per78 Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Hvor mye klarer dere som er alene å spare opp hver måned? Etter husleia, mat osv... hvor mye setter dere i banken da? Tenker hvis dere feks. sparer til hus/leilighet osv.. Er ikke bare bare å spare med lav inntekt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Student med deltidsjobb her. Sparer minst 1000 pr måned.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Student med deltidsjobb her. Sparer minst 1000 pr måned. Bor forøvrig i leid leilighet i en av norges største byer (alene)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Når jeg var singel og bodde i Oslo, sparte jeg mellom 3-5000 kr i måneden, av de 14-15 000 jeg tjente da. Nå har jeg samboer og tjener nesten det dobbelte, men sparer nok mindre nå...
2ne2 Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 (endret) Når jeg var singel sparte jeg 5.000,- til høyrentekonto og 1.666,- på BSU. Med samboer sparer vi det samme, men 1.666,- ekstra til hans BSU. Kunne nok spart mer, men vi prøver å bli kvitt billånet så fort som mulig. Endret 3. mars 2011 av 2ne2
per78 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2011 Når jeg var singel og bodde i Oslo, sparte jeg mellom 3-5000 kr i måneden, av de 14-15 000 jeg tjente da. Nå har jeg samboer og tjener nesten det dobbelte, men sparer nok mindre nå... Synes du var flink til å spare, med tanke på den lave inntekten din.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Jeg har leilighet, så jeg ser på det som sparing å betale ned på huslånet. Ellers sparer jeg 1600,- i måneden som går inn på bufferkonto, så har jeg hvis kjøleskapet ryker eller det er behov for elektriker.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Jeg er singel, sparer ca 6500-7000 av en inntekt på rundt 14/15. Før hadde jeg kjæreste og samboer med den samme inntekten, da ble utgiftene FORT opp til 12.000 og av og til røk hele lønna mi. Det var pga hans inntekt gikk til gjeld, regninger, og styr, så jeg måtte ofta betale mat, turer, koseting.. irriterende. Som singel har jeg bare mitt forbruk, og lever godt på det også
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Jeg opplevde det også som enklere å spare da jeg var alene. Kanskje mest pga matbudsjettet. Som samboer (og han har en sønn som er hos oss ca. 30-40%) så bruker jeg mye mer penger på sunn og bra mat som rent kjøtt og fisk, grønnsaker og frukt, lager stort sett alt fra bunnen av. Som enslig tok jeg mye lettere på det og kunne ofte droppe middagen helt og bare leve på brødskiver, eller middagen besto av en boks nudler fra Mr. Lee. I tillegg var jeg flinkere til å holde meg unna kosemat og kosedrikke da jeg bodde alene. :gjeiper: Dessuten blir det litt mer kino, kafé og slikt som par. Da jeg var singel var jeg mye flinkere til å heller bare gå på besøk eller få besøk. Vet ikke helt hvorfor det har blitt sånn. I allefall, nå sparer vi ca. 1000 kr pr mnd som et minimum og legger til mer om vi kan. Det må tas med i betraktningen at jeg er arbeidsledig og at samboeren min har masse gammel gjeld som store deler av inntekten hans går til. Fordelen er at vi nå har blitt vant til et relativt lavt forbruk sånn at vi forhåpentligvis kan spare mye mer når jeg får jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå