Gå til innhold

Dere som bruker MD Formulations Facial Cleanser (evt. sensitive-versjonen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går testet jeg ut en tester av MD Formulations Facial Cleanser. Siden jeg tidligere bare har brukt rensevann (Decleor og L'Occitane) hvor jeg gjerne må sveipe over en 2-3 ganger hvis jeg har på foundation og annen sminke, så var det kjempedeilig å bare massere denne inn i huden og ta vekk med vann etterpå, uten å gnikke på huden. Og alt ble rent!

Så lurer jeg på; dere som bruker denne, bruker dere den til øyemakeup også? Leser noen steder at den ikke bør brukes nær øynene, mens andre steder står det at det går greitt. Fant ikke noe info på Bare Escentuals sine websider (har sendt en mail, men det tar vel sin tid før den blir besvart). Til info, så gikk øyesminken min og foundationen lett bort (har lest flere steder at den ikke fjerner sminke).

Må man bruke solkrem neste dag om man bare bruker den om kvelden pga glycolsyren? (Tenker å bruke rensevann om morgenen)

Hva er forskjellen mellom denne og sensitiv-versjonen? Er sensitiv snillere mot huden, eller er det bare at den fikser roseacea som man gjerne har når man har sensitiv hud (jeg har ikke roseacea).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at du er fornøyd. Er favorittrensen min. :)

Tips:

Når man skal bruke denne rensen, anbefales det å massere den inn, deretter fukte hendene og massere videre, og til slutt fjerne den med vann.

Jeg bruker MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Spray som toner. Etter jeg begynte med det, har jeg sett den anbefalt som toner inne på Prettyskin4less, http://www.prettyskin4less.com/p-16-md-formulations-moisture-defense-antioxidant-lotion.aspx (se under "Regimen").

Makeup:

Jeg bruker den kun på makeup i ansiktet, ikke øyemakeup.

Solkrem:

Hvis du ikke bruker andre produkter med glycolsyre, som ligger på huden om dagen, er det ikke nødvendig. Men solfaktor beskytter mot rynker, så det kan jo være lurt å titte litt nærmere på ansiktskremen med solfaktor (eks. MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF 20).

Forskjellen mellom vanlig og sensitiv rense:

Den for sensitiv hud har en annen ph-verdi,slik at den virker litt mildere.

Skrevet

Ikke bruk syrerenser nær øynene. For det første er huden der tynn og sensitiv (=svie), og for det andre er det ikke særlig bra dersom du skulle få litt av rensen inn på øyet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også denne rensen er god, men dentar ikke bort all make-up. Vasker med rensen to ganger, og må bruke decleor sitt cleansing water for å få bort alt. Dumt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...