Gå til innhold

Trening om morgenen.

Anbefalte innlegg

Gjest Canis lupus
Skrevet

Hvordan er det best å gjøre det når man skal trene med en gang man står opp?

Dvs, jeg skal trene klokka 6 i morgen, før frokost. Må jeg droppe kaffen også, til etter jeg har trent (og spist)? Og hva er best å spise da? Normalt trener jeg om ettermiddagen/kvelden, og da spiser jeg middag etter treninga. Men nå blir det jo frokost, også jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver alltid å drikke litt vann før morgentrening, og å ha en god frokost etterpå med melk og banan for restitusjon, og noe god brødmat så kroppen får energi igjen. Jeg ville ha droppet kaffen til etterpå, hvis jeg drikker/spiser noe annet enn vann rett før trening får jeg sting/hold. Men det er bare meg da, sikkert andre som gjør dette annerledes :)

Gjest Canis lupus
Skrevet

Jeg spiser ikke banan :) Men hva bør jeg spise? Par brødskiver? Joghurt? Egg? Er egentlig ikke så med på kosthold, spiser det jeg føler for uansett om jeg har trent eller ikke, men vil gjerne bli litt mer bevist i hva jeg putter i meg for å få bedre resultater og overskudd. :)

Skrevet

Du bør spise før du trener, i hvertfall! Å trene på tom mage etter en hel natts fasting vil bare bryte ned kroppen din.

En normal porsjon mat (gjerne rik på karbohydrater) en time før trening. Det kan være vanlig frokost med brødskiver, melk, vann etc. Youghurt med müsli er bra.

Egg kan du spare til etter styrketreningen, da trenger kroppen proteiner for å bygge opp musklene.

Skrevet

Jeg har pleid å trene om morgenen, før jeg spiser frokost. Hvis jeg har følt meg sulten så har jeg drukket et lite glass smoothie før trening, og passet på å spise en sunn frokost etter trening for å gi kroppen best mulig næring.

Skrevet

Jeg trener også klokka seks for tiden. Har prøvd meg litt frem, og ender vanligvis med å spise halve frokosten før og resten etter treningen. Da får jeg i meg litt mat, samtidig som at jeg ikke spiser så mye at jeg trenger tid til å la maten synke mellom frokost og trening - det er uaktuelt for meg å stå opp klokka fem :) sørger også for å drikke en del vann og under trening, og tar en banan rett etter trening.

Gjest Canis lupus
Skrevet

Å spise før trening kommer jeg ikke til å gjøre. Kanskje et eple, men ikke mer enn det. Får helvettes hold, og har heller ikke tid til å vente en time. :) Skal ikke trene så tidlig fast hver dag :)

Skrevet

Å spise før trening kommer jeg ikke til å gjøre. Kanskje et eple, men ikke mer enn det. Får helvettes hold, og har heller ikke tid til å vente en time. :) Skal ikke trene så tidlig fast hver dag :)

Da kan du heller sove, for det er sunnere enn å trene på tom mage. Å trene uten å spise først gir deg intet utbytte, tvert i mot gjør det kroppen svakere.

For å klare å trene om morgenen kan du gjøre følgende:

Du kan gjøre klar en smoothie kvelden i forveien bestående av youghurt, juice, bær/banan, 1-2 ss lettkokte havregryn og evt 1 egg. Drikk det straks du står opp, puss tenner og du har i det minste fått krefter til å gjennomføre treningen.

Skrevet

Da kan du heller sove, for det er sunnere enn å trene på tom mage. Å trene uten å spise først gir deg intet utbytte, tvert i mot gjør det kroppen svakere.

Det er ikke min erfaring. Jeg trente tre ganger i uka - kun om morgenene - i to-tre måneder. Det eneste jeg eventuelt hadde i meg før trening var et lite glass smoothie (og ofte ikke det en gang), og jeg ble både fysisk sterkere og mer utholdende.

• Liker 1
Gjest Coarvi
Skrevet

Bare tøv. Man må nesten føle etter selv, hva kroppen har godt av og ikke. Mange som har kommet i bedre form av morgentrening uten frokost først.

Personlig kan jeg fint jogge før frokost, men skal jeg trene styrke slenger jeg i meg bittelitt frokost først.

• Liker 3
Skrevet

Jeg drikker vann før jeg trener om morgenen, i tillegg til å ha med meg vannflaske. I begynnelsen trente jeg uten noen annen føde, men etterhvert begynte jeg med litt smoothie eller en liten joghurt og følte at jeg klarte å yte mer i treningen.

Etter treningen spiste jeg frokost, f.eks. müsli/frokostblanding med melk eller brødskiver.

Skrevet

Bare tøv. Man må nesten føle etter selv, hva kroppen har godt av og ikke. Mange som har kommet i bedre form av morgentrening uten frokost først.

Personlig kan jeg fint jogge før frokost, men skal jeg trene styrke slenger jeg i meg bittelitt frokost først.

Samme her. Jeg trener ofte cardio på morgenen uten å spise noe før. Funker fint det. Når jeg kommer hjem spiser jeg som regel havregrøt med cottage cheese.

Skrevet

Jeg er som regel alltid sulten når jeg står opp, så jeg spiser 4-5 spiseskjeer med cottage cheese, litt bær og kanel før jeg trener.

Har en 20 minutters spasertur til treningssenteret, så da rekker "frokosten" å sige litt før jeg kommer meg på mølla :)

Er forresten mange som dropper frokost før trening; har lest om folk som spiser etter periodisk faste, og de tar gjerne en proteinshake før trening. Kanskje dette er noe for deg? Men for all del, dersom du ikke er sulten trenger du ikke mer enn vann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...