Gå til innhold

ginatricot sendte meg feil vare

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg bestile for to uker siden en bukse fra ginatricot i en ganske knæsj, mørk blå farge (fordi jeg tidligere hadde bestilt den i sort og var så fornøyd at jeg ville ha en til). Da jeg endelig fikk pakken etter 7 dager (leveringstiden sto at skulle være fra 3-5 dager), oppdaget jeg at de hadde sendt meg i feil farge. Da jeg etter noen dager klarte å knø meg til å skrive mail til dem om dette, skrev de tilbake at jeg skulle fylle ut returskjemaet, sende buksen tilbake og få i den riktige fargen. Greit nok tenkte jeg, selvom jeg syntes det var litt dumt at jeg måtte vente ennå lengre for å få buksa. Da jeg endelig hadde sjansen til å dra til postkontoret (som er ganske langt unna og jeg ikke har bil, men kunne nå bli kjørt), fant jeg ut at returskjemaet var ikke noe som fulgte med i pakken, det var noe som fulgte med på ordrebekreftelsen på mailen og som måtte printes ut... Fikk da aldri levert pakken fordi jeg ikke har printer. Noen dager etterpå så jeg også på nettsiden deres at de var utsolgt for den fargen jeg skulla ha :( Det jeg da lurer på, er om jeg da er pliktig til å bruke tid og energi på å sende pakken tilbake når jeg jobber hver dag? Det er jo de som har sendt meg feil vare, hvorfor skal jeg gjøre en jobb for dem ? Jeg mener at jeg kan beholde buksen uten å betale regninga. Eller synes dere jeg er kjip?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med GT, men det var en nettbutikk som sendte meg 2 pakker av samme bestilling... Jeg var litt rampete og sa ingen ting jeg :sjenert: Har ikke hørt noe fra dem heller. Uff så slem jeg var... :fnise:

Skrevet (endret)

Enten må du betale for den, eller så må du sende den tilbake. Det får da være grenser :filer:

Endret av Gjesten
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke rett til å beholde buksa og samtidig få en ny i riktig farge. Ved feil/mangler på en vare har butikken alltid rett til å prøve å rette opp feilen før du kan heve kjøpet/få pengene igjen. Det er en av ulempene ved å handle på nett - da må du faktisk gjøre en del av jobben selv når feil oppstår. Du kan fint bruke deg av angreretten din, du kan også fint returnere buksa og få riktig farge (såfremt de har den på lager), men du må altså sende buksa i retur. De må derimot dekke alle kostnadene dine for dette når de har gjort feilen (innen rimelighetens grenser), og dette må du sende krav om og dokumentere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener jo ikke at jeg skal beholde buksa og få en til i riktig farge, som jeg skrev i innlegget så ble de for den riktige buksa før jeg fikk sendt den feile varen tilbake. Så det jeg lurer på er om jeg MÅ sende den tilbake uten å få noe igjen for det?

Men hvis det er slik så får jeg vel bare gjøre det :)

AnonymBruker
Skrevet

de ble fri for den riktige buksa* skulle det stå

Skrevet

Jeg beklager hvis jeg høres krass ut nå, det er ikke slik det skal oppfattes, men jeg skjønner ikke hvordan det kan virke naturlig for deg at du skal få en bukse gratis bare fordi de er utsolgt for den du vil ha. Du må jo skjønne at det ikke fungerer sånn? :klo:

Skrevet

Hvis vi har sendt feil eller defekt vare, dekker vi naturligvis returportoen.

Vi justerer fakturabeløpet så snart returen kommer frem.

OBS! Vi sender ikke ut noen ny faktura til deg ved retur. Bruk den opprinnelige fakturaen til å betale.

Gina Tricot bytter ikke varer. Bestilling av nye varer gjøres på www.ginatricot.com

Kjøpsbetingelsene står på ginatricot.com...

Skrevet

Du må ikke sende den tilbake men da må du betale regningen. Hallo..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...