AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Jeg vurderer å skaffe meg katt. Har lyst på Main Coon. Litt dyrt da, men da er alternativet en vanlig huskatt. Jeg bor i rekkehus og det er litt katter rundt meg her. Han som bor ved siden av meg har to katter. De tar veien over min tomt for å komme seg videre. Den ene katta liker seg også ved mitt inngangsparti. I tillegg så har en skikkelig mons sin vei over tomta. Den ene nabokatta er ei pyse og blir redd når monsen kommer. Monsen markerer at her er jeg sjefen. Litt kattefight hvor monsen alltid går seirende ut. Hva skjer dersom jeg skaffer meg katt? Vil jo ikke at min katt skal bli trakassert ute og det på min tomt. Noe jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Mest sannsynlig vil din pus markere såpass på eiendommen at de som henger der og tror de hører til, vil vike unna. Det er vanskelig å forutse hva som vil skje, men jeg har aldri opplevd mer enn normal kattekrangel uansett hvor mange kranglefanter det er på min eiendom. Husk å forsikre pusen!
Purple Toxic88 Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 i mitt nabolag er det en del katter, og når pusen min fikk gå ut, ble hun satt litt på plass av "sjefene" i gata.. ikke slossing, men så hun ble litt jaga.. men katter er utrolig flink til å se ann en situasjon, og snu for å unngå konflikter.. Kiara har nå flere kamerater/venninner som hun leker og tuller med ute her hun kom hit i sommer, så hun har tilpasset seg bra virker det som.. maser hele tiden om å gå ut, og ser ofte at noen står å "venter" på henne.. sterriliserte henne også så fort jeg fikk lov, fordi jeg vet at flere av hannkattene ikke er kastret.. så tror ikke du trenger og bekymre deg.. dette ordner de selv lykke til med ny pus
Green Lady Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Tror heller ikke dette skal være noe problem, bare husk å kastrere og vaksinere før pus slippes ut (og gjerne få satt i chip også når du først er i gang, veldig kjekt om pus forsvinner)
pantora Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Om det er flere katter i nabolaget burde du få ei hokatt, får du en han risikerer du at han blir jaga vekk fra området...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå