Gå til innhold

Handler dere på ebay?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange handler tingene sine på ebay, og hører det også - blant annet på den serien på tv3. Så lurer jeg, er dere fornøyde med det dere handler? Sparer dere penger i forhold til å kjøpe her hjemme? Blir det ikke like dyrt med frakt osv?

Hilsen en som aldri har handlet på ebay

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hva det er, og om det er over eller under tollgrensa. Lette billige ting kan fort bli veldig billige.

Er bare å sammenligne priser mot norske butikker som selger det samme.

Vet ikke hvor mange % det er de legger på i tollen når det er over 200kr (eller var det 250? ikke sikker)

Skrevet

Jeg handler på ebay - og sparer stort! Det jeg stort sett handler er ting produsert i USA - kjente merker jeg kjenner kvaliteten på, som er MYE billigere overseas. Bestilte meg nettopp et kakestativ (til bryllupskaka), samt litt mer kakestæsj (alt fra samme selgeren). Kom på en grand total of 950 NOK, ferdig levert og fortollet. I Norge ville tilsvarende varer koste meg ca 2200 NOK i butikk - og siden jeg bor avsides må vi nok også regne 200-300 i frakt.

Du har rett i at frakten ofte blir dyr - på min ordre utgjør frakt og toll 50% av totalsummen. Så jo mer du kjøper av samme selger, jo "billigere" blir frakten (utregnet på hver vare). Men når jeg likevel sparer over 50% i forhold til å kjøpe i Norge er det et ganske enkelt valg, synes jeg.. =)

Skrevet

Du kan få ting utrolig billig på ebay. Til og med varer som selges litt dyrt på ebay er som regel billigere enn hvis man kjøper i butikk. Frakten står under prisen så du vet hva totalen vil bli før du kjøper. Men du bør ikke handle for mer enn 200 for da kommer toll og avgifter i tillegg. Men husk at de 200 kr er prisen på selve produktet, ikke inkl frakten.

Skrevet

Jeg har handlet veldig mye på eBay, og har enda til gode å i det hele tatt bli stoppet i tollen, så ja, det klart jeg har spart mange penger. Kjolen min sparte jeg ca 10 000 kr på ift hva den kostet i butikk her hjemme, jeg kjøpte en nydelig brudepikekjole til 150 kr, som så nesten helt kliss lik ut som de jeg har sett i mange av butikkene her hjemme, og da skulle de ha rundt 5-600 kr. Jeg har kjøpt pynt og organzaløpere, og det er vanskelig å i det hele tatt overstige grensa på 200 kr. F.eks har jeg kjøpt slike roseblader i "silke", 1000 stykker for 30 kr. Bare på bordkortene sparer jeg mye. Skulle nemlig kjøpe slike klesklyper med sommerfugler på. De fleste selger slike for rundt 6-10 kr stykket. Kjøpte i stedet for klesklyper på Panduro (55 stykker for 45 kr eller noe sånt), og så ble det bare å få tak i sommerfugler, og betalte vel rundt 10 kr for 10 stykker. Ergo vil det koste ca 95 kr å gjøre det på den måten, mens ferdiglagde her hjemme koster 500 kr for 50 stykker.

Ellers har jeg jo kjøpt slike ting som gjestebok med tilhørende penn, brudeslør og undertøy. Har kjøpt mye annet også som jeg ikke husker, men ja, man sparer mye ved å bruke eBay.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har handlet veldig mye på eBay, og har enda til gode å i det hele tatt bli stoppet i tollen, så ja, det klart jeg har spart mange penger. Kjolen min sparte jeg ca 10 000 kr på ift hva den kostet i butikk her hjemme, jeg kjøpte en nydelig brudepikekjole til 150 kr, som så nesten helt kliss lik ut som de jeg har sett i mange av butikkene her hjemme, og da skulle de ha rundt 5-600 kr. Jeg har kjøpt pynt og organzaløpere, og det er vanskelig å i det hele tatt overstige grensa på 200 kr. F.eks har jeg kjøpt slike roseblader i "silke", 1000 stykker for 30 kr. Bare på bordkortene sparer jeg mye. Skulle nemlig kjøpe slike klesklyper med sommerfugler på. De fleste selger slike for rundt 6-10 kr stykket. Kjøpte i stedet for klesklyper på Panduro (55 stykker for 45 kr eller noe sånt), og så ble det bare å få tak i sommerfugler, og betalte vel rundt 10 kr for 10 stykker. Ergo vil det koste ca 95 kr å gjøre det på den måten, mens ferdiglagde her hjemme koster 500 kr for 50 stykker.

Ellers har jeg jo kjøpt slike ting som gjestebok med tilhørende penn, brudeslør og undertøy. Har kjøpt mye annet også som jeg ikke husker, men ja, man sparer mye ved å bruke eBay.

Hvem kjøpte du organzaløperne fra? Kjøpte du ferdige mål eller rull?

Skrevet

Hvem kjøpte du organzaløperne fra? Kjøpte du ferdige mål eller rull?

Det var rull, eller de var tatt av rullen og brettet pent sammen. Jeg husker ikke hvem jeg kjøpte fra dessverre.

Skrevet

Har foreløpig kjøpt sko, tiara, veske og noe pynt til lokalet på ebay. Kommer sikkert til å kjøpe mer også. Er kjempefornøyd med skoene og tiaraen, resten har ikke kommet ennå, men har i grunn aldri blitt misfornøyd med noe kjøp på ebay, så regner med at det går bra :)

Fraktpriser varierer jo litt, men som regel blir ikke totalprisen høyere enn at det er mye å spare, kommer kanskje litt ann på hva man kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...