AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Noen som har angret seg og utdannet seg til sykepleier? Er snart ferdig utdannet vernepleier, men gjennom jobben i hjemmesykepleier har jeg bare fått mer og mer lyst til å bli sykepleier istedenfor. Mest pga de er mer drillet innen sykdomslære enn det vi vernepleiere er. Hvordan må jeg gå frem? Hvis jeg får fritak i noen av fagene som er felles, hvordan går det da med bacheloren? Må vel ha 180stp? Hva vil dere si blir den største forskjellen? Hadde dere villet gjort det om dere var meg? Er så usikker..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Jeg er sykepleierstudent og har en i kullet mitt som har gått to år på vernepleien. Hun har fått fritak for de fagene vi har helt like, og det er ikke mange. Alle praksisene må tas om igjen. Du må ta 180stp ja. Hva har du lyst til å jobbe med? Du må jo nesten tenke på hva du kunne tenke deg å jobbe med etterhvert. Kan du da være vernepleier eller sykepleier?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 TS her Er så usikker. Synes bare det virker spennende og jobbe med mennesker og somatikken i f.eks sykehus. Medisiner, injeksjoner, diverse prøver osv. Som vernepleier er man jo borti mye men kanskje ikke like attraktiv, særlig ikke på sykehus. Blir eventuelt og fullføre vernepleien, prøve det i et år eller to og så evt. velge sykepleien etter det.
Personlig12 Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Å det finnes så utrolig mange videreutdannelser som du kan ta, dermed jobbe i somatikken. Sykdomslære, kreftomsorg, anestesi... ja you name it. Sjekk det ut heller i plassen for å ta en ny bachelor. Mange mastergrader er det også