Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Så søtt gjort av forloveden din :)

Ikke mye du mangler nå! Er spennende å lese andres utstyrsliste. Er jo livredd for å glemme noe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da sitter jeg klar for å dra på bassengtrening. Kjenner at jeg ikke er helt motivert i dag, grunnet en natt med lite søvn, men jeg får det da til :)

Skal hente naboen min som også har bekkenløsning, så da får jeg ihvertfall selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Må forresten fortelle dere noe søtt :rodmer:

Da jeg holdt på å stryke klær, så kom forloveden min bort å brettet opp toppen min og sa: "Se her Sophie. Du må lære nå, ikke lenge til det er du som skal gjøre dette" :fnise:

:fnise: Nåmmin, det var jo søtt. :nigo:

Han her bare kysser magen min og sier han elsker henne så høyt. Av og til lurer han på hvorfor jeg drar opp toppen, må jo svare at hun vil ha et kyss hun også. :skratte: Huff, jeg er den barnslige.

:klemmer: netter med lite søvn er noe herk. Får håpe det går bra med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å lese andres utstyrsliste :jepp: Dere har regntrekk til vogn også? Vet at dere har stelleveske selv om det ikke stod på listen så dere har vel regntrekk også da :fnise:

Hvor kjøpte dere tisselaken?

Så søt forloveden din er :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Nåmmin, det var jo søtt. :nigo:

Han her bare kysser magen min og sier han elsker henne så høyt. Av og til lurer han på hvorfor jeg drar opp toppen, må jo svare at hun vil ha et kyss hun også. :skratte: Huff, jeg er den barnslige.

:klemmer: netter med lite søvn er noe herk. Får håpe det går bra med treninga!

Hehe, det er jo søtt :rodmer:

Treningen gikk bra :) Flere enn meg som sliter med søvnen for tiden :ler:

Kjekt å lese andres utstyrsliste :jepp: Dere har regntrekk til vogn også? Vet at dere har stelleveske selv om det ikke stod på listen så dere har vel regntrekk også da :fnise:

Hvor kjøpte dere tisselaken?

Så søt forloveden din er :rodmer:

Trodde stelleveske stod på listen min jeg? Hmm, det må jeg sjekke. Ja, vi har regntrekk. Det fulgte med vogna :)

Vi kjøpte tisselaken på Barnas Hus. Kostet 79 ,- tror jeg.

---

Nå er jeg endelig hjemme etter en forholdsvis hard treningsøkt i basseng, etterfulgt av en lang handletur i butikken. Fikk gjort unna storhandelen i dag, så det var deilig! I dag skal jeg lage lasagne til kjære for første gang. Håper han liker den, men han har en klar favoritt i moren sin :sjenert:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagnen ble en suksess. Forloveden var svært fornøyd og spiste to store porsjoner :) Min var selvfølgelig ikke like god som moren hans sin. Men men :fnise:

Etter middagen var jeg så sliten og hadde så mye småvondter i kroppen etter trening, handling og matlaging, så jeg klarte ikke sitte oppreist. Måtte bare bite i det sure eplet, og legge meg nedpå litt. Fikk ikke sove, men det er greit. Sitter ihvertfall i sengen og slapper av nå :) Litt kjedelig igrunn, men jeg har jo alltids KG å lese på :)

La meg sidelengs i fosterstilling og da ble visst jenta mi veldig aktiv! Vet ikke om jeg kjente et hode, arm, ben eller rygg, men noe var det ihvertfall som poppet ut og inn av magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra at du hører på kroppen og hviler når du trenger det:) Flinke damen!

Mmm, var mye god matprat her for en kveldssulten medgravid:)

Hehe, søte mannen da<3

Og utstyret har du full kontroll på også! Ingen problem å bli født inn i deres familie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du hører på kroppen og hviler når du trenger det:) Flinke damen!

Mmm, var mye god matprat her for en kveldssulten medgravid:)

Hehe, søte mannen da<3

Og utstyret har du full kontroll på også! Ingen problem å bli født inn i deres familie:)

Ja, jeg måtte høre på kroppen min og slappe av litt i går :) Fikk ikke sove da, men slappet ihvertfall av.

Jeg blir også alltid så sulten når jeg leser om mat og kaker her inne :sjenert:

---

I dag må jeg bare klage litt, (beklager). Jeg kjenner at jeg begynner å bli veldig sliten av å max få to timer med sammenhengende søvn, kjenner jeg er lei av å våkne av at jeg tror blæra mi kommer til å sprekke hvert øyeblikk, men så kommer det kun få dråper. Lei av å føle at jeg ikke strekker til hjemme, fordi jeg får så utrolig vondt i magen når jeg bøyer meg og gjør for mye. Lei av å ikke klare å reise meg fra sengen på en normal måte, men at jeg må snu meg rundt og dytte meg selv bortover.

Jeg kjenner jeg begynner å bli veldig utålmodig, og vil egentlig bare bli ferdig. Jeg vil jo selvfølgelig ha henne i magen til det er trygt for henne å komme ut. Men jeg skulle ønske det var nå.

Skjønner nå egentlig hvorfor svangerskap varer i ni måneder. For i førsten, så hadde jeg helt angst for å føde, men nå er jeg bare så lei, at jeg gleder meg til det.

Sånn, nå har jeg fått klaget litt. Måtte avlyse fysiotimen i dag, fordi jeg ikke orket å komme meg ut av sengen.. Det gikk heldigvis greit.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lov å klage snuppa <3

Tror nok de fleste av oss her kan signere den klagingen.

Jeg føler i alle fall ofte slik som du. Av og til syns jeg det er veldig vanskelig å tro at jeg noen sinne blir meg selv igjen..! Men det blir vi:) Og da glemmer vi alt vi syns er dumt nå..

Jeg er også lei av den blæretingen og har truet mannen med å tisse i sengen mer enn en gang, hehe:)

Men jeg syns det er grusomt å grynte som en hval for den minste bevegelse jeg gjør for å komme meg rundt i senga.. Men der kan man lette litt og bruke silkelaken, da sklir man lettere:)

Gooooo klem sendes din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du hadde skrevet stelleveske så jeg nå. Var nok bare meg som var trøtt og overså at du hadde skrevet det :fnise: Får ta meg en tur på barnashus og kjøpe tisselaken der :) Skal jo kjøpe regntrekket der også så da kan jeg ta tisselaken i samme slengen.

Det er lov å klage. Jeg og er lei, men kjenner at jeg blir stresset ved tanken på at han kan komme nå :sjokkert: Vi får bare ta og vente, hehe - og oppmuntre hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig i det med å komme seg ut av sengen :kjefte:

Jeg gleder meg virkelig til å klare å stå opp fra sengen på en normal måte igjen. Jeg er heldigvis bare oppe på do 1-2 ganger på natta. Så jeg har vel egentlig ikke lov til å klage :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lov å klage snuppa <3

Tror nok de fleste av oss her kan signere den klagingen.

Jeg føler i alle fall ofte slik som du. Av og til syns jeg det er veldig vanskelig å tro at jeg noen sinne blir meg selv igjen..! Men det blir vi:) Og da glemmer vi alt vi syns er dumt nå..

Jeg er også lei av den blæretingen og har truet mannen med å tisse i sengen mer enn en gang, hehe:)

Men jeg syns det er grusomt å grynte som en hval for den minste bevegelse jeg gjør for å komme meg rundt i senga.. Men der kan man lette litt og bruke silkelaken, da sklir man lettere:)

Gooooo klem sendes din vei!

Takk for forståelse :klemmer:

Kjenner igjen å ikke tro man blir seg selv igjen, men vi gjør vel det.

Haha, ja. Skulle ønske jeg kunne tisse i sengen :fnise: Eller bruke bleie! Er så lei.

Joda, du hadde skrevet stelleveske så jeg nå. Var nok bare meg som var trøtt og overså at du hadde skrevet det :fnise: Får ta meg en tur på barnashus og kjøpe tisselaken der :) Skal jo kjøpe regntrekket der også så da kan jeg ta tisselaken i samme slengen.

Det er lov å klage. Jeg og er lei, men kjenner at jeg blir stresset ved tanken på at han kan komme nå :sjokkert: Vi får bare ta og vente, hehe - og oppmuntre hverandre :)

Noooen uker til, så kan de bare komme! :jepp: Vi får oppmuntre hverandre, ja :)

Jeg er så enig i det med å komme seg ut av sengen :kjefte:

Jeg gleder meg virkelig til å klare å stå opp fra sengen på en normal måte igjen. Jeg er heldigvis bare oppe på do 1-2 ganger på natta. Så jeg har vel egentlig ikke lov til å klage :sjenert:

Det gjør jeg og! Da er du heldig :) Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tisser iløpet av en natt jeg, men det er mange!

Jeg ringte en venninne av meg som jobber som student på sykehuset hvor jeg skal føde. (Jordmorstudent). Jeg spurte henne om det var normalt å skrive ønskebrev til føden her, og det var det :) Så nå har jeg skrevet et. Tenkte å legge det ut her etterhvert. Skal bare se litt over det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskebrev til føden

Fødsel

- Som førstegangsfødende vet jeg ikke hva jeg går til, jeg ønsker derfor et godt sammarbeid med jordmor. Jeg kommer til å høre på henne, og kun presse når hun ber meg om det

- Jeg er livredd for å revne/ bli klippet mye. Dersom olje eller en klut kan hjelpe, er jeg villig til å prøve hva som helst

- Jeg ønsker også å bli veiledet og bli fortalt hva som skjer

- Jeg vil gjerne vite det dersom jeg gjør noe feil, men også få ros dersom jeg gjør noe riktig

- Dersom situasjonen og dere tillater det, ønsker jeg dempet belysning på fødestuen

- Jeg ønsker å bytte stillinger underveis, for å finne noe som føles godt og komfortabelt for meg. Jeg vil også bruke tyngdekraften som et naturlig hjelpemiddel.

- Jeg tror jeg vil føde tradisjonellt som liggende eller delvis sittende i sykesengen

Smertelinding

- Jeg vil gjerne prøve å føde så naturlig som mulig

- Jeg benytter meg gjerne av badekar som en form for smertelinding i åpningsfasen

- Dersom akupunktur kan hjelpe, prøver jeg gjerne dette også

- Om smertene skulle for ille, ønsker jeg å prøve lystgass og/eller epidural

Barnefar sine oppgaver

- Kommende barnefar er svært engasjert, og vil gjerne hjelpe til så godt han kan både før, under og etter fødsel

- Han vil også klippe navlestrengen

- Jeg håper at dere vil gi han veiledning om hva han kan gjøre for meg, mens jeg er i fødsel

Barsel

- Vi har et stort ønske om familierom, da jeg har sykehusskrekk og ikke vil ligge alene

- Jeg vil gjerne få hjelp med å få igang amming, da jeg har et stort ønske om å få dette til

(Dette er foreløbig et utkast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det hadde vært flott å få tatt en titt på :)

Så kjekt å kunne komme med sånne ønsker :jepp:

Håper du har en fin tirsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint fødselsbrev :) Jeg og vil gjerne skrive et fordi jeg er så utrolig redd for revning og vil at jordmor skal være fokusert/obs på dette så jeg kun presser når hun sier ifra. Og hva som motiverer meg under fødsel o.l :) Håper også at vi kan få familierom. HATER å være alene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage litt her innimellom vet du :blomst: Tror de fleste kjenner seg igjen akkurat det med søvn. Jeg er oppe og tisser ca hver 3 time gjennom natten, og for et pes det er å komme seg ut av sengen. Jeg føler meg som en hval, bare det å komme seg rundt og opp av sengen er et helt prosjekt! Og når blæren er sprengt i tillegg er det ikke akkurat godt. Det kjennes jo ut som alt skal eksplodere :erter:

Tror nok det skal være sånn, svangerskapet er jo en prosess. Når tiden er inne er det nok meningen at kroppen skal være litt lei slik at vi blir motivert til fødsel. :rodmer: Det er rart hvordan det går sin gang. I 2 trimester gikk jeg og koset meg med magen min og syntes det var trist at jeg måtte føde ut babyen fordi det var så koselig å gå gravid. Nå derimot er jeg helt klar og gleder meg masse til å treffe lille jenta vår :rodmer:

Hold motet oppe, om noen uker er du i mål og du vil sikkert syntes det er verdt all nattetissing :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Fint fødebrev! :strix:

Husk at mammas mat er den beste. Mamma sin pizza er bedre enn noen andres, da jeg liker pepperonipizzaen hennes. :sjenert: Hun har også en himmelsk salat som jeg savner ufattelig mye. Får prøve å se om hun lager den mens hun er her nede. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint fødebrev!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive noe fødebrev, men nå ble jeg litt usikker på om jeg også skal prøve å skrive et utkast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...