Gjest nicola Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hei og hopp!! Jeg hører om dette hver dag. Folk kan bare ikke få nok av det? Jeg har tenkt at dette er en trend, bedre med vanlig trening, orker ikke gå på det sirkuset der, Men nå lurer jeg på om jeg tar feil? Har flere venner som har begynt på zumba å de er jo helt frelst! Kan noen bekrefte her at de har gått ned i vekt av zumba? At det virkelig funker? Er det SÅÅÅ gøy som alle sier? Er ikke dette bare en form for aerobic men med rytmiske dansemooves? Kan ikke skjønne at det ska gi så voldsom vektnedgang, Men informer meg da!!! Endret 3. mars 2011 av nicola
Seroquel Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 (endret) Zumba er FARLIG, fordi det er avhengighetssakpende! Jeg trener Zumba på mitt treningsstudio, og der går det hett for seg. Svetten renner både her og der, så det er virkelig en god konsdisjons økt! Vektnedgang må jo sees i perspektiv: Stapper du i deg både det ene og andre, hjelper ikke Zumba alene. Det er som så; Trening (Zumba for eksempel) kobinert med et sunt kosthold, kan gi vektnedgang Jeg trener styrke og andre ting i tillegg, men må si at Zumbaen er den timen som virkelig får meg opp av sofaen Anbefaler deg virkelig å prøve Endret 3. mars 2011 av Seroquel
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Zumba er "bare" trening, ikke noe magisk ved det som gjør at du går ned i vekt fortere eller får bedre kondis raskere. Men det er jo mange som foretrekker slik "dansete" trening som Zumba er overfor spinning/løping osv, så da er kanskje motivasjonen for å fortsette større. Og det er når man fortsetter at man ser resultater. Det skader ikke å prøve, men hvis du synes andre treningsformer er artigere kan du like gjerne fortsette med dem 3
Tulling Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Zumba er kjempegøy, det er en lek sammenlignet med f.eks aerobic eller step. Men mye eksplosive bevegelser som gjør at det er sinnsykt bra trening. Og så tror jeg at man shaker litt ekstra og kjører seg selv litt hardere siden det er gøy Anbefales. ja det er nok en trend som blir borte og erstattet med noe annet før eller siden. Men det er en flott greie 1
Gjest Unknown Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes Zumba er kjempegøy! Vet ikke om det er den mest effektive treningsøkta mtp vektnedgang, men jammen blir jeg bra svett Jeg har ikke prøvd på treningsenter, har bare DVDene i stua, men det er den eneste treningsfilmen som jeg virkelig har lyst til å slå på, hver dag og gjerne flere ganger om dagen Ja, jeg er helt frelst! Det skal sies at jeg er veldig glad i dans generelt, så det er vel den treningsmetoden som passer meg best.
Gjest bubbels Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Zumba er kjempegøy! Det er de enste timene jeg slår meg skikkelig løs og ikke tenker over at jeg blir sliten. Bra musikk som får meg til å lukke øynene og danse alt jeg har, hender at jeg synger med av og til
Sofie_22 Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Dette er nok et litt dumt spørsmål Men...er det vanskelig? Tenker sånn type første gangen. Har hatt lyst til å prøve det, men jeg er mer av typen grønne timer (elixia) og ikke timer som krver mye trinn/dans. Tenker at jeg kommer til å stå der som en eller gjøk og ikke klare å henge med :gjeiper:
Gjest nicola Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Takk for svar folkens! Jeg tenker dog litt som sofie...
-hild Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Sofie: for å svare "litt" fra en som har vært på 1 time zumba i hele sitt liv. Det er ikke spesielt vanskelig - tenk på at du flytter vekten fra høyre til venstre hele tiden, Ikke noen dobbeltsteg, for å si det sånn. Jeg klarte ikke å henge helt med på armbevegelsene første gang, men prøv å få med deg bena først, og la armene komme etterpå. Jeg likte det, og kommer garantert til å prøve meg igjen! Moro med litt danse-aktig kondistrening til fengende musikk!
Gjest Consensio Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har ikke trent det i treningsstudio, men jeg har testet det ut hjemme foran Kinecten og da er det iallefall veldig enkelt. Jeg som ikke klarer å trene særlig og sliter med mye smerter i kroppen, klarer Zumba. Men absolutt ikke i høyt tempo, men rolig i mitt tempo går det kjempefint.
UnderCover Skrevet 4. mars 2011 #11 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har danset zumba i halv annet år. Og de første to mnd var det litt vanskelig å følge med. Nå kan jeg alle stegene i søvne, så det kommer seg Jeg har gått mer ned i vekt med zumba enn andre treningsformer. Og ja, av og til ER det ikke gøy å måtte trene. Men det som holder meg gående er at jeg aldri noen sinne har ANGRET på at jeg trente en time
aline Skrevet 4. mars 2011 #12 Skrevet 4. mars 2011 zumba er mye mye enklere en f.eks en dansetime med koreografi, det skal være lagt opp så man kan henge med uansett om man er ung eller gammel, trent eller utrent. Det er vel litt av greia deres, at dette er for alle. Det er også noe i det de sier, at folk er så opptatt med seg selv, at de ikke legger merke til andre som står og knoter litt. Det er bra musikk (forhåpentligvis) og morsom trening, om man kommer til en instruktør man liker. Men dette er jo som med alle andre sal-timer, det kommer an på hvordan instruktøren passer deg. Noen kjører veldig fitness, noen kjører veldig dansete, andre kjører super enkelt, mens atter andre kjører litt vanskeligere kombinasjoner. men det er ikke en treningsform som i utgangspunktet er myntet på dansere, så det er ikke lagt opp heller til at man må kunne dans for å være med på en zumbatime.
twilight01 Skrevet 4. mars 2011 #13 Skrevet 4. mars 2011 Prøvde Zumba, helt greit, men ikke min greie. Masse folk på timene og noen halvveis brukbare trinn (sikkert forskjell på instruktørerda.) Jeg foretrekker det "tradisjonell" trening som jogging og spinning. Men sikkert verdt et forsøk, mange som er veldig begeistret. Man lærer trinnene etter et par ganger, er ikke akkurat komplisert.
origin Skrevet 13. mai 2011 #14 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har danset zumba i halv annet år. Og de første to mnd var det litt vanskelig å følge med. Nå kan jeg alle stegene i søvne, så det kommer seg Jeg har gått mer ned i vekt med zumba enn andre treningsformer. Og ja, av og til ER det ikke gøy å måtte trene. Men det som holder meg gående er at jeg aldri noen sinne har ANGRET på at jeg trente en time hvor ofte trente du i uka da du gikk ned i vekt? Hvor mye gikk du ned i vekt og over hvor lang tid?
-stina Skrevet 13. mai 2011 #15 Skrevet 13. mai 2011 Har kun vært på 1 zumba-time i mitt liv, men kan ikke si det ga spesielt mersmak. Synes det var vanskelig å få med seg alle trinnene pga. det hesblesende tempoet.
Kaffeavtalen Skrevet 14. mai 2011 #16 Skrevet 14. mai 2011 Har kun vært på 1 zumba-time i mitt liv, men kan ikke si det ga spesielt mersmak. Synes det var vanskelig å få med seg alle trinnene pga. det hesblesende tempoet. Det blir jo bare mer trening jo bedre du blir til å følge trinnene.. Og mer moro for hver gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå