Gjest Bente29 Skrevet 28. oktober 2003 #1 Skrevet 28. oktober 2003 Hei, nå har jeg ryddet opp i sminkesakene mine og fått kjøpt nytt som jeg er kjempe fornøyd med :D Nå har jeg planer om å rydde opp i gamle klær som jeg ikke bruker. Har også planer om å kjøpe meg nye. Kort sagt bare det jeg trenger og ikke noe mer og som tåler å bli brukt. Hva ville du kjøpe? Eller skal jeg si hva må man ha? Jeg er i skikkelig ryddehumør om dagen
Pusekatt Skrevet 28. oktober 2003 #2 Skrevet 28. oktober 2003 Godt tips; inviter en god venninne på besøk, det hjelper når man skal rydde i klesskap! Venninner har ikke det samme sentimentale forholdet til den erkeslitne genseren som er SÅ god å ha på seg, men litt slitt i ermene osv, som det en selv har. Kastet 2 stappfulle søppelsekker med klær takket være en venninne
Gjest Poirot Skrevet 28. oktober 2003 #3 Skrevet 28. oktober 2003 Når dere sier "kastet" så håper jeg dere mener gitt til Fretex, UFF, krisesenter el...?
Gjest Bente29 Skrevet 28. oktober 2003 #4 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg tenker også på Fretex, UFF, krisesenter skal få nye godt av det. Men jeg vil gjerne ha litt mer konkret på hva slags klær man må/bør ha i klesskapet. Kan også si hva har du i klesskapet ditt? Fortelle både om hva det er og farger.
Gjest Miracl3 ikke logget Skrevet 28. oktober 2003 #5 Skrevet 28. oktober 2003 Basisgarderoben min består stort sett av - enkle pologensere i nøytale farger - kule t-skjorter gjerne med spreke farger eller trykk - svarte penbukser fra feks vero moda . Veldig behaglige å gå i - jeans bukser - noen skjorter - tynne gensere med lange armer - få ullgensere - en jakke for kalde dager og en for litt varmere dager - sko med hæler . uten hæler . joggesko - ulljakke til å ha utenpå korte topper - kort skjørt - langt skjørt - kjole - festtopper Dette er basisgarderoben min. Utenom dette har jeg masse annet men dette er det viktigeste. Velg gjerne fire farger som matcher hverandre. Da er det lettere å finne ting som passer sammen. Mine basisfarger er sort . hvitt . rødt og grått. Tro dette med farger som matcher må være det viktigeste i hele garderoben. På den måten får du utnyttet klærne dine bedre. Aldri kast klærne dine. Lever de til UFF eller Frelsesarmeen , eller krisesentret. Selv om du ikke har nytte av de gamle klærne dine kan mange andre ha det. Vi trenger alle en oppryddning i kleskapet ca 2 ganger i året.
Skusla Skrevet 28. oktober 2003 #6 Skrevet 28. oktober 2003 Er faktisk ganske flink å gi klær til Fretex, og det gjør godt å få en liten opprydning. Kjøp noe basisklær. Noen gensere i farger som går til mye. Som sort, rødt, kremfarget eller lignende. En dongeri bukse er alltid fint å ha, og kan kombineres så du kan ha den til både hverdags og fest. Ett skjørt- nå gjerne i ull, tweed eller cord. En pen sort bukse er også fint. Hva jeg har i skapet?`Kjøper heller etter hva jeg liker, enn å følge moten slavisk. Det gidder jeg ikke. Fargene som går igjen i mitt skap er stort sett sort, hvitt/ krem, rødt og litt rosa. Har mye basis plagg, som kombineres. Nå på vinteren har jeg mye ullgensre. I alle slags farger.. De varierer- noen med høy hals, noen med v- hals og noen med de store halsene som går så mye igjen i alle butikker nå. Dongeri er noe jeg liker godt å gå med. De kan brukes til alt, enten om man har en topp og en jakke utenpå, tykk genser, skjorte, eller en kul topp om man skal være fin. Skjorter varierer jeg, har både i hvit, sort, skarp blå og med mønster. Kjøper også enkelte skjørt med tanke på at jeg kan bruke de også til hverdags. Da mener jeg ikke miniskjørt, selv om jeg har ett par av de også. Nå er pencil fasongen ganske så in. Uansett så kombineres de også etter anledningen og gjerne med høye støvletter til. Sminken vil jeg ha gått for farger du kler, og la det også gå etter anledningen. Men jeg syntes det er kjempe stilig med en disktret make-up og variere leppestift etter hva man skal, og har på seg. Huff, ble sikkert litt rotete dette her... :oops: Men jeg håper du fikk litt utav det hvertfall.....
Miracl3 Skrevet 28. oktober 2003 #7 Skrevet 28. oktober 2003 Basisgarderoben min består stort sett av - enkle pologensere i nøytale farger - kule t-skjorter gjerne med spreke farger eller trykk - svarte penbukser fra feks vero moda . Veldig behaglige å gå i - jeans bukser - noen skjorter - tynne gensere med lange armer - få ullgensere - en jakke for kalde dager og en for litt varmere dager - sko med hæler . uten hæler . joggesko - ulljakke til å ha utenpå korte topper - kort skjørt - langt skjørt - kjole - festtopper Dette er basisgarderoben min. Utenom dette har jeg masse annet men dette er det viktigeste. Velg gjerne fire farger som matcher hverandre. Da er det lettere å finne ting som passer sammen. Mine basisfarger er sort . hvitt . rødt og grått. Tro dette med farger som matcher må være det viktigeste i hele garderoben. På den måten får du utnyttet klærne dine bedre. Aldri kast klærne dine. Lever de til UFF eller Frelsesarmeen , eller krisesentret. Selv om du ikke har nytte av de gamle klærne dine kan mange andre ha det. Vi trenger alle en oppryddning i kleskapet ca 2 ganger i året. Å dette var lille meg
Silfen Skrevet 28. oktober 2003 #8 Skrevet 28. oktober 2003 Poirot; hvorfor skal man absolutt gi til fretex o.l.? Gir da ikke mine filler til andre!
Miracl3 Skrevet 29. oktober 2003 #9 Skrevet 29. oktober 2003 Poirot; hvorfor skal man absolutt gi til fretex o.l.? Gir da ikke mine filler til andre! Selv om dette soørsmålet ikke var rettet til meg , så tar jeg meg den friheten å svarer. Dine gamle filler kan være verdiløse for deg men nyttige for andre. Tenk på det du
bluebird Skrevet 29. oktober 2003 #10 Skrevet 29. oktober 2003 Selv om dette soørsmålet ikke var rettet til meg , så tar jeg meg den friheten å svarer. Dine gamle filler kan være verdiløse for deg men nyttige for andre. Tenk på det du Ja, helt enig med Miracl3. Dessuten; om fillene dine er så fillete, Stjernefisken, så tror jeg likevel fretex kan bruke dem til å lage filleryer osv. Husk at det går til en god sak!
Gjest Bente29 Skrevet 29. oktober 2003 #11 Skrevet 29. oktober 2003 Er eing at det går til en god sak å gi det bort for det er mange som trenger det. Det er ikke så mange som har alt som vi andre har. Jeg kan fortelle at jeg har sortert i to sekker. En liten sekk som går til kast og en til Fretex, UFF, krisesenter med flere. Takk for innspillene som jeg har fått. Jeg vil gjerne høre mer om hva andre har i klesskapene også :D
Mrs. B Skrevet 29. oktober 2003 #12 Skrevet 29. oktober 2003 Et par ganger i året tar mannen min og jeg en felles opprydning i garderoben vår. Prøver da å være strenge og kaste det som ikke brukes. Er jo nesten litt gøy for ofte finner man ting man glemte man hadde. (Oj har jeg to sånne skjørt fra før?!) Klærne vi ikke vil ha lenger havner i UFF boksen. Så da går de vel til en god sak håper jeg.
Pusekatt Skrevet 29. oktober 2003 #13 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg kan med hånden på hjertet si at klærne jeg ryddet ikke ble kastet i søpla, men i mine øyne er de "kastet". De gikk i UFF-containeren.
Gjest Poirot Skrevet 29. oktober 2003 #14 Skrevet 29. oktober 2003 Poirot; hvorfor skal man absolutt gi til fretex o.l.? Gir da ikke mine filler til andre! Fretex gir arbeidstrening for de som trenger det Det er miljøvennlig å resirkulere Fine klær selges i Norge, gir inntekt til Frelsesarmeen Dine filler sendes til utlandet, eller så blir de til filleryer (UFF kan jeg mindre om, men gjelder jo mye av det samme) Snakker her ikke om klær med en mengde hull osv. Mener ikke med dette at loppemarked dikke er greit å gi klær til, det er det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå