Gå til innhold

Hvordan be ut ei jente uten å ha hensikter utenom å være venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes jenter kan være lettere å prate med enn gutter. Nei, er ikke homo. :)

Hvordan man kan være venn med ei jente uten at hun skal tro at det er flørt osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si du har dame, eller dikt opp en kvinne du er forelsket i og snakk om henne, man er neppe på sjekkern om man snakker om en man er forelsket i.

Eller si det rett ut, det er jo det enkleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det rett ut.

Har litt av samme "problem" om man kan kalle det det? For jeg trives best rundt gutter, da jeg ikke orker alt baksnakket og dramaen til damene. Men hver gang jeg spørr en mann om han vil finne på noe, så tror han automatisk at jeg er ute etter noe. Irriterende, det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare si det rett ut.

Har litt av samme "problem" om man kan kalle det det? For jeg trives best rundt gutter, da jeg ikke orker alt baksnakket og dramaen til damene. Men hver gang jeg spørr en mann om han vil finne på noe, så tror han automatisk at jeg er ute etter noe. Irriterende, det der.

Nettopp.. er det som er problemet.. Man kan ikke spørre noen om å finne på noe uten at den andre misforstår alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er. Be henne med ut på lunsj, og før hun svarer pass på å spesifiser at det ikke er en date, men bare en lunsj for to venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.. er det som er problemet.. Man kan ikke spørre noen om å finne på noe uten at den andre misforstår alt..

Mhm. Trodde han forrige kompisen min jeg spurte om ville se en film skjønte tegninga. Senere samma kveld fikk jeg en melding hvor han spurte om "dessert". /facepalm.

Er nok best å bare si det rett ut som det er, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Jeg har også sammen problem med kompiser. En gang trodde jeg en kompis bad meg over på film og pizza som kompis, helt til jeg skulle legge meg (måtte sove over, langt hjem..) Da prøvde han seg, gitt. Nei, det var INGEN tegn til noe slikt før det der skjedde, og jeg var overbevist om at jeg hadde gjort det klart for han at jeg ikke var interesser. Jeg ble kjempe lei meg... Mest fordi jeg trodde jeg hadde sendt ut feil signaler, men det stemte ikke. Han var av typen som trodde alle jenter ville ha han. Jeg så han aldri igjen, ble for kleint.

Ellers så er jeg og min bestekompis på "dates" hele tiden, som vi kaller det. Men det er kun som kompiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett henne inn i rollen du vil ha henne i.

Ta gjerne og opp temaet, prat sånn løst om vennskap og kom med en kommentar om at "alt blir hele tiden misforstått, av og til vil man bare være venner" eller noe i den duren. Veldig ofte er det bedre å snakke rundt ett tema enn direkte om det, subkommunisere hva man mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg nevner alltid kjæresten min rimelig kjapt til nye bekjentskaper uansett, så hvis jeg foreslår en øl tar jeg det for gitt at det kun er vennskapelig. Har ikke slått feil ennå. Men nå har jeg flyttet til et nytt land der det åpenbart ikke er vanlig for gutter å ha jentekompiser, for de blir kjempeoverrasket når jeg forteller om at jeg går på fylla med guttekompisene mine i Norge mens kjæresten min drikker rødvin med bestevenninen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jenter kan være lettere å prate med enn gutter. Nei, er ikke homo. :)

Hvordan man kan være venn med ei jente uten at hun skal tro at det er flørt osv?

Si det bare som det er :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...