Gå til innhold

Noen flere med barn som er misbrukt på nett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et følsomt tema, og derfor velger jeg å være anonym. Mitt barn er truet til å blottlegge seg i forskjellige positurer på nett og jeg sliter. Mitt barn har det nok bedre enn meg. Bilder er spredt :(

Er det noen andre her som har opplevd at deres barn har blitt truet eller selv har blottlagt seg på nett? Jeg føler meg som verdens verste mamma, men vet jo innerst inne at jeg ikke er det. Har god støtte av politi og hjelpeapparat, men det hjelper lite på meg - for de er der for barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det da jeg var yngre, helldigvis var jeg fornuftig nok til å blokere disse gammle grisene.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er et følsomt tema, og derfor velger jeg å være anonym. Mitt barn er truet til å blottlegge seg i forskjellige positurer på nett og jeg sliter. Mitt barn har det nok bedre enn meg. Bilder er spredt :(

Er det noen andre her som har opplevd at deres barn har blitt truet eller selv har blottlagt seg på nett? Jeg føler meg som verdens verste mamma, men vet jo innerst inne at jeg ikke er det. Har god støtte av politi og hjelpeapparat, men det hjelper lite på meg - for de er der for barnet.

Den setningen jeg har uthevet, får meg til å stusse veldig. Mener du virkelig at dette er verre for deg enn for barnet ditt (som du skriver at er blitt truet)? Det er helt ubegripelig for meg.

Har du psykiske vansker, er det lurt å ta kontakt med hjelpeapparatet. Fastlegen kan være en bra kontakt å begynne med. Fortell hvordan du har det, be om henvisning videre.

Skrevet

Tror nok det er verre for henne enn for deg, ja! At det hjelper deg lite med god støtte av politi og hjelpeapparat fordi de er der for barnet..... Sorry what?? Det er ikke du som er offeret her!! :scorpis:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at det jeg skrev i fortvilelse her forrige kvelden kan misforsås. Selvfølgelig er det verre for henne. Og jeg har også gjort alt jeg kan for henne i etterkant.

Det jeg i utgangspunktet mente var at hun heldigvis er såpass ung at hun ikke forstår konsekvensen av dette med bilder etc. Så sånn sett er dette noe som beskymrer meg mer enn henne.

Så nei, jeg trenger ikke "snap out" eller noe.

• 3 uker senere...
Skrevet

Heisann TS.

Jeg ser at denne tråden er noen uker gammel, men jeg drister meg til å svare allikevel.

Kan jeg få spørre hvilken grad av misbruk det er snakk om? Du sier at det har blitt lagt ut bilder, men ingenting om hvilken situasjon de har blitt lagt ut i ( i samtale med en fremmed, på nettside som deiligst.no etc?)

Jeg har ikke barn selv enda, og ikke har jeg havnet i den situasjonen selv heldigvis. Men jeg har opplevd situasjoner på nett der jeg lett kunne vært barnet ditt, og jeg har i voksen alder jobbet som frivillig foredragholder om dette temaet.

Det aller viktigste du kan gjøre nå (og som du helt sikkert allerede gjør) er å ha en åpen dialog med barnet ditt. Gjør det klart at det å legge ut de bildene var helt klart ingen god avgjørelse, men understrek at det er ikke barnets feil at hun har blitt misbrukt. Det er veldig viktig at hun forstår at du er en støtteperson i dette, og at du ikke dømmer henne.

Siden politi er innblandet, så er sjansen stor for at hun skjønner at dette er alvorlig. Dermed er også sjansen for at hun ikke har det så bra akkurat nå ganske stor. Hvis hun føler at du dømmer henne nord og hjem for dette, så risikerer du at tillitsforholdet mellom dere får seg en alvorlig trøkk. Konsekvensene kan bli at hun ikke kommer til deg hvis hun trenger hjelp ved en senere anledning.

Jeg får inntrykk av at du selv også trenger å snakke med noen. Helt og fullt forståelig. Ta kontakt med fastlegen din, eller spør om å få snakke med noen i hjelpeapparatet.

Og til sist. Du er ikke en dårlig mor! Dette er dessverre noe som skjer så altfor ofte blant barn og unge. Det som teller nå er hvilken støtte du er for jenta di fremover! Lykke til! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...