Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente på 18 år som har en drøm om å bli politi. Dessverre har jeg en del plager som jeg innbiller meg kan spille inn på dette yrket. Først og fremst har jeg nedsatt hørsel, og jeg bruker høreapparat. Dette er selvfølgelig ikke et spesielt alvorlig hørseltap, og jeg hører like godt (føler jeg selv) uten høreapparat.

I tillegg har jeg diagnosen palindrom leddgikt. Dette gjør at jeg til tider har svært vondt i leddene, men det går over når jeg tar medisinen jeg har. I tilegg er denne leddgikten en ikke ferdig utviklet leddgikt - og det er 50/50 sjanse for at jeg vokser den av meg.

Ellers er jeg frisk og fin. Kunne selvfølgelig hatt bedre helse og alt det der - men det er noe jeg KAN gjøre noe med, og som jeg VIL gjøre noe med.

Kan jeg bli politi, og søke på politiskolen etter endt videregående?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utdannelsen til Politiet er ganske tung og hard, og det kommer ann på både fysisk og Psykisk helsetilstand. Tror nok at du kommer til å slite. Det du kan gjøre er å få tak i den fysiske testen hva den inneholder, og ta med deg en venn, og se hvordan du klarer den. Det vil gi deg en liten pekepinn på hvordan du ligger ann. Denne testen er kjempetøff, men det er et av opptakskravene.

• Liker 2
Skrevet

Disse lidelsene du har tror jeg gjør at du ikke kan søke på Politihøgskolen. Du kan lese mer om helsekravene for opptak her. Det er veldig synd å si, siden du er i ellers god form.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du kan jo utdanne deg til jurist, og så gå i retning av politi- og påtalenheten i form av å bli politijurist e.l.

• Liker 2
Skrevet

Utdannelsen til Politiet er ganske tung og hard, og det kommer ann på både fysisk og Psykisk helsetilstand. Tror nok at du kommer til å slite. Det du kan gjøre er å få tak i den fysiske testen hva den inneholder, og ta med deg en venn, og se hvordan du klarer den. Det vil gi deg en liten pekepinn på hvordan du ligger ann. Denne testen er kjempetøff, men det er et av opptakskravene.

Den fysiske testen er vel ikke akkurat kjempetøff, så lenge man faktisk har trent litt i forkant av det fysiske opptaket.

Uansett, så skal ikke jeg svare bombastisk på de fysiske kravene, da det er en individuell vurdering som blir gjort av opptaksnemd. Nå er det også åpnet for folk med diabetes etc.

http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/ kan du se en liste over de generelle opptakskravene. Det er også postet en link med oversikt over de medisinske kravene.

Det blir forresten arrangert åpen dag på politihøgskolen i Oslo imorgen (10 mars) kl. 9-14. Anbefales til alle som vurderer å søke, eller har søkt opptak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir forresten arrangert åpen dag på politihøgskolen i Oslo imorgen (10 mars) kl. 9-14. Anbefales til alle som vurderer å søke, eller har søkt opptak.

Så bra! Så synd at det ikke er blitt bedre annonsert så flere visste om det. For det høres absolutt positivt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...