Gjest Canis lupus Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Er litt rådvill her.. Nabokatta har begynt å plage den ene pusen min. Den andre katten min får være i fred, han er en del tøffere enn småen. Men nå har nabokatta tissa i kattehuset til småen, han jager han rundt i nabolaget, og han satt nå rett utenfor terassedøren min og skøyt rygg mot pus som sto klistret til døra. Han ville ikke gå, og pusen min tørte ikke gå inn. Så måtte sende bikkja ut.. Pusen min ELSKER å være ute. Han er gjerne ute 10-15 timer om dagen, sover i kattehuset sitt mye, leker med andre katter og er egentlig veldig sosial. Han og nabokatten var kjempegode venner da nabokatten var kattunge. Men nå er den vel rundt året, og tror ikke den er kastrert siden den markerer her og det luktet ukastrert-katt av tisset. VET ikke hvilket kjønn den er, men ganske sikker på at det er en hann. Jeg snakker aldri med naboen, og vet ikke hva de heter eller noe. Så jeg føler at jeg ikke kan spørre om kastrering, da jeg egentlig ikke "har noe med det". Men tenkte litt på å legge litt informasjon om kastrering og fordeler det har i postkassen dems, og kanskje en anonym lapp fra meg om at deres katt plager min? Jeg er litt konfliktsky, og jeg vil heller ikke gå "hardt fram" da det virker mot sin hensikt ( mener da type "Dere MÅ kastrere katten deres, dere er slemme katteeiere som ikke gjør det" ). Andre som har vært i samme situasjon eller som har forslag til hva jeg kan gjøre/skrive til dem? Vil ikke at pus skal bli plaget..
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Er litt rådvill her.. Nabokatta har begynt å plage den ene pusen min. Den andre katten min får være i fred, han er en del tøffere enn småen. Men nå har nabokatta tissa i kattehuset til småen, han jager han rundt i nabolaget, og han satt nå rett utenfor terassedøren min og skøyt rygg mot pus som sto klistret til døra. Han ville ikke gå, og pusen min tørte ikke gå inn. Så måtte sende bikkja ut.. Pusen min ELSKER å være ute. Han er gjerne ute 10-15 timer om dagen, sover i kattehuset sitt mye, leker med andre katter og er egentlig veldig sosial. Han og nabokatten var kjempegode venner da nabokatten var kattunge. Men nå er den vel rundt året, og tror ikke den er kastrert siden den markerer her og det luktet ukastrert-katt av tisset. VET ikke hvilket kjønn den er, men ganske sikker på at det er en hann. Jeg snakker aldri med naboen, og vet ikke hva de heter eller noe. Så jeg føler at jeg ikke kan spørre om kastrering, da jeg egentlig ikke "har noe med det". Men tenkte litt på å legge litt informasjon om kastrering og fordeler det har i postkassen dems, og kanskje en anonym lapp fra meg om at deres katt plager min? Jeg er litt konfliktsky, og jeg vil heller ikke gå "hardt fram" da det virker mot sin hensikt ( mener da type "Dere MÅ kastrere katten deres, dere er slemme katteeiere som ikke gjør det" ). Andre som har vært i samme situasjon eller som har forslag til hva jeg kan gjøre/skrive til dem? Vil ikke at pus skal bli plaget.. Høres ut som en ide å skrive en lapp først, om du går direkte og konfronterer de vil de kanskje reagere med å gå i forsvarsposisjon. Idiotiske katteweiere som ikke er ansvarsfulle nok til å få katten sin kastrert forresten. Den kan jo gå rundt å sette kattunger på andre katter og spre sykdommer og diverse. Slike folk skulle ikke hatt katt. Skjønner ikke at de kan ha den i huset heller. Den pisser og markerer sikkert overalt.
Gjest Raindrops Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Bortsett fra å snakke med de som eier katten, kan du skremme livskiten ut av den selv. Kattene mine bor nå på en gård langt ute på landet, med en låve som alltid har vært et populært tilholdssted for alle slags katter. Den sommeren jeg var der sammen med dem løp jeg ofte ut etter store katter som plaget pusejentene mine, og ropte og veste etter dem. Etter en stund kommer de ikke tilbake, og kattene mine får nå være i fred.
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes ofte det er den første våren med "grensejustering" av etablerte territorier som er det året at de nylig kjønnsmodne, ukastrerte hankattene går aldleles bananas. Enhver annen hankatt med territorium i rimelig nærhet blir oppfordret til "å få bank". Det aller beste rådet er selvsagt å få nabokatten under kniven hos vetrinæren, men det kan være lurt å gå litt strategisk til verks Tro om din vetrinær også har kastreringskampanje nå ? Da har hun/han/de kanskje en reklame du kan få en kopi av, - og legge pent i postkassen hos naboen Det er garantert ikke bare hos deg at denne ukastrerte jyplingen begynner å skape "noe" irritasjon. Markeringene hans blir garantert lagt merke til, om ikke før så når det blir tid for å ta pressenningen av utemøblene, - da blir det kos da.... i solsteken og den "liflige" duften av.... you know what I mellomtiden er det ganske effektivt å skremme "den yppende ungdommen" bort fra din hage
Gjest Canis lupus Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Tror ikke det er noe særlig kastrerings-kampanje nå, men skal selvfølgelig forhøre meg rundt. Og joda, katten blir jagd til helvette ut av eiendommen, både av meg og av bikkja. Bikkja vil egentlig bare leke og kose (han ELSKER katter), men det veit ikke pusen :gjeiper: Sukk, pus er ute nå og jeg gjør ikke annet enn å fly til døra og være klar til å sende ut bikkja. Blir helt stresset av det her, vil ikke at noen skal plage småen
la Flaca Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Har det akkurat likedan her. Naboene har henholdsvis 4 og 5 katter (ekstremt), og det er ikke territorier til alle. Akkurat nå er jeg hjemme med sykt barn og syk pus, to hoggtenner som har gått dypt inn i halsen på han og han har feber.(får antibiotika) For pusens skyld ville jeg tatt en prat med naboen. Det er utrolig uansvarlig å holde ukastrerte hanner, de gjør så mye skade. Hadde foretrukket å snakke face to face neste gang du ser han jeg da, bedre enn å droppe en anonym lapp i postkassa. Hvis han ikke foretar seg noe etter den lappen blir det enda teitere å ta det opp med han liksom, for da skjønner har jo hvem lappen kom fra. Dette er viktig nok til at du kan snakke med han om det, både pga økonomi(dyrlegerekninger) og ut i fra hvordan andre katter vil få det mentalt og fysisk. Endret 4. mars 2011 av la Flaca 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Har det akkurat likedan her. Naboene har henholdsvis 4 og 5 katter (ekstremt), og det er ikke territorier til alle. Akkurat nå er jeg hjemme med sykt barn og syk pus, to hoggtenner som har gått dypt inn i halsen på han og han har feber.(får antibiotika) For pusens skyld ville jeg tatt en prat med naboen. Det er utrolig uansvarlig å holde ukastrerte hanner, de gjør så mye skade. Hadde foretrukket å snakke face to face neste gang du ser han jeg da, bedre enn å droppe en anonym lapp i postkassa. Hvis han ikke foretar seg noe etter den lappen blir det enda teitere å ta det opp med han liksom, for da skjønner har jo hvem lappen kom fra. Dette er viktig nok til at du kan snakke med han om det, både pga økonomi(dyrlegerekninger) og ut i fra hvordan andre katter vil få det mentalt og fysisk. Ja det er nok det beste, og så burde du kanskje først ts snakke med andre naboer og om de også har problemer med denne katten, for hvis det er flere så vil kanskje denne naboen skjønne alvoret litt mer. At de faktisk har en katt som plager flere i nabolaget med markeringen sin overalt.
Gjest Canis lupus Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Ja, kan jo høre med de andre som har katt. Er ikke så mange, men de som har kan jeg forhøre meg med.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Ja, kan jo høre med de andre som har katt. Er ikke så mange, men de som har kan jeg forhøre meg med. Er jo mulig folk som ikke har katt og er plaget. Om den katten har gått rundt å pissa rundt huset deres.
champi Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Det kan jo hende naboen din er hyggelig, vet hvertfall at jeg hadde tatt affære med en gang om noen fortalte med at pusen min ikke var snill med andre! Prøv å prat med dem først, så får vi heller klekke ut en lur plan om det ikke virker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå