AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 I dag tok jeg med tantebarnet mitt på senteret, det er lenge siden jeg har sett henne og vi skulle kjøre karusell og kjøpe leke, og alt, siden tante bor så langt unna. Men en ting hadde min kjære søster glemt å fortelle, tantebarnet mitt har fått interesse for ordet "au/aua/aue" og diverse i forskjellige former, så hun ropte det mens hun flirte høyt, og verst var det i lekebutikken når en leke med melodi slo seg på og hun hylte høyt "AUAUAUAUAUAU" i takt med melodien, så høyt at ekspeditrisen kom bort og lurte på om noe hadde skjedd, og der står man og vil helst .. Tok det opp med søster og hun sa at forrige måned hadde barnet besettelse for ordet "nei", så hun kunne ha lyst på noe men likevel vræle neineineinei. Men hvordan venne henne av med auordet? vi skal enda ut og gjøre morsomme ting, og ikke så artig å stå der som et nek mens ungen løper forran deg i parken og brøler som om du var en morder..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Det kan hende du bare må leve med det. Sånne faser kommer og går. Det du kan prøve er å overse henne når hun sier au uten å ha vondt. Barn elsker ofte oppmerksomhet, uansett hva den oppmerksomheten kommer til uttrykk som. Derfor synes barnet kanskje det er kjempestas når tante blir flau, prøver å få henne til å la være å si au osv. Så det beste er null oppmerksomhet, og så skynde deg å gi henne positiv oppmerksomhet straks hun har sluttet å si au. Men ikke snakk om au-ordet, økt fokus kan gjøre det mer spennende. Lykke til med tantekos, med eller uten au. 1
lille katt Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Prøv å foreslå et annet morsomt ord hun kan si i stedet . Da vår 2-åring hadde neineinei-dilla, pleide vi å foreslå "skal vi leke JA-leken?? Jaaaa???!!", og da ble hun ofte begeistret og ropte "jaaa", noe hun ellers aldri gjorde .
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Det er flaut ja... Mitt ene barn hadde er periode der hun ropte "ikke slååå meg" hver gang hun ikke fikk viljen sin. Hun lo riktignok da hun ropte det ut, men flaut var det likevel. Heldigvis går det over. Bakgrunnen for utropet var forresten en lek hun brukte å leke en lek med sin onkel.
Leanne Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Barn har gjerne slike faser, og du får huske på at alle som har barn eller som har hatt tett omgang med små barn er klar over dette. Da blir det kanskje ikke like flaut neste gang? Ser stadig vekk barn som hyler nei, au, vil ikke, ikke slå meg, hvis jeg ikke får lov så flytter jeg osv... Ingenting å være flau over, det er jo egentlig bare en morsom fase Hvis du vil prøve å avvenne henne å si au i alle situasjoner kan du jo prøve å overdramatisere de så veldig at hun går lei... Au? Har du au sier du? Hvor da, stakkars liten, nei nå må vi blåse, vi får sitte her, kanskje vi må ringe sykebilen, hvordan skal nå dette gå, henger fingeren fortsatt fast? Må vi sy på hodet igjen? osv.. sikkert gøy med de første spørsmålene, men hvis du bare spør og spør og spør en million spørsmål og lager en stor greie ut av det kan det hende hun går lei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå