AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Heisann! :-) Jeg er en ung jente som har planer om å studere til høsten. Begynte i fjor på del-kurs der jeg tar realfag. Dette fordi jeg hadde planer om å bli reseptarfarmasøyt. Det siste halvåret har jeg mistet motivajonen til å jobbe, særlig med mattefaget. Men det er vel ikke så rart siden dette er mitt fjerde år på vgs. Jeg har helt gj.snittlige karakterer på mitt vitnemål... Farmasi er et studie som krever mye jobbing, og jeg antar at det også er mye pugging og (regning). Reseptarfarmaøyt er en ansvarsfull jobb, og jeg får inntrykk av at det kan være stressende. Siden jeg ikke er særlig glad i matematikk, men er ute etter en jobb innen helse og sosialfag, tror jeg heller at jeg satser på ergoterapi. Dette yrket høres spennende ut og er varierende. Jeg får være selvstendig, samtidig som det er et sosialt yrke der jeg da hjelper mennesker i ulike aldre som f. eks har en funksjonshemming etc. Dette yrket er ikke like ansvarfullt som reseptar, men isåfall på en helt annen måte. Har du et varierende yrke blir du ikke like fort lei, derfor tror jeg dette yrket hadde passet meg bedre. Realfagene har jeg jo, så om ergoterapi viser seg å ikke være det rette yrket, er det vel aldri for sent å begynne på et nytt studie?? takker for svar og synspunkter (meninger)
Gjest Bjørn82 Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Heisann! :-) Jeg er en ung jente som har planer om å studere til høsten. Begynte i fjor på del-kurs der jeg tar realfag. Dette fordi jeg hadde planer om å bli reseptarfarmasøyt. Det siste halvåret har jeg mistet motivajonen til å jobbe, særlig med mattefaget. Men det er vel ikke så rart siden dette er mitt fjerde år på vgs. Jeg har helt gj.snittlige karakterer på mitt vitnemål... Farmasi er et studie som krever mye jobbing, og jeg antar at det også er mye pugging og (regning). Reseptarfarmaøyt er en ansvarsfull jobb, og jeg får inntrykk av at det kan være stressende. Siden jeg ikke er særlig glad i matematikk, men er ute etter en jobb innen helse og sosialfag, tror jeg heller at jeg satser på ergoterapi. Dette yrket høres spennende ut og er varierende. Jeg får være selvstendig, samtidig som det er et sosialt yrke der jeg da hjelper mennesker i ulike aldre som f. eks har en funksjonshemming etc. Dette yrket er ikke like ansvarfullt som reseptar, men isåfall på en helt annen måte. Har du et varierende yrke blir du ikke like fort lei, derfor tror jeg dette yrket hadde passet meg bedre. Realfagene har jeg jo, så om ergoterapi viser seg å ikke være det rette yrket, er det vel aldri for sent å begynne på et nytt studie?? takker for svar og synspunkter (meninger) Idag er det sånn at alle jobbene vil bli beskrevet som "stressende" innenfor de aller fleste sektorer. Arbeidspresset er stadig økende innenfor alle yrkesgrupper, og samfunnets forventninger vil gjøre enhver jobb relativt stressende i perioder. Jeg ville ikke latt stressende i denne situasjonen skremme meg fra det jeg egentlig ville. Matematikk er et logisk fag som er utrolig mye enklere å mestre en de fleste tror. I tillegg til det, så er også internet til stor hjelp for de fleste fag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå