Gjest Katee Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Det er jo flust med trendy og motebevisste folk her på dette forumet, så jeg har lyst på litt inspirasjon og hjelp til å style denne kjolen her som jeg skal bruke på en jobbsammenkomst om en stund. Vi har fått beskjed om pent antrekk, men ikke galla, så jeg håper denne kjolen er pen nok. Jeg har ikke lyst å bruke så altfor mye penger på tilbehør, men har dere noen gode tips så taes de absolutt opp til vurdering. Noen som har tips til sko, veske, smykker/armbånd/øredobber osv? Hvor mye evnt. hvor lite bling-bling ville dere ha brukt?
Deadlyy Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Kjolen er enkel og pen- med gode detaljer øverst som "gjør kjolen", så jeg ville hvertfall ikke hatt så mye tilbehør til. Noen kule pumps + et par øredobber (som ikke henger) og kanskje oppsatt hår om du har langt (nå vet jeg ikke hvordan håret ditt ser ut så ) og hvis du vil ha en veske til, en clutch kanskje.. ja, det var nå mitt tips! Blir nok bra uansett hvordan du gjør det til slutt!
Gjest Katee Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Tusen hjertelig! Ja, jeg tenkte droppe smykke ihvertfall fordi jeg syns kjolens blonder oppe 'gjør seg selv', som du sier, og det blir gjerne for rotete å bruke smykker. Håret mitt er ikke så langt ennå at jeg føler for å sette det opp, men jeg får se hva jeg kan få til Hva tenker du fargemessig da? På skoene (uff, nå skrev jeg 'skogene' - jeg må legge meg ) og clutchen
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jeg har ikke peiling på mote men til den kjolen tror jeg lyserosa eller beige sko hadde blitt fint.
Veskefantomet Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Har funnet en utrolig tøff veske som piffer opp antrekket. Ikke den vanlige clutchen men noe litt annet. En rund veske med "fletter" http://www.haneborg.as/product.html?product_id=55&category_id=19&search_page= Den er tøff både i sort og i blått.
Gjest Nanne70 Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Nydelig kjole! Jeg tror jeg ville ha stylet den ganske klassisk med sorte tynne strømper/strømpebukse og sorte pumps, og så ha hatt enten noen litt store øredobber eller et litt "chunky" armbånd og en cluthc i sølv eller gull. Alternativt nude strømper og sko, gull øredobber og gull eller sort clutch.
Vera Vinge Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Siden det står pent antrekk, men ikke galla, høres det ut som man godt kan pynte seg litt. Da ville jeg hvertfall valgt noen iøyefallende øredobber, faste eller hengende (med ikke-hengende øredobber understreker du gjerne det gamle retro-elementet i kjolen mer, med mindre kjolen er trangere enn den ser ut på bildet og du velger ordentlig bling-bling-hengende øredobber, som blir mer 80-tallsretro igjen). Jeg kunne godt hatt et godt synlig armbånd også. Eller en eller flere store ringer. Velger du sko og veske i metallfarger pynter du det også mer opp, sammenlignet med om du velger tilbehør i svart, beige eller annet. Om du f.eks. går for en gullfarget clutch-veske som du faktisk bærer rundt på mye av kvelden, kunne jeg fort droppet armbånd hvis øredobbene gjør litt ut av seg. Mens hvis sko og veske er nøytrale, ville jeg satset mer på smykkefronten. Er strømpene svarte, virket det gjerne mer nedtonet enn om du har gjennomsiktig strømpebukse. Vet ikke om det var så mye til hjelp, men. Jeg prøver alltid masse greier sammen foran speilet når jeg pynter meg, sånn at balansen mellom kjole og tilbehør til slutt blir passe. Med en sånn kjole har du jo muligheten til enten å kjøre mer ren 40-tallsretro med faste, glitrende øredobber, rød leppestift og neglelakk, flytende eyeliner osv, litt 80-tallsinspirert som nevnt over, eller en mer moderne stil med sotetede øyne og annen type tilbehør.
Gjest Katee Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Å herlighet så fantastisk flinke dere er! Tusen hjertelig takk
Xtra_lilje Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Lenge siden du kjøpte den kjolen? Likte den veldig godt, men fant den ikke på nettsiden til Oasis lenger.. Me want...
Gjest Katee Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Jeg kjøpte den i Køben ifjor sommer og har sett den i norske butikker etter det kanskje noen fortsatt har den?
babord Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Enig i pudder/beige veske og sko! Aller helst i semsket skinn. For min del ville helsvart tilbehør gjort kjolen litt for goth. Enig i tynne svarte strømper også
Gjest Katee Skrevet 4. mars 2011 #12 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har et par lyselysegrå pumps i semsket skinn med noen sorte detaljer. Skal se hvordan det vil ta seg ut Jeg liker tanken på en litt 40tallsretro-stil Tar meg en tur og vindusshopper litt tilbehør i morgen. Takk for hjelpen!!
Snuppa Skrevet 4. mars 2011 #13 Skrevet 4. mars 2011 Nydelig kjole! Tynne strømper er et must. Jeg ser for meg øredobber med perler - synes det passer til det klassiske snittet. Pumpsene dine høres fine ut! Mye fine selskapscluther på Accessorize, f.eks denne
Gjest Katee Skrevet 5. mars 2011 #14 Skrevet 5. mars 2011 Takk! Typisk at Accessorize skal pusse opp nå da, men de åpner snart igjen. Heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå