Gå til innhold

Opp og hopp!

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Er det lov å slenge seg på om man ikke skal gå ned i vekt, men bare trenger et spark i røven for å trene seg til sunnere livsstil og forhåpentligvis en litt strammere førtiskropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jeg tro Bodillen. Vi ønsker vel alle å bli i bedre form, og for noen av oss kreves det vektnedgang mens andre bare trenger å trene litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å slenge seg på om man ikke skal gå ned i vekt, men bare trenger et spark i røven for å trene seg til sunnere livsstil og forhåpentligvis en litt strammere førtiskropp?

Selvsagt! Hurra! - Jo flere jo bedre. jeg tenker at jeg virkelig trenger inspirasjon og et spark i røven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo treningsprogrammet klart og alt! Men så var det dette med å komme igang, da. :sukk: Programmet som er satt opp til meg består av å jogge intervall i 20 minutter før jeg skal ta diverse mage/rumpe/lår-øvelser. Min unnskyldning til nå har vært: jeg kan da ikke jogge på snødekte veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for Yngvar på Puls. Han sier at trening slettes ikke trenger være gøy. Man må se på det som noe som MÅ gjøres. Den filosifien følger jeg. Det er en jobb, men trenger ikke like den. (Men selvsagt kjekt hvis man gjør det).

God støtte i partner er viktig, slik at det er enkelt å komme seg ut og gjøre det man skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro! Du er min opp-av-sofaen-og-ut-og-trene-heltinne! :mrgreen:

Jeg er også enig med Yngvar. Jeg har jo sittet i årevis i sofaeen og ventet på å få lyst til å trene, og det har ikke hjulpet i det hele tatt. :blink:

Jeg finner frem sommerkjoler, shorts og bikiner. :nigo: Planen for neste uke er utagerende svømming flere ganger om dagen, en halv times spasertur langs stranden hver dag, ispedd thai-massasje (på tidligere nevnte strand) annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, formen er et tonn bedre, men fasthet og kiloer vet jeg ikke helt om er så veldig ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Jeg finner frem sommerkjoler, shorts og bikiner. :nigo: Planen for neste uke er utagerende svømming flere ganger om dagen, en halv times spasertur langs stranden hver dag, ispedd thai-massasje (på tidligere nevnte strand) annenhver dag.

*mumle*

Ikke føl for å dele ALT, er du grei... her sitter vi i sørpehelvetet og kan ikke annet, enkelte av oss, ser du :sur:

Jeg spiser litt for lite for tiden, ligger på 1100 av 2200 i dagsbehov og det er bare teit. Litt matlei, så jeg orker liksom ikke finne på noe morsommere å spise :sukk:

Men nå er det helg, dah, så det blir vel ikke akkurat noe problem å bikke over dagsrasjonene da :ler: Kanskje det er sånn det burde funke - ta igjen alle de manglende kaloriene i helgen? :sjarmor: Vedder på jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mumle*

Ikke føl for å dele ALT, er du grei... her sitter vi i sørpehelvetet og kan ikke annet, enkelte av oss, ser du :sur:

Jeg spiser litt for lite for tiden, ligger på 1100 av 2200 i dagsbehov og det er bare teit. Litt matlei, så jeg orker liksom ikke finne på noe morsommere å spise :sukk:

Men nå er det helg, dah, så det blir vel ikke akkurat noe problem å bikke over dagsrasjonene da :ler: Kanskje det er sånn det burde funke - ta igjen alle de manglende kaloriene i helgen? :sjarmor: Vedder på jeg klarer det!

Nå klarer jeg å ødelegge litt av min egen glede over nært forestående avreise ved å ergre meg over slapp, småfeit lilke-før-overgangsalderkropp. :blink:

Jeg tro forøvrig også at jeg faktisk spiser for lite. Jeg har stoffskifteproblemer også, og bruker Levaxin. Ergo burde jeg være enda flinkere til å spise riktig mat og trimme. :pisk:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Nå har jeg tilfeldigvis nylig oppdaget at du juger på alderen og skryter på deg minst ti års alder du umulig kan ha på baken, så jeg har null medlidenhet :glare: *misunnelig*

Nå har jeg akkurat hatt kakao til lunsjen (som bestod av knekkebrød, skinke og søtpaprika - kjeeempespennendeeee) og brukte vel oppdagens kvote med tilsatte sukker bare der :roll:

Men jeg har jo lovet meg selv at det ikke skal bli preget av verken fanatisme, overproporsjonert dårlig samvittighet eller noe som gjør det mindre hyggelig å leve, så jeg får si gjort er gjort, spist er spist :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har bare spist fornuftig mat i dag, og styrte til og med lett unna nybakte fastelavensboller med krem på jobb :nigo:

Når det gjelder trim, blir min største fysiske anstrengelse i dag å svitsje på fjernkontrollen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist treretters lunsj på Bølgen&Moi i dag. Forretten var asparges og røkelaks. Ikke akkurat noen kaloribombe, og veldig godt. Hovedretten var kyllingsbryst med nydelig rattatoille - også ernæringsmessig veldig bra, tror jeg. Desserten var creme catalan. Men jordbær. Nam. Men sikkert full av deilig fløte og sukker.

Trening - null og niks. :rodme: Som vanlig. Hvis ikke koffertpakking teller, da. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare oppdatere for egen del:

Er litt dust når det gjelder kosthold. Ikke de store utskeielsene på noen måte, men heller ikke flink nok til å gå ned.

Men:

Kjempeflink til å trene. Har "godtvondt" omtrent hver dag pga belastningen (ikke direkte støl, men mer sliten i muskulatur og stiv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Jeg er motsatt for tiden, funnet tilbake til et kosthold jeg trives med, men sliter med dørstokkmila på ettermiddagene og å finne aktivitet jeg faktisk trives med. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Miss. Mht maten, altså. :)

Kanskje man ikke burde gjøre alle endringer på en gang heller?

Jeg har følgende jeg prøver å få til av trening:

Mandag: SATS Box (boksing) + styrketest

Tirsdag:

Onsdag:

Torsdag: SATS Training for runners (kondisjons og sirkeltrening)

Fredag:

Lørdag: SATS Spinning Pulse + styrketest

Søndag:

Styrketest:

Jeg har tatt en styrketest, og trener for å forbedre resultat til mai (ny styrketest). Så 2 x i uken trener jeg med hard belastning rygg, ben og bryst.

I tillegg forsøker jeg å få til minst en av følgende

* 1 mil på ski

* 1 mil rask gang

* 1 Sats treningsøkt ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

:hakeslepp:

Dærsken, Ellevill, det er jo helt strålende :overrasket: Tenk deg hva du gjør for kroppen og helsa! Knallflink :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt sånn :hakeslepp: selv :fnise:

Men greia er jo å klare å opprettholde dette. Det er jo det som er så vanskelig med de fleste endringer. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Miss O'Hara

Å, heisan - det var Den inspirasjonen, liksom :ler:

Jeg har vært i hi en stund for min del, men gikk en lang tur i går og føler meg på god vei opp igjen. Etter først å ha lagt på meg noen av de kiloene som var ramlet av, er jeg nå nede igjen og kan fortsette videre på planen. 15-20 kilo til sammen (hulk), men i første omgang 8 nå da.

Opp og hopp! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: her for å få den opp på mine innlegg. Trenger motivasjon for å holde ut kostholdsomleggingen min (les: mindre karbohydrater, særlig kutte ut boller etc på vei hjem fra jobb :sjenert:) og i tillegg gjennomføre to treningsøkter pr. uke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! :hoppe: Så fint at noen tok opp denne igjen på en dag hvor jeg faktisk har vært litt flink. 2x20 minutter spinning. (Jeg ble avbrutt og måtte dele økten i to.)

Statusrapport herfra er at jeg fortsatt trenger å gå ned 8-10 kg for å bli min indre, lille snelle, men at det ikke er gjort i en håndvending når man er limt fast i kontorstol på dagtid og sofa på kveldstid.

Jeg følger opplegget til Fedon, men har noen stoffskifteutfordringer som nok gjør at jeg må spe på med mer trening for å få noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...