Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aria.
Skrevet

Søren! Nå i begynnelsen av jan veide jeg 62 kilo, og idag veide jeg 66 :snurt: Er skikkelig sur på meg selv!

Sluttet å røyke for omlag en måned siden. Det går fint, men har fått et HELVETES godtesug! Er som jeg er 13 igjen og stadig har "lyst på noe" Jeg kan spise sunt dagen lang, men når kvelden kommer og jeg sitter i sofaen (ETTER å ha trent), sniker godtesuget seg på :sur: Tydeligvis har jeg ikke klart å motstå det. Vekta lyver aldri. :vekt:

MEN, har lest en del supre tips, som at godtesuget stort sett er noe annet, som at du egentlig bare er tørst, eller det er et tegn på at du er sulten. Ikke vet jeg, det høres logisk ut. Så nå har jeg begynnt å ta et glass vann hver gang jeg kjenner jeg får lyst på noe søtt, og det hjelper :danse: Men er dessverre grense for hvor mange glass med vann jeg får ned i løpet av en kveld :ler:

Så er det noen som har noen flere slike supre tips? Gjerne noen som har sluttet å røyke også? Hvordan taklet dere mat/godte suget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sluttet å røyke men prøver å leve litt lav-karbo. Gått ned 2-3 kg på 5 uker og synes det går sent. Hjelper å ha cherry-tomater, sukkererter, biter av frukt ol på bordet. Karbo i det også men bedre enn snop!

Lest at man vil gå opp i vekt uansett om man spiser det samme når man slutter å røyke. Det er fordi røyking høyner forbrenningen littegrann så du vil automatisk gå opp litt når du slutter.

Du er flink :)

Skrevet

Søren! Nå i begynnelsen av jan veide jeg 62 kilo, og idag veide jeg 66 :snurt: Er skikkelig sur på meg selv!

Sluttet å røyke for omlag en måned siden. Det går fint, men har fått et HELVETES godtesug! Er som jeg er 13 igjen og stadig har "lyst på noe" Jeg kan spise sunt dagen lang, men når kvelden kommer og jeg sitter i sofaen (ETTER å ha trent), sniker godtesuget seg på :sur: Tydeligvis har jeg ikke klart å motstå det. Vekta lyver aldri. :vekt:

MEN, har lest en del supre tips, som at godtesuget stort sett er noe annet, som at du egentlig bare er tørst, eller det er et tegn på at du er sulten. Ikke vet jeg, det høres logisk ut. Så nå har jeg begynnt å ta et glass vann hver gang jeg kjenner jeg får lyst på noe søtt, og det hjelper :danse: Men er dessverre grense for hvor mange glass med vann jeg får ned i løpet av en kveld :ler:

Så er det noen som har noen flere slike supre tips? Gjerne noen som har sluttet å røyke også? Hvordan taklet dere mat/godte suget?

Trapp ned gradvis. Lag deg smoothie, spis oppskåren frukt, rosiner, evt ta et lite glass ferdigblandet sjokolademelk for å stagge sjokoladesuget. Husk også at etter at du har trent skal du spise skikkelig mat som gir næring til musklene. Det kan også dempe godtesuget.

Skrevet

- Spis en Dark Chocolate Nutrilette Bar. Det kan regnes som et lite måltid, men har faktisk en god sjokoladesmak

- Kjøp de nye Nidar Premium sjokoladeplatene. Mørk sjokolade fylt med sjokoladesaus og mousse (eller den med mandel og nougat). De er veldig gode, men samtidig så mektige og kraftige at jeg orker ikke mer enn en bit og to. Da får jeg stilt søtsuget uten at jeg spiser store mengder.

Gjest Aria.
Skrevet

Takk for gode tips :)

Får kjøpe inn litt mørk sjokolade og ha på lur, og frukt og grønt og skjære opp, liker jo egentlig veldig godt gulrot og kålrot. Får satse på litt healty snacs. :goodbye:

Skrevet

Jeg går for smoothie i sånne situasjoner! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er søtsaker du higer etter kan det hjelpe å ta krom tabletter =)

De skal lette søtbehovet!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte tyve pakker kromtabletter på nett, men de hjalp ikke for annet enn å gjøre lommeboka adskillig lettere. Tror ikke at det er noe annet som hjelper enn beinhard viljestyrke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...