Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Er ikke helt i skrivemodus jeg, men skulle bare gi deg en klem :klemmer: for de kjipe smertene du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auau, liker ikke at du skal ha det så vondt :( Håper det går over nå ellers må du komme deg til legen ja.

Det er så kos å kjøpe vogn <3 <3 <3

Gosj så mye godt du skal lage da!! Yammi!! Heldige mannen din:)

Hehe, menn og elektronikk ja:) Her i huset har mannen ordna eget kinorom med lerret og greier. Som jeg har dissa og himlet med øynene til! Men frem til nå er det en viss dame som har sett mer film der enn han..:) Så der fikk jeg!

God helg!!

Smertene i ryggen er faktisk blitt litt bedre, så jeg får se ann :)

Hehe, jeg er vel mest heldig (etter jeg har bakt, selvfølgelig), for om han ikke forter seg å spise, så blir det borte :sjenert:

Bra du har fått brukt kinorommet da. Blir jo som regel sånn, selvom vi tenker at vi fint kunne klart oss uten :)

Ha en fin lørdag :klemmer:

Er ikke helt i skrivemodus jeg, men skulle bare gi deg en klem :klemmer: for de kjipe smertene du har!

Takk for :klemmer: Er litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 30 uker!

Nå må jeg innrømme at jeg tenker "Dææææven, er Teita kommet så langt?!" 70 dager er ikke lenge altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 18/10-2011

På vei: 30 uker :hoppe:

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig? Egentlig ikke så veldig enda, men jeg gleder meg utrolig mye til å bli ferdig og til å få jenta på utsiden :rodmer: Men kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg nok til å bli veldig mye mer utålmodig med tiden.

Hodet ned: Hun har hatt hodet ned mesteparten av graviditeten, og da har jeg også kjent veldig vonde spark under ribbeina, men akkurat nå er jeg ikke så sikker lenger, for jeg kjenner noen spark veldig lavt nede. Blir spennende å se! Håper på vaginal fødsel, men blir det keisersnitt, så skal jeg overleve det og :)

Aktivitet i magen: Som regel veldig mye aktivitet. Noen dager innimellom hvor det er mindre, men jeg kjenner henne ofte og godt. Magen buldrer og beveger seg.

Navn: Ja, vi har valgt navn og står ved det (som de fleste av dere vet) Blir litt dumt å endre navn nå, siden vi allerede har hengt opp en wallsticker på rommet hennes med navnet.

Vektøkning: Åja.. :sjenert: Nå har jeg vel gått opp ca. 20 kg! Veide 53 da jeg fant ut at jeg var gravid, og veier rundt 70 kg nå. Tenker ikke så veldig mye på vekten lenger, for jeg vet at jeg vil gjøre det som skal til for å få av meg det overflødige, dersom det ikke går naturlig ned ved amming osv. Jeg trenger heller ikke gå ned til startvekt, jeg blir fornøyd dersom jeg havner på rundt 60 kg etterhvert.

Vann i kroppen: Fått litt vann i kroppen ja. Forlovelsesringen henger i et charmsarmbånd, og jeg får veldig hovene føtter og merker etter sko/ sokker/ sandaler, spesielt om det er varmt.

Kynnere: Hadde endel i midten av svangerskapet, men ikke så mye nå lenger.

Humør: Er litt mer følsom og gråter lettere enn før. Føler meg stygg og feit, så selvtilliten min gjør at jeg reagerer sterkere på ting jeg ellers ikke ville brydd meg noe særlig om.

Barnerom: Det har dere jo sett bilde av :) Det er så og si ferdig, og jeg er veldig fornøyd. Gleder meg til hun skal ligge der inne i vuggen sin :rodmer:

Utstyr: Vi har ikke stresset så veldig mye med det enda, egentlig. Vi har vugge og sprinkelseng, pluss noen ting vi har arvet, men vi får vogn av svigers og stellematte, badebalje og slike ting av moren min, og får låne vippestol av søsteren til forloveden. Det som gjenstår da er småting som kluter, flasker, ammeBH'er osv. Og det tar vi når vi tar det :)

Strekkmerker: Ja, fått mange på rumpa :sjenert::(, men ingen andre steder enda.

Melk i brystene: Ja, det kommer litt råmelk når forloveden klemmer, men ikke mye.

Fødsel: Gleder meg, men er livredd for å revne mye eller å måtte klippes! Ønsker som sagt vaginal fødsel, men blir det KS, så skal det gå også :) Jeg kommer til å føde helt vanlig, og jeg kommer til å si ja takk til alt av hjelpemidler dersom smertene er sterke nok, noe jeg tror de kommer til å bli.

Plager: Jeg har jo bekkenløsning, men den holdes i sjakk ved hjelp av fysioterapi. Ellers er det litt småvondter her og der, men jeg klarer nesten å fungere som normalt :) Fått endel halsbrann og sure oppstøt i det siste, spesielt når jeg legger meg på kvelden. Ellers bare normale plager som luft, trøtthet og vonde ledd.

Oppegående: Kunne vært verre, tenker jeg. Klarer meg helt fint :)

Sulten: Ja, spesielt om kvelden! Kan gå en hel dag uten mat, men spiser gjerne kveldsmat både en og to og tre og fire ganger :sjenert:

Spesielle matlyster: Endrer seg egentlig. Finner en ting jeg blir avhengig av, og spiser det til jeg er lei. I begynnelsen var det citrusfrukter, men nå er det sukker som står høyt. Lefser, gjærbakst, og sjokolademelk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte vi jordnøttolje på apoteket, fordi jeg har lest at det kan hjelpe/ forhindre store rift og klipping. Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men det kan ihvertfall ikke skade. Så det er verdt et forsøk. Vi smurte før vi la oss i går, (eller det vil si, kjæresten smurte) og det kommer vi til å fortsette med frem til fødsel. Han hadde selvfølgelig ikke noe mot å hjelpe til med akkurat det :fnise:

I går kveld var vi på grillings hos bestevenninna mi, og typen hennes som er bestekameraten til kjæresten min. Vi var en liten gjeng, og spiste god mat. Litt kjedelig at ikke jeg kunne drikke, men det gikk da bra det og :) De flytter neste helg til Bergen for å gå på skole, så da fikk vi ihvertfall sagt hadet :)

I dag skal vi i familiebursdag på kjæresten sin side, i Holmestrand. (Et lite stykke fra der vi bor). Og når vi kommer hjem, er helgen så og si ferdig. Og vi som hadde langhelg sammen; Det har gått så utrolig fort. Syntes dagene bare flyr avgårde, men det er deilig. For jeg vil føde snart :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye koster en jordnøttolje på apoteket og er det fra uke 30 man bør smøre seg? Og hvordan smører man seg; altså hvor? På sidene, over, under? HVOR?! :fnise: Vet ikke om det er vits for meg å kjøpe det enda siden jeg skal på UL neste mandag for å prate om et eventuelt planlagt keisersnitt :sukk: Men greit å vite :jepp:

Kjekt at dere(du) sosialiserer dere :jepp: Da går tiden mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koster 85 kr (tror jeg. Kjæresten som løp inn å kjøpte det)

Det viktigste er vel å smøre rundt åpningen og mellomkjøttet. Egentlig alle veier som blir utvidet når barnet kommer ut. Har lest at man skal prøve å tøye og strekke litt, så vi prøvde det også, men det var ikke sååå godt :fnise:

Ja, det er koselig å være litt sosiale innimellom også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skal også prøve å kjøpe sånn jordnøttolje og smøre på! :jepp: Man har jo et lite håp om å slippe å revne, i det minste at det kun blir et par pyntesting :jepp:

Men MÅ man tøye og strekke? Ser for meg at det bidrar til at man blir slappere og tid, slik at det ikke blir like lett å hente seg inn? :klo: Vet ikke jeg..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt. Har bare lest på andre forum hva de har gjort, og virker som de fleste tøyer og strekker litt. Men skjønner hva du mener, så prøver å ikke strekke for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85 kr? Det var jo ingenting :nigo: Tenkte den sikkert kostet flere hundre kroner. Det er i hvert fall verdt å prøve, det skader jo ikke - forhåpentligvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne på nettet, og syntes den var så søt :rodmer:

Jeg har båret barn i magen. Sovet med dem på brystet mitt. Jeg har kysset små tær, tørket bort tårer. Jeg har blitt spydd og tisset på. Tilbrakt søvnløse netter for å få dem til å sove, men jeg ville ikke byttet for alt i verden! Jeg har langt ifra noen modellkropp,men når jeg ser meg i speilet ser jeg en MAMMA, og det finnes ingen større ære eller velsignelse! Stjel denne om du også er en STOLT MAMMA

Jeg sov helt til nå jeg :sjokkert: Men til gjengjeld så hadde jeg en dårlig natt. Tok lang tid før jeg sovnet, og våknet ganske mye. Ihvertfall deilig at jeg hadde muligheten til å sove ut nå. Får bare så dårlig samvittighet, for jeg hadde tenkt å gjøre så mye :husarbeid: i dag. Vi får se hva jeg orker når jeg har kommet litt mer til meg selv..

I går kveld så jeg og forloveden på film før vi skulle sove, også begynte jeg å gråte. Var bare så lei av at alt gjør så vondt, og er blitt så tungvindt. Bare å snu meg fra den ene til den andre siden i sengen, krever så sinnssykt mye krefter og energi. Kjenner jeg begynner å bli lei av å føle meg handikappet. Vet jo at dette er helt normalt, og noe en må gjennom for de små som kommer :rodmer: men likevel.

Enda mer dust følte jeg meg når de unge skulle se på film på kinorommet til han vi var i bursdag hos i går, og alle satt stille og fulgte med, mens jeg satt å vrei meg hele tiden i smerte. Får ofte veldig vondt i ribbeina på den ene siden, og i går var det helt forferdelig. Eneste som hjelper meg da, er å få av BH og legge meg rett ut, men jeg kunne jo ikke det der..

Ok, nå har jeg klaget nok for i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage av og til! :jepp: Det er overhode ingen dans på roser å gå gravid, så selv om man selv har valgt å bære fram barnet, så vil ikke det si at man ikke har lov til å føle det er tungt av og til. :)

Og jeg skjønner hva du mener i forhold til kino og sånt. Jeg har ikke direkte smerter i ribbeina, men det blir fort ubehagelig da det er lite plass i magen nå, også får jeg vondt i ryggen, og da vil man jo gjerne legge seg ned.

Men herregud da, Teita! Er jo bare å ta av seg BH og ha puppa på tørk, sikker igen som bryr seg! :ler:

Jeg hater forresten å ikke ha BH på..Synes det blir ubehagelig etter en stund. Sånn bortsett fra om natten, da..Er så ekkelt å ikke ha noe støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, nei sikkert ingen som hadde hatt noe i mot det :ler:

Men jeg har ikke det problemet skjønner du, for puppene mine er så små at det er mer slitsomt å gå uten BH :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei sikkert ingen som hadde hatt noe i mot det :ler:

Men jeg har ikke det problemet skjønner du, for puppene mine er så små at det er mer slitsomt å gå uten BH :fnise:

Sånn sett, ja. :) Ja vil jo tro det kommer an på størrelsen på puppene. Ikke at det mine er så veldig store..Hadde en D-cup, nå har jeg E..Tror jeg.. :)

Familien din må nå bare venne seg til at du slenger litt med puppene, med tanke på amming.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D og E cup er STORT! Hadde død for det :fnise: Jeg hadde en B cup og har gått opp til en liten/normal C cup. Håper på en stor C cup eller en liten D når melken kommer da :) *krysser fingrene* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ny her, og ville bare si gratulerer med graviditeten (som har vart en stund ;) ) !

Og lykke til med den siste delen!

Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D og E cup er STORT! Hadde død for det :fnise: Jeg hadde en B cup og har gått opp til en liten/normal C cup. Håper på en stor C cup eller en liten D når melken kommer da :) *krysser fingrene* :fnise:

Hehe, joda det er kanskje litt stort.. :fnise: Men når jeg tenker store pupper så tenker jeg enda større. Har en venninne som er gravid, og hun hadde bra store pupper fra før av, men nå når hun er gravid har de blitt så utrolig store at hun har rett og slett veldig mye ryggvondt!

Du blir nok å få struttfine pupper! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare mine bryster som ikke vokser eller? :sjokkert: De har nesten ikke vokst. Hadde DD og har E/F nå. De var ganske store fra før av, men hadde jo gledet meg til å se DET resultatet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er det bare mine bryster som ikke vokser eller? :sjokkert: De har nesten ikke vokst. Hadde DD og har E/F nå. De var ganske store fra før av, men hadde jo gledet meg til å se DET resultatet :fnise:

De har sluttet å vokse her. Spratt opp et par størrelser så jeg sitter på F-en som deg. :fnise: Tror uansett når gullungene våre kommer, så eksploderer de i størrelse (og kanskje melkeproduksjonsmessig). Gleder meg ikke til G/H bh altså.

Uansett, elsker å gå uten BH i huset og forloveden er vel vant til å se meg med puppa på tørk egentlig. Når det kommer til besøk, så er jeg mer den sjenerte typen. Jeg kler gjerne på meg mens forloveden sprader rundt i pysjen om vi er hos foreldrene, de er så vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...