AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Noen som har angret seg og utdannet seg til sykepleier? Er snart ferdig utdannet vernepleier, men gjennom jobben i hjemmesykepleier har jeg bare fått mer og mer lyst til å bli sykepleier istedenfor. Mest pga de er mer drillet innen sykdomslære enn det vi vernepleiere er. Hvordan må jeg gå frem? Hvis jeg får fritak i noen av fagene som er felles, hvordan går det da med bacheloren? Må vel ha 180stp? Hva vil dere si blir den største forskjellen? Hadde dere villet gjort det om dere var meg? Er så usikker..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Jeg er sykepleierstudent og har en i kullet mitt som har gått to år på vernepleien. Hun har fått fritak for de fagene vi har helt like, og det er ikke mange. Alle praksisene må tas om igjen. Du må ta 180stp ja. Hva har du lyst til å jobbe med? Du må jo nesten tenke på hva du kunne tenke deg å jobbe med etterhvert. Kan du da være vernepleier eller sykepleier?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 TS her Er så usikker. Synes bare det virker spennende og jobbe med mennesker og somatikken i f.eks sykehus. Medisiner, injeksjoner, diverse prøver osv. Som vernepleier er man jo borti mye men kanskje ikke like attraktiv, særlig ikke på sykehus. Blir eventuelt og fullføre vernepleien, prøve det i et år eller to og så evt. velge sykepleien etter det.
Personlig12 Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Å det finnes så utrolig mange videreutdannelser som du kan ta, dermed jobbe i somatikken. Sykdomslære, kreftomsorg, anestesi... ja you name it. Sjekk det ut heller i plassen for å ta en ny bachelor. Mange mastergrader er det også
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Å det finnes så utrolig mange videreutdannelser som du kan ta, dermed jobbe i somatikken. Sykdomslære, kreftomsorg, anestesi... ja you name it. Sjekk det ut heller i plassen for å ta en ny bachelor. Mange mastergrader er det også Finner kun sånne videreutdanninger for sykepleiere jeg. Har du noen eksempler på skoler som tilbyr dette?
Personlig12 Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Finner kun sånne videreutdanninger for sykepleiere jeg. Har du noen eksempler på skoler som tilbyr dette? Du har helt rett, jeg var nok litt for kjapp ute med info her. Jeg trodde noen av de var for helsearbeidere generellt. Men jeg vil tro det finnes andre løsninger uansett, om du vil jobbe på sykehus i pleien? Jeg vet det er mange vernepleiere som jobber i hjemmesykepleien og på dementavdelinger. Hva med psykiatri? Du kan evt satse på en master innen helsevitenskap, habilitering/rehabilitering noe i den retningen. Da styrer du selv hva du vil fordype deg i, det er veldig mulig du kan få drømmejobben med det. Selv er jeg Vernepleier og jobber på sykehus, men ikke på en sengepost da. Jeg er helt sikkert på om du sjekker litt og følger med på hva som finnes der ute at det er mulighet for deg å finne det du har lyst til Vi trenger flinke og gode vernepleiere også vettu, så jeg heier på deg der hehe Uansett. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå