Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har tenkt til og prøve ut proteinpulver sammen med styrketrening. Hjelper det egentlig mye? Vil at musklene skal vokse fortere så ta er vell proteinpulver et bra valg? Men problemet er at de er jo utrolig mye og velge mellom. Ser etter bøtter med cirka 3kg får rundt 500-800 maks! Hvilket anbefaler du? Håper på at det jeg kjøper ikke smaker kvalment, og at det er bra smak på det. Ser jo at proteinfabrikken har en del og tilby, er det bra kvalitet derifra?...håper det er noen som har erfaring med proteinpulver som kan hjelpe meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PF er knall, og absolutt til å anbefale! Jeg har hengt i et "bodybuilder miljø" et par år, og alle gutta der sverger til proteinfabrikken. Synes selv det funker utrolig bra, og man ser forskjell og markerte muskler i løpet av relativt kort tid! :jepp: Jeg for min del ser ikke noe poeng med å trene uten å bruke proteindrikk!

AnonymBruker
Skrevet

PF er knall, og absolutt til å anbefale! Jeg har hengt i et "bodybuilder miljø" et par år, og alle gutta der sverger til proteinfabrikken. Synes selv det funker utrolig bra, og man ser forskjell og markerte muskler i løpet av relativt kort tid! :jepp: Jeg for min del ser ikke noe poeng med å trene uten å bruke proteindrikk!

Synd, for det er mange gode poeng i trening selv uten å helle i seg tørrmelk på boks.

• Liker 2
Skrevet

Takk får ett kjapt svar!=D Har du noen yndlings pulver fra PF? Trur jeg vil gå får PF:) ser det er mange som bruker det!

AnonymBruker
Skrevet

Jenter har så absolutt ikke behov for proteinpulver hvis de evner å trene samvittighetsfullt og spiser normalt.

Skrevet

Kjøper også fra PF. Liker 100% Whey Protein Sjokolade best. Er ikke fanatisk og tar gjerne ikke mer enn 30 g om dagen, men syns det er et bra proteintilskudd:) F.eks. blander jeg det også med litt mager kesam og sukrin om jeg får veldig lyst på noe søtt. Kanskje litt rart, men funker for meg! :)

Skrevet

Takk får ett kjapt svar!=D Har du noen yndlings pulver fra PF? Trur jeg vil gå får PF:) ser det er mange som bruker det!

1: Dette er OT, men viktig: Vær så snill å aldri skriv "åssen". Det heter "Hva slags" eller "hvilken".

2: Selv ikke olympiske toppidrettsutøvere har behov for mer enn maksimalt 2.5-3.0 gram protein per kg kropppsmasse. IOC og ACSM anbefaler 2.2-2.8 gram protein per kg kroppsmasse for eliteutøvere, dvs de som konkurrerer internasjonalt.

3: Kroppen har et tak på hvor mye pritein den kan innta før mengden blir overflødig, og over denne grensa så er ikke protein annet enn energi/fyllstoff, dvs bortkastete penger.

4: Aldri bruk tilskudd og shakes fordi du er for lat til å optimalisere kostholdet ditt. Jobb deg fram mot et kosthold som er balansert, sunt og energirikt, og eventuelt supplèr med tilskudd.

5: Lær deg hvilke aminosyrer som gjør hva, og husk at det er to ting som avgjør om kroppen din drar nytte av tilskudd; timing før/etter trening og spesifisiteten av aminosyrene. Husk at aminosyrer deles opp i essensielle og non-essensielle, og at kroppen i restitusjonsfaser bruker ulike mengder av ulike aminosyrer.

6: Les muskelfysiologi. Vit hvordan en muskelenhet er bygd opp, og hva som styrer interaksjonene mellom aktin og myosin. Les om ulike typer muskelfibre, og hva de gjør under ulike former for belastning. Jeg har aldri fortsått hvorfor folk leser opp og ned om øvelser og tilskudd, men svært få etter seg inn i hva som faktisk skjer inne i kroppen på cellenivå.

7: Enhver Larsen, Hansen og Olsen kan trene slik at tverrsnittet av muskelen økes, men få klarer den kusnten det er å opprettholde den aerobe utholdenheten og spensten samtidig som de trener tung styrke.

8: Husk at unge gutter (14-20 år) lett blir for kroppsfikserte, og ender opp med tvangstanker rundt mat, trening og utseende som er lik det vi ser hos de som lider av spiseforstyrrelser. Ikke gå i den fella.

9: Tren variert, tren ute og nyt at du er frisk nok til kunne trene.

• Liker 1
Skrevet

Whey proteinpulver med jordbærsmak er supergodt :jepp:

Skrevet (endret)

Protein Delite i sjokolade eller mocca. Donerer bort armen min, dersom noen andre klarer å slå disse.

Endret av Stellia
Skrevet

Om du tar proteintilskudd har i grunnen liten betydning for hvor markerte musklene dine blir.

Jeg har trent aktivt i ca 10 år og har handlet mye hos både Proteinfabrikken og Tech Nutrition, min erfaring tilsier at TN sine basicprodukter (mindre fancy innpakning og større forpakninger), smaker bedre enn hos PF. De siste årene har jeg derimot kuttet kosttilskudd totalt og dette har ikke påvirket fremgangen det minste. 800kr for 3kg proteiner med lite fiber og dårlig smak er faktisk svindyrt. Prisen pr kg kommer på ca 300kr, ettersom de færreste produktene har 100% protein, og da er man på samme pris som f.eks kyllingfilet som koster 100kr kiloet med nesten 30% proteininnhold + mye bedre smak. Dersom jeg har tid i forveien så steker jeg en kyllingfilét og koker opp 100g ris og slenger alt i en plastboks sammen med litt sursøt saus og skåret paprika. Mye bedre.

• Liker 2
Skrevet

Har prøvd uttallige proteinpulver oppgjennom tidene.. Det jeg liker best er vel denne:

http://powergym.mystore.no/ds_product_info.php?cPath=23&products_id=594

Klarte ta knekken på 13.5kg uten å bli lei av den. Det er altså "Wild strawberry" jeg synes er så digg.. En scoop proteinpulver og 2dl vann. Bland skiten ut, og la det stå i kjøleskapet noen timer (Jeg liker å blande i forveien). Det er så mye bedre når det er iskaldt og har stått litt.

Bruker forøvrig lite proteinpulver selv, for tiden.. 1 til dagen bare, rett før jeg legger meg.. Kun fordi jeg fikk tak i noe billig greier på auksjon :) Men jeg drikker en del YT da, som er litt dyrt i lengden.

Skrevet

Takker for mange gode svar! :) mye og velge mellom nå! :P og bergans skal prøve og skrive hva slags/hvilken istedenfor åssen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...