Gå til innhold

Delt fra: Finnes det Jehovas vitner i Stavanger

Gjest BettyBoop

Anbefalte innlegg

Det er mulig du vil finne det du slker etter hos JV. Men alle spørsmålene du stiller er spørsmål det ikke finnes fasitsvar på. Du sier du har spurt alle andre religioner. Da har du også fått mange forskjellige svar. Hva som er meningen med livet er 100% subjektivt. Hva som er meningen med ditt liv er det du selv som må finne. Jehovas Vitner tror det finnes en Gud så det vil du få svar ja på, men tror du det finnes en Gud? Det er det spørsmålet som er viktig.

Hva som skjer når vi dør er det ingen som vet. Alle religioner har forskjellig oppfatning av hva som skjer, men til syvende og sist er det ingen som vet svaret.

Det er håp for fremtiden.

Lykke til i din søken. Håper du finner de svarene du leter etter ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig du vil finne det du slker etter hos JV. Men alle spørsmålene du stiller er spørsmål det ikke finnes fasitsvar på. Du sier du har spurt alle andre religioner. Da har du også fått mange forskjellige svar. Hva som er meningen med livet er 100% subjektivt. Hva som er meningen med ditt liv er det du selv som må finne. Jehovas Vitner tror det finnes en Gud så det vil du få svar ja på, men tror du det finnes en Gud? Det er det spørsmålet som er viktig.

Hva som skjer når vi dør er det ingen som vet. Alle religioner har forskjellig oppfatning av hva som skjer, men til syvende og sist er det ingen som vet svaret.

Det er håp for fremtiden.

Lykke til i din søken. Håper du finner de svarene du leter etter ett eller annet sted.

?!?!?!?!

Endret av guttsomeranonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?!?!?!?!

Jeg tror det er håp for fremtiden. Gjør ikke du? Det kommer selvsagt an på hvordan man ser på det og hvilket perepektiv man har. Snakker man om ens egen fremtid? Hvor langt fram i tid? Naboens? Samfunnets? Verdens? Hvordan definerer man håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er håp for fremtiden. Gjør ikke du? Det kommer selvsagt an på hvordan man ser på det og hvilket perepektiv man har. Snakker man om ens egen fremtid? Hvor langt fram i tid? Naboens? Samfunnets? Verdens? Hvordan definerer man håp?

hvorfor tror du det er håp for fremtiden?? hvis dette livet er alt vi har, så er livet på jorden dypest sett meningsløst.

at noen har det godt, samtidig som vi vet at det finnes(og har levd) mennesker som lider hele livet, bare bekrefter dette.

jeg håper at det er håp for fremtiden.

og en ting til: hvis døden er å definere som ikke-eksistens og et totalt ikke reversibelt tap av bevissthet, at den som er død er som i en dyp, drømmeløs søvn(noe man i utgangspunktet ikke kan benekte), så kan vi ikke vite om det var noe mer den dagen vi dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor tror du det er håp for fremtiden?? hvis dette livet er alt vi har, så er livet på jorden dypest sett meningsløst.

at noen har det godt, samtidig som det finnes mennesker som lider hele livet, bare bekrefter dette.

jeg håper at det er håp for fremtiden.

Jeg ser ikke på livet som menigsløst og det er trist at du gjør det. Jeg skjønte ikke hva du mente med den tredje setningen. Men er du det er feil å ha det bra hvis det er andre som ikke har det bra? Det er en forferdelig depressiv tanke ettersom det bor flere milliarder mennesker på jorden. Hvis du er avhengig av at alle har det bra for selv å ha det bra, så høres det trist ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på livet som menigsløst og det er trist at du gjør det. Jeg skjønte ikke hva du mente med den tredje setningen. Men er du det er feil å ha det bra hvis det er andre som ikke har det bra? Det er en forferdelig depressiv tanke ettersom det bor flere milliarder mennesker på jorden. Hvis du er avhengig av at alle har det bra for selv å ha det bra, så høres det trist ut.

les mitt redigerte innlegg :-)

hvis dette livet er alt vi har så er livet på jorden prinsipiellt sett å anse som uten mening. at noen finner meningen, samtidig som vi vet at mange aldri finner en slik mening, bare bekrefter dette. jeg mener ikke at det er galt å ha det bra i livet, det er ikke det jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så du mener at meningen med livet er noe objektivt? Ettersom noen ikke finner mening, så er det ikke noe mening?

Som sagt så mener jeg det er subjektivt hva men mener er meningen med livet. Om Eva mener meningen med livet er å få barn og leve et familieliv på landet, da er det hennes mening med livet. At noen ikke finner en mening er trist, men jeg tror alle kan finne en mening om det så er å samle på skolisser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe alvorlig galt med historien din.

"Reist rundt i mange land for å skjekke ut deres tro"???

Og de eneste som står igjen er Jehovas vitner???

Dette lukter trolling lang vei.

Hvis du hadde reist i mange land for å finne ut hva de forskjellige tror, ville du også visst hvor mange forskjellige retninger det er innen de forskjellige religionene, og alle gir forskjellige svar.

Du har neppe snakket med mer enn en liten promille av utvalget innen religion, og når du da påstår at det KUN er JV igjen, er det noe annet som ligger bak.

Det er knapt noen det er så lett å finne hvis man reiser rundt i verden som akkurat Jehovas vitner, de kommer også og banker på din egen dør. Er du født i 74??

Altså snart 40 år? Og ennå ikke fått besøk av vitnene eller truffet dem på gata? Tror jeg ikke på.

Kan du vennligst forklare oss hvordan situsajon EGENTLIG er?

Husk at løgn er av djevelen....

Gentle: Så fordi jeg ikke har snakket med alle innenfor et tros retning og ikke truffet på JV verken på gata eller at de har vært på døra mi så er dette et troll? Jeg har hatt en jobb som gjør at jeg har hatt mulighet til å dra fra land til land og besøke stammer og kulturer og fått et inblikk i det se står for. I de land jeg har bodd frem til for 1 år siden er flere av landene forbudt å forkynne offentlig som det heter så fint for JV.

Jeg har kallenavn Jeanette 1974, men det er ikke dermed sagt at jeg heter det eller er født i 1974. Hele livet mitt har bestått av reisning. Ja klart at jeg vet at mange av religionene har avstikkere, og grener, som har videreutviklet seg. Men hva når jeg sier at jeg har reist hele livet mitt, Blir det også sett på som trolling??

Ja jeg vet at av løgn kommer pga satan, men likevel. Fasinerende at du kan påstå at jeg ikke har sagt hele situasjonen , ja hele saken, jeg har det. Jeg har vokst opp og bodd i en koffert. Først som voksen , ja jeg endret livet mitt veldig så har jeg turt å innrømme for meg selv at jeg trenger noe bevis på at ting er som de er.

Så når man ikke har hatt sjanse til å være hjemme, jeg kom til Norge for 4 mnd siden etter 36 år på flyttefot, så må jeg få lov til å kunne stoppe opp og spørre, uten at det blir beskylt for trolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt til at Jehovas vitner nekter blodoverføring, har hatt det dilemma på jobb, men vet du, mange leger anbefaler alternativ behandling. Jeg har vært på et foredrag av en kirurg i USA og der er det mange flere enn bare JV som nekter BOF. Jeg hadde gjort det samme jeg, for det er ingen garanti,. så det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet dere jeg har fått kontakt med et av JV jeg som hadde sett denne tråden sånn at vi tar det der fra. Takk for gode svar og god hjelp. Jeg skal ha samtale i morgen med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du mener at meningen med livet er noe objektivt? Ettersom noen ikke finner mening, så er det ikke noe mening?

Som sagt så mener jeg det er subjektivt hva men mener er meningen med livet. Om Eva mener meningen med livet er å få barn og leve et familieliv på landet, da er det hennes mening med livet. At noen ikke finner en mening er trist, men jeg tror alle kan finne en mening om det så er å samle på skolisser.

meningen med livet er både objektivt og subjektivt! livet har bare virkelig mening i en verden der alle(som fortjener det)har det bra. dette må være en perfekt verden, der lidelse ikke finnes, noe som innebærer at døden ikke kan eksistere, -ingen vil miste den de er glad i og vi liker ikke å bli avbrutt mens vi holder på med noe vi synes er gøy: dette gjør at livet i en perfekt verden må være et evig liv, uten sykdom, eller lidelse av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet dere jeg har fått kontakt med et av JV jeg som hadde sett denne tråden sånn at vi tar det der fra. Takk for gode svar og god hjelp. Jeg skal ha samtale i morgen med de.

kom tilbake og fortell hva du fikk ut av det er du grei.

hvis du stiller de kritiske spørsmålene som du helt sikkert har sett her på flere av på forumet, så er jeg interessert i å vite hva som var svaret på disse.

får jeg spørre om dette var en JV fra forumet, eller om det var en "in real life" som hadde sett tråden. Be vedkommende om å komme til forumet hvis han/hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke spørsmål har du tenkt å stille som du ikke har fått svar på her... var det ikke bra nok at jeg henviste til nettsider +en bok og ga deg svar f. eks på hva som var guds navn????

jeg er også interessert i hva vedkommende JV mener om innleggene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvilke spørsmål har du tenkt å stille som du ikke har fått svar på her... var det ikke bra nok at jeg henviste til nettsider +en bok og ga deg svar f. eks på hva som var guds navn????

Jeg er glad for all den hjelpen jeg har fått, men det dukket bare opp flere spm videre.

Jeg skal på jobb nå slik at jeg får svare bedre i morgen når jeg våkner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom tilbake og fortell hva du fikk ut av det er du grei.

hvis du stiller de kritiske spørsmålene som du helt sikkert har sett her på flere av på forumet, så er jeg interessert i å vite hva som var svaret på disse.

får jeg spørre om dette var en JV fra forumet, eller om det var en "in real life" som hadde sett tråden. Be vedkommende om å komme til forumet hvis han/hun vil.

Det var en i RL som hadde blitt tipset av noen om tråden min, og hun bare sendte meg en pm, så da var det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også interessert i hva vedkommende JV mener om innleggene her.

du er snill, hvis du ber dem om å lese tråden og melde seg på. hvis de ikke vil melde seg på, så kan de i det minste fortelle deg hva de synes om de kritiske tankene som kommer frem, og om de har svar på dem.

det er andre interessante tråder også, kan anbefale deg tråden "hensynsløst" og "noen tanker".

gentle har mye interessant å si, så det at han mistenkte deg for å være et troll var nok ikke vondt ment. jeg lurer selv på om du egentlig er et av JV... pga spørsmålene du stiller, f. eks om bibelens gud har et navn. Hvis du er jøde, vet du ikke det da???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du er snill, hvis du ber dem om å lese tråden og melde seg på. hvis de ikke vil melde seg på, så kan de i det minste fortelle deg hva de synes om de kritiske tankene som kommer frem, og om de har svar på dem.

det er andre interessante tråder også, kan anbefale deg tråden "hensynsløst" og "noen tanker".

gentle har mye interessant å si, så det at han mistenkte deg for å være et troll var nok ikke vondt ment. jeg lurer selv på om du egentlig er et av JV... pga spørsmålene du stiller, f. eks om bibelens gud har et navn. Hvis du er jøde, vet du ikke det da???

La meg si det sånn, da jeg vokste opp ble jeg oppdratt som jødinne, men så skjedd det noe i min familie, som gjorde at jeg tok avstand fra dette, jeg valgte å glemme min lærdom, jo jeg vet at gud har et navn, men hvorfor det bare er et trossamfunn som bruker det.

Så kan et mennesker glemme det man har lært? mange vil nok si nei det går ikke, men det gjør det faktisk,. jeg hatet min lærdom så mye at jeg valgte å fortrenge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det sånn, da jeg vokste opp ble jeg oppdratt som jødinne, men så skjedd det noe i min familie, som gjorde at jeg tok avstand fra dette, jeg valgte å glemme min lærdom, jo jeg vet at gud har et navn, men hvorfor det bare er et trossamfunn som bruker det.

Så kan et mennesker glemme det man har lært? mange vil nok si nei det går ikke, men det gjør det faktisk,. jeg hatet min lærdom så mye at jeg valgte å fortrenge den.

kanskje det er flere religioner som bruker guds navn: http://en.wikipedia.org/wiki/Assemblies_of_Yahweh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentle: Så fordi jeg ikke har snakket med alle innenfor et tros retning og ikke truffet på JV verken på gata eller at de har vært på døra mi så er dette et troll? Jeg har hatt en jobb som gjør at jeg har hatt mulighet til å dra fra land til land og besøke stammer og kulturer og fått et inblikk i det se står for. I de land jeg har bodd frem til for 1 år siden er flere av landene forbudt å forkynne offentlig som det heter så fint for JV.

Jeg har kallenavn Jeanette 1974, men det er ikke dermed sagt at jeg heter det eller er født i 1974. Hele livet mitt har bestått av reisning. Ja klart at jeg vet at mange av religionene har avstikkere, og grener, som har videreutviklet seg. Men hva når jeg sier at jeg har reist hele livet mitt, Blir det også sett på som trolling??

Ja jeg vet at av løgn kommer pga satan, men likevel. Fasinerende at du kan påstå at jeg ikke har sagt hele situasjonen , ja hele saken, jeg har det. Jeg har vokst opp og bodd i en koffert. Først som voksen , ja jeg endret livet mitt veldig så har jeg turt å innrømme for meg selv at jeg trenger noe bevis på at ting er som de er.

Så når man ikke har hatt sjanse til å være hjemme, jeg kom til Norge for 4 mnd siden etter 36 år på flyttefot, så må jeg få lov til å kunne stoppe opp og spørre, uten at det blir beskylt for trolling.

Jaha?? Hvordan vet du det hvis du ikke har snakket med Jehovas vitner?

Jeg tenker dette er en forkynnertråd, der du bruker uærlige metoder for å få opp interessen for Jehovas vitner.

Det henger ikke på greip noe som helst av det du skriver.

Det du skrev 25 feb 19:56:

Jeg lurer på følgende ting:

hva er meningen med livet?

Hva skjer når vi dør?

Hvorfor er vi her på jorden?

Hvem kommer til himmelen når de dør?

Hva skjer med de som ikke kommer dit?

Er det noe håp for fremtiden?

Hva er guds navn og hvorfor blir det ikke brukt?

Finnes det et helvete?

Dette er standardspørsmål for Jehovas vitner, det er en bok der navnene på kap er (nesten) nøyaktig disse spørsmålene. Hvordan fikk du det til?

Jeg tror ikke på deg, Jeanette.

Det at du ikke bryr deg særlig om kritiske spørsmål omkring læren om blodnekt, er i seg selv meget merkelig. Det du henviser til med de kirurgene er noe Jehovas vitner hadde på møte for ikke så lenge siden, der påstanden blir brukt i en video JV har laget.

Hva med alle "fragmentene" som er ok for et vitne?

Hvis du kan ta imot disse delene, faller argumentet med overførte sykdommer bort.

Blodplasma er ikke ok, men hvis du spalter plasmaen opp i alle dens bestanddeler, kan du ta imot alle. Altså:

Du kan ikke spise hamburger.

Men hvis du tar ut kjøttkaka, salaten, dressingen og brødet kan du spise det hver for seg.

Logikk? Nei, dobbeltmoral.

Bare et lite eksempel.

Hvis du var på et foredrag av en kirurg fra USA, kan du kanskje oppgi navn på kirurgen og tidspunkt og sted for foredraget?

Hvis dette er trolling av et Jehovas vitne, avslører det hvor lav moral du egentlig har!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?? Hvordan vet du det hvis du ikke har snakket med Jehovas vitner?

Jeg tenker dette er en forkynnertråd, der du bruker uærlige metoder for å få opp interessen for Jehovas vitner.

Det henger ikke på greip noe som helst av det du skriver.

Det du skrev 25 feb 19:56:

Jeg lurer på følgende ting:

hva er meningen med livet?

Hva skjer når vi dør?

Hvorfor er vi her på jorden?

Hvem kommer til himmelen når de dør?

Hva skjer med de som ikke kommer dit?

Er det noe håp for fremtiden?

Hva er guds navn og hvorfor blir det ikke brukt?

Finnes det et helvete?

Dette er standardspørsmål for Jehovas vitner, det er en bok der navnene på kap er (nesten) nøyaktig disse spørsmålene. Hvordan fikk du det til?

Jeg tror ikke på deg, Jeanette.

Det at du ikke bryr deg særlig om kritiske spørsmål omkring læren om blodnekt, er i seg selv meget merkelig. Det du henviser til med de kirurgene er noe Jehovas vitner hadde på møte for ikke så lenge siden, der påstanden blir brukt i en video JV har laget.

Hva med alle "fragmentene" som er ok for et vitne?

Hvis du kan ta imot disse delene, faller argumentet med overførte sykdommer bort.

Blodplasma er ikke ok, men hvis du spalter plasmaen opp i alle dens bestanddeler, kan du ta imot alle. Altså:

Du kan ikke spise hamburger.

Men hvis du tar ut kjøttkaka, salaten, dressingen og brødet kan du spise det hver for seg.

Logikk? Nei, dobbeltmoral.

Bare et lite eksempel.

Hvis du var på et foredrag av en kirurg fra USA, kan du kanskje oppgi navn på kirurgen og tidspunkt og sted for foredraget?

Hvis dette er trolling av et Jehovas vitne, avslører det hvor lav moral du egentlig har!

La meg ta dette som det er:

Jeg forstår at uansett hva jeg forteller dere, så vil dere ikke tro på meg. Men legen var en kirurg i USA da jeg jobbet der,Columbia Presbyterian Medical Center, og jeg kan ikke huske navnet hans, men det var i 2006, ganske sikker på at datoen var 14 mai 2006, men jeg kan huske feil.

Jeg har aldri ment å gi inntrykk av at jeg tar lett på det der med Blodoverføringer. Men når man sitter inn med mange erfaringer etter å ha pratet med mange pasienter også ikke JV, så får man en følelse at dette de norske legene bruker mer eller mindre blodoverføring uten å tenke over om det finnes andre alternativer.

jeg har flyttet rundt i nesten hele mitt liv, fra jeg var 5 år, så det betyr at jeg er 41, jeg lærte hvertfall da jeg gikk på skolen at 36+5 = 41.

Jeg vet ikke med dere men hvor mange 5 åringer tar kontakt med JV selv??

Hvordan kan jeg ha lest bøkene deres når jeg ikke har vært i nærheten av bøkene?

Mine foresldre lærte meg at det var kun jødedommen som var viktig, jeg måtte finne meg en mann av samme religion. Da jeg ikke gjorde det, ble jeg kastet ut av familien min, de mente at jeg ikke lyttet til råd.Så de ville sende meg vekk, men jeg forlot familien min. Samt at begge mine foreldre var alkoholikere så jeg bare måtte legge det bak meg.

Spm mine ja:

Er de virkelig det samme som står i bøkene, jeg var desverre ikke klar over det, men jeg er opptatt av dette. Faaen heller at dere skal mistro meg, jeg sitter med de spm og så skal dere mene at jeg allerede sitter inne med de svarene. Jeg har ikke sagt at jeg skal bli et JV jeg skal bare undersøke. Men men jeg skal ikke skrive noe mer in this tråden siden dere tror at jeg er et JV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...