Trolll Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Hei! Jeg sliter litt med huden for tiden, og er usikker på hvilke produkter jeg bør bruke. Jeg har i lengre tid brukt følgende produkter fra Dermalogica: special clensing gel multiactive toner skin smoothing cream. Har vært mye plager med kviser og sånt tidligere, men nå er hovedproblemet store porer på nesen og kinnene, og tørr hud i pannen og rundt munnvikene. Jeg lurer derfor på om rensegeleen muligens er for sterk for meg nå? I tillegg har jeg nettopp fått en ansiktskrem fra md formulations i posten; Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20. Jeg var veldig positiv til denne fordi jeg gjerne vil ha en dagkrem med solfaktor nå når vi går mot lysere tider. Dessverre opplever jeg nå i enda større grad at huden blir stram. Jeg får små rynker i pannen og flasser litt rundt nesa og munnen. Lurer derfor på om noen kan foreslå en litt mildere dermalogica rens til meg? Ser det er flere på nettsiden, og jeg vet ikke hvilken jeg bør bruke. Takker for svar
Honesty Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Ultracalming Cleanser er veldig god, men skummer ikke. Generelt er skummende renseprodukter sterkere fordi de inneholder stoffer som skummer og fjerner fett fra hudoverflaten. Det virker også som om MD-kremen ikke gir nok fukt for huden din, og du bør nok bruke Skin Smoothing Cream evt. et fuktserum under.
Trolll Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2011 Ok, takk Men hva gjør jeg med dette ønsket om solfaktor da?
Honesty Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Da ville jeg heller brukt en separat solkrem, det er uansett mer effektivt. Jeg har brukt dagkremen i ChromaWhite-serien som solkrem; denne inneholder fysiske filtre og gir spf30, men gir ikke alene nok fukt til huden min, men jeg har brukt den over en annen fuktighetskrem. Nå har jeg bestilt dagkrem med spf50+ fra Shiseido, men tviler også på at denne alene gir tilstrekkelig fukt. Dagkremer med spf er som oftest greie for folk som har normal eller fetere hud, men ikke for tørriser, dessverre, og de som gir nok fukt, har som oftest ikke tilstrekkelig beskyttelse mot UVA-stråler.
Yasi Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Du kan fint bruke et fuktserum under Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20 for å tilføre huden mer fukt. Så slipper du et ekstra steg i hudpleierutinen din. Sverger selv til Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20, og med et fuktserum under om vinteren føler jeg meg ikke stram i maska i det hele tatt
Shadee Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har også ultracalming cleanser, er veldig godt fornøyd så langt. Brukte samme rensen som du gjør før, men føler huden blir mye finere nå. Bruker i tillegg skin smoothing cream og fuktserum under ved behov. Jeg ville som hun over sier prøvd med ett fuktserum under kremen for å se om det hjalp. Har blitt mye finere i huden etter jeg sluttet å bruke produkter som jeg ble stram i masken av
Honesty Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Du kan fint bruke et fuktserum under Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20 for å tilføre huden mer fukt. Så slipper du et ekstra steg i hudpleierutinen din. Sverger selv til Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20, og med et fuktserum under om vinteren føler jeg meg ikke stram i maska i det hele tatt Om du bruker et fuktserum under kremen, eller en solkrem over, er det jo akkurat like mange steg, nemlig to. Jeg kunne aldri brukt MD-kremen, for den er altfor lett uansett serum, og jeg anbefaler ut fra dette, siden ts allerede bruker Skin Smoothing Cream, noe som for meg indikerer at hun har ganske tørr og fuktfattig hud i utgangspunktet.
Trolll Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2011 Ok, tusen takk for god tilbakemelding ! Da skal jeg hvertfall bytte rens, og så får jeg vurdere om jeg vil investere i et serum eller en solkrem Lurer på en ting til. Noen som kan fortelle meg i detalj hvordan jeg går frem for å få refundert tollen fra strawberrynet ? Hvor skal jeg sende et bilde av kvitteringa, og skal jeg skrive noe annet? Gjerne inn med teskje her for jeg har prøvd før og ikke fått noe inn på konto.
Yasi Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Om du bruker et fuktserum under kremen, eller en solkrem over, er det jo akkurat like mange steg, nemlig to. Jeg kunne aldri brukt MD-kremen, for den er altfor lett uansett serum, og jeg anbefaler ut fra dette, siden ts allerede bruker Skin Smoothing Cream, noe som for meg indikerer at hun har ganske tørr og fuktfattig hud i utgangspunktet. Jeg bruker gjerne fuktserum, dagkrem og solkrem dersom jeg ikke bruker dagkrem som inneholder SPF. Det var utifra dette at jeg mente at man slapp et steg Det er metoden som funker for meg, da jeg ikke slipper unna ellers. Jeg har kombinasjon hud, som er meget fuktfattig og kan fint bruke md sin dagkrem
Yasi Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Ok, tusen takk for god tilbakemelding ! Da skal jeg hvertfall bytte rens, og så får jeg vurdere om jeg vil investere i et serum eller en solkrem Lurer på en ting til. Noen som kan fortelle meg i detalj hvordan jeg går frem for å få refundert tollen fra strawberrynet ? Hvor skal jeg sende et bilde av kvitteringa, og skal jeg skrive noe annet? Gjerne inn med teskje her for jeg har prøvd før og ikke fått noe inn på konto. Metoden står veldig godt skrevet her og her. Du bare fyller ut det skjemaet og legger ved et bilde av kvitteringen. De lover ikke pengene tilbake, og gjør dette kun av godvilje
Trolll Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2011 Har dere forresten et fuktserum å anbefale i samme slengen?
Skylines Skrevet 4. mars 2011 #14 Skrevet 4. mars 2011 Av rensene til Dermalogica, liker jeg best Essential Cleansing Solution, men jeg har Ultracalming også.
Yasi Skrevet 4. mars 2011 #15 Skrevet 4. mars 2011 Har dere forresten et fuktserum å anbefale i samme slengen? Jeg har lenge vært tilhenger av Décleor Aromessence Néroli Essentiel Serum, og det har funket veldig bra for min hud. Dette er en oljeliknende serum.
Trolll Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #16 Skrevet 4. mars 2011 Ok, da skal jeg lese meg opp på det ! Skylines; hva er det som gjør at du liker den best ?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #17 Skrevet 4. mars 2011 Det er ikke oljelignende, det er en oljeblanding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå