seg til Ja, alle sier forskjellig Er ikke godt å vite hva som er riktig når det gjelder graviditet åsånt egentlig. ______________________________________________________ Har så nedpress i bekkenet nå at det føles ut som blæra mi sprekker hele tiden, og at jeg kommer til å tisse på meg når som helst. Auau, ubehagelig! Nå kommer snart forloveden hjem fra jobb, så skal vi bare kaste i oss litt middag, før vi skal på kino med noen venner. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå