Gjest I tvil Skrevet 28. oktober 2003 #1 Del Skrevet 28. oktober 2003 Er litt misfornøyd på jobb for tiden... Å jobbe med de på samme avdeling som meg er helt topp.Vi har en god tone,ler mye og det er rom for å gjøre feil. Men så er det ledelsen...Det er verre. Nærmeste sjef er litt"bortreist" for tiden fordi hun er deprimert etter et samlivsbrudd. Forståelig.Synes synd på henne.Ser at hun har vondt.Jeg har faktisk gjort litt ting for henne,som hun ikke makter.Men det gjør min dag mer slitsom...å måtte dekke over for henne på en måte. Burde hun egentlig ikke hold seg hjemme,eventuelt latt en annen ta seg av sjefsjobben til hun kommer seg igjen...(Det er ikke meg da) Neste ting er at øverste sjef er vanskelig.Hun vil gjøre ting på sin måte.Går rett i forsvarsposisjon om vi er uenige /kritiske.Det er lite rom for å feile/ ha problem.Det er deg det er noe i veien med/som ikke er flink nok om noe er galt. Du skal gi,men får lite.Samtidig er hun veldig flink i jobben sin. Det er flere i personalet som ikke våger/orker å si sin mening lengre..Det har bredt seg en negativ stemning mot ledelsen.Noen tenker på å slutte. Da jeg var på medarbeidersamtale var det nesten bare negative ting som ble dratt frem, jeg syntes hun var svært kritisk og kontrollerende.. Ikke noe oppbyggelig.Og jeg er faktisk flink i jobben min.Det vet jeg. Etter samtalen sov jeg nesten ikke på to netter... Jeg har hørt at hun har tatt flere "for" seg på enerom. Det er flere ting,men jeg kan ikke gå i detaljer.. Nå skal verneombudet ha inn spørreskjema om hvordan ting er på arbeidsplassen.Anonymt.Men det er ikke særlig anonymt likevel..En kan bare krysse av,men en kan også ha tilleggskommentarer. Hva skriver jeg?Eller lar jeg være å skrive noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. oktober 2003 #2 Del Skrevet 28. oktober 2003 Skriv det slik det er, med rene pene ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 29. oktober 2003 #3 Del Skrevet 29. oktober 2003 Enig med Poirot. Synes du skal si ifra når du blir spurt og det i tillegg skal behandles anonymt. Du kan selvsagt også si i fra direkte. Et lite tips i tillegg til Poirot sitt: Prøv å beskrive situasjonen uten å tillegge noen skyld. Forklar hvordan du føler at det er, og ikke nødvendig hvorfor. Flott at du vil bidra til å få en bedre arbeidsplass. Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 29. oktober 2003 #4 Del Skrevet 29. oktober 2003 Få det ned på papiret, hvis alle gjør det, må jo NOEN ta affære og gjøre hverdagen lettere for dere. Sammen er dere sterke vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I tvil Skrevet 29. oktober 2003 #5 Del Skrevet 29. oktober 2003 Takk for svar. :D Hadde vel egentlig bestemt meg for å skrive noe,syntes det var litt feigt å la være.Men jeg var anonym da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I tvil Skrevet 30. oktober 2003 #6 Del Skrevet 30. oktober 2003 Verneombudet hadde fått en del kommentarer sa han... Øverste sjef og nest sjef maste på ham i dag om resultatene Jeg er veldig spent på fortsettelsen... Håper jo at ting skal bli bedre,men for å være helt ærlig så tror jeg de blir verre først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 31. oktober 2003 #7 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg håper at det i medarbeidersamtalen deres i fremtiden også blir fokusert på hva som er bra og hvordan dette kan bli bedre. Jeg tror at jeg ville prøvd å "tatt over" neste medarbeidersamtale, ved å være den som starter hele greia. Si hva jeg er fornøyd med, og hvordan jeg ønsker å bidra til at dette fortsetter. Så fortsette med hva jeg ser på som utfordringer, og tanker jeg har gjort om hva jeg kan bidra med for å løse dette. Jeg ville kommet med mine mål for kommende år, og hvordan jeg ser for meg at disse skal nåes (kunnskapsbygging ved kurs/intern opplæring o.l., økonomiske med prioriteringer/fordeling OSV.) Jeg ville trukket pusten, tatt sats og snakket mer eller mindre uavbrutt. Til slutt ville jeg nevnt det psykososiale miljøet på jobben. At det hadde store utfordringer som det burde tas tak i. Spesielt dette med hvor viktig det er at man jobber mot felles mål. At positiv tilbakemeldinger fra ledelsen er svært viktig. Den skal ikke kun komme på medarbeidersamtalen, men hver eneste dag. Det samme gjelder å rose hverandre. (Ofte er mangel på positiv feedback det egentlige problemet, ikke at sjefen kritiserer. Vet man at det er noe i kritikken, så takler man det bedre dersom man får ros for det som går bra.) Dersom verneombudet kommer mad masse negative ting. Så må alle gripe tak i det og jobbe med en positiv vinkling fokusert på hvordan man vil ha det, og deretter hvordan man kommer dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå