Gå til innhold

Hvordan smaker tunfisk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På butikken her jeg bor så selger de bare tunfisk i bokser på 1800gram eller noe, nesten to kg. Jeg har aldri smakt tunfisk, og har litt lyst til, men jeg har ikke så lyst til å kjøpe en diger boks for så å finne ut at jeg ikke liker det, mye bortkasta tunfisk da ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke en liten boks da?? Djiiisess!!!

Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke en liten boks da?? Djiiisess!!!

Du leste ikke den delen om at de bare solgte store bokser der TS bor?

• Liker 2
Skrevet

Du leste ikke den delen om at de bare solgte store bokser der TS bor?

haha!

Hmm det er vanskelig å forklare, det smaker litt salt ihvertfall.

Men du burde lese på etiketten og se om den er delfinsikker. Jeg kjøper ihvertfall kun tunfisk på boks, som jeg vet ikke inneholder delfin.

AnonymBruker
Skrevet

haha!

Hmm det er vanskelig å forklare, det smaker litt salt ihvertfall.

Men du burde lese på etiketten og se om den er delfinsikker. Jeg kjøper ihvertfall kun tunfisk på boks, som jeg vet ikke inneholder delfin.

Av evne nå, men delfinsikker? DELFINER faktisk? Kan det være DELFINER i boksene? Hva med tunfisk salater og slikt man kjøper på resutranter, kan det være delfin i det? Jeg har heller aldri spist tunfisk, nå skal jeg iallefall ikke en gang smake uten å spore boksen helt til algebusken innholdet ble født i, for å si det sånn

Skrevet

Hva er greia med delfin, hva om det var delfin i boksen? Hvis det smaker det samme spiller det vel ikke noen rolle.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med delfin, hva om det var delfin i boksen? Hvis det smaker det samme spiller det vel ikke noen rolle.

...du mener bortsett fra at delfiner faktisk er utrydningstruet?

• Liker 7
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Sikkert fordi delfiner er mye søtere og virker mer intelligent enn annen fisk. Da er det plutselig feil å kappe den opp i små biter og spise den. :filer:

Edit: Haha, utrydningstruet ja, da blir det straks noe annet :ler: Tror jeg er i dårlig humør i dag jeg :fnise:

Endret av Raindrops
Gjest Heloise
Skrevet

Det smaker ikke som fisk, slik man er vant med. Konsistensen er mer "kylling'ete" på en måte. Jeg er stor fan av tunfisk selv. Et nært familiemedlem pleide å lure sin datter til å spise det vet å kalle det "kylling" og det fungerte en periode :P Så hvis du liker kylling, så kan det hende du liker tunfisk også :fnise:

Jeg er uenig i at tunfisk er noe særlig salt. Kommer an på hva som er i boksen antar jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Du virker ikke helt opplyst...

• Liker 5
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er vel ikke fordi det er spor av delfin i boksen den er delfinsikker, men fordi de har fisket tunfisken på en sikker måte, som ikke skader delfiner. Tunfiskindustrien er ikke alltid så grei med andre sjødyr. De fanger og dreper en del delfiner også, men siden deres kjøtt ikke er noe å selge, så blir det bare kasta. Ergo mange delfiner dør bare fordi markedet vil ha tunfisk.

Tunfisk er en makrellstøyre, så det smaker litt likt makrell. Og det mørke kjøttet fra ryggen, er deffinitivt det beste kjøttet en kan få. Namnam. Men det er dyrt! Det røde kjøttet er også veldig smakfult og godt.

Men det er ikke det man får på boks. Der får man noe lyst, tørt kjøtt uten særlig smak. Totalt bortkasta penger og en trussel for naturen. Jeg kjøper, eller spiser, aldri tunfisk fra boks.

Jeg burde egnetlig ikke spise rent tunfiskkjøtt heller, men er noen av det beste jeg får. Da spesielt det mørke kjøttet stekt som biff. Men som sagt det er dyrt og heldigvis vanskelig å få tak i. Nå spiser jeg bare tunfisk i form av sushi og får dårlig samvittighet for dette... :sjenert:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig - jeg synes tunfisk smaker slik kattemat lukter. Jeg prøver og prøver å faktisk like det, men det funker bare ikke for meg. Synes det er helt grusomt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke for hele mitt liv hvordan folk kan sammenligne hermetisk tunfisk med kylling. Hva i alle dager gjør dere med kyllingen deres? Tunfisk har en mye løsere, tørrere og trevlete konsistens. Og smaker fisk.

• Liker 5
Skrevet

Jeg får det heller ikke til å rime med kylling. Jeg liker kylling veldig godt, men klarer ikke tunfisk i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke godt, smaker i allefall ikke som kylling, helt sikkert!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Sikkert fordi delfiner er mye søtere og virker mer intelligent enn annen fisk. Da er det plutselig feil å kappe den opp i små biter og spise den. :filer:

Edit: Haha, utrydningstruet ja, da blir det straks noe annet :ler: Tror jeg er i dårlig humør i dag jeg :fnise:

Når ble delfiner definert som fisk? Jeg tror du trenger en oppdatering om dyrearter.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Skrevet

det du kan prøve på er å blande tunfisk med en skjei og to med rømme.litt finkutta vårløk og med litt salt og pepper.smaker mye bedre enn rein tunfisk.og kan ha på ritz kjeks som fingermat eller bare ha som pålegg på brødskiva.knallgodt :)

Skrevet (endret)

Det smaker litt som det lukter, definitivt fisk, men den har helt klart en litt sær og egen smak. To kilos bokser med tunfisk har jeg aldri sett før, det hørtes vanvittig mye ut. Makan til mye tunfisk de må spise i det området :fnise:

Endret av Sofie_22
Skrevet

Rå tunfisk smaker litt salt, småklebrig og motstand i konsistensen.

Tunfisk i olje eller vann er også litt salt/sjøsmak, men hinter mot ekstremt mørt kjøtt i konsistensen.

Stekt tunfisk - kjapt i panna på full fres - smaker fortreffelig som stekt fisk ellers.

Boksvarianten som du nevner finnes i flere varianter nå med forskjellige sauser/oljer og det er litt å velge imellom.

Tunfisk i olje funker bra på skiva med litt agurk og majo f.eks. Tunfisk i olje går godt til salater du kan lage selv eksempelvis.

Tunfisk er at bra produkt, japanerne elsker den så høyt at den snart er utrydningstruet. Det var det snakk om for 20 år siden også, men det yngler av den fortsatt i Stillehavet.

Skrevet

Du virker ikke helt opplyst...

Nei, sikkert ikke, men jeg kan være uopplyst og stå for det uten å måtte være anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...