Riskrem Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Jeg trenger virkelig hjelp til å lage gode sylskarpe argumenter i en oppgave jeg skriver. Jeg er masterstudent i et samfunnsfag og har hittil fått A og B i fagene mine, bortsett fra et fag hvor jeg fikk en C på en oppgave. I faget det gjelder er totalkarakteren basert på to oppgaver som vi leverer inn. Ettersom jeg fikk C på den ene vil jeg veldig gjerne gjøre det bra på den neste oppgaven som skal leveres om et par uker. Jeg tror svakheten min er at jeg ikke formulerer argumenter som er skarpe nok. Kan dere komme med tips til hvordan jeg kan bli bedre? Selvsagt har jeg gjort masse research, og jeg har allerede skrevet 2/3 av oppgaven, men jeg føler meg helt fanget i argumentene mine. Det er likevel noe som mangler! Hjelp, noen?
Dubbedingsen Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Ikke godt å hjelpe når du ikke sier hvilket samfunnsfag det dreier seg om, og hva du skriver om. Men det du kan gjøre er jo å skrive en rå drøfting for deg selv og så plukke denne fra hverandre igjen etterpå med spørsmål. 1
Riskrem Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2011 Takk det skal jeg definitivt gjøre Tror jeg skal prøve å unngå at sensorene kan stille for mange spørsmål til det jeg skriver, for det betyr jo at argumentene mine ikke er gode nok.
Pingting Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Hvis du ikke allerede har vært innom Masteroppgave-tråden, så kan du jo spørre der også?
Gjest Bond Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Ikke ha for mange tanker og påstander i ett avsnitt. I hvert avsnitt tenk hva er det viktigste du prøver å si der og skriv rundt det. Det gjelder også struktur ellers - jo mer logisk er det, jo bedre det er å følge med Ikke bruk for mange ord heller, gjentakelser bare distraherer. Det du kan prøve er å prøve å motbevise alt du påstår, og da argumentere på en måte som tar forbehold til dette. Ikke prøv å dekke over svakhetene eller uklare deler, det blir vanligvis ganske synlig - heller grav de helt åpne og forklare valgene dine, da blir også argumentasjon mye klarere.
Kråkesaks Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå