Gå til innhold

Hjelp, jeg går opp i vekt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente som er atten år og er helt normalt aktiv. Jeg har aldri spist et særlig sunt kosthold gjennom tenåringslivet, men jeg har spist kaloririkt og allikevel klart å holde meg nede på rundt 19-20 på BMI-skalaen med litt aktivitet.

Men så, kommer ironien:

Jeg la om kostholdet mitt for noen uker siden, og fikk inn regelmessige måltider, sunn norsk mat og fem-om-dagen i tillegg til vitamintilskudd. I tillegg har jeg gått over fra brus til vann. Og nå legger jeg på meg!? Jeg spiser mer mat enn før, men kalorinivået er langt lavere da jeg fint åt en pose chips om dagen før i tillegg til mye usunn mat(rundt 2000-2300 kalorier om dagen vil jeg tro, nå under 2000 kalorier).

Men her sitter jeg da, men en oppblåst og forstoppet mage og en litt tjukkere kropp enn da jeg begynte.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Norsk sunn mat" Proppet med karber ? Karber er jo den nye fienden, samtidig så er det nyeste nå at myten om at frokost er så bra avlivet (for vekten sin del).

Du spiser mye mer brød nå enn flr muligens ?

Gjest Vulture
Skrevet (endret)

"Norsk sunn mat" Proppet med karber ? Karber er jo den nye fienden, samtidig så er det nyeste nå at myten om at frokost er så bra avlivet (for vekten sin del).

Du spiser mye mer brød nå enn flr muligens ?

Spiste ikke brød før nei, men må nesten ha med matpakke på skolen pga økonomi.. Så jepp, det blir 2-3 skiver brød.

Jeg tenkte også at det var pga karbohydratene, men da burde jeg jo ha lagt på meg kraftig mye da jeg spiste et par hundre gram chips og sjokolade hver dag?

Endret av Vulture

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...