Gå til innhold

Flytende melange på Lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Litt nybegynner her nemlig ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Heloise
Skrevet

Les hvor mye karbo det er i den på baksiden av flasken :P

Skrevet

Nei!

Melange i seg selv er ikke lov, og hvertfall ikke flytende! Tine meierismør er det du bør bruke på lavkarbo

• Liker 1
Skrevet

Ok takk.

Er veldig lite karbo i denne og trodde det var det jeg skulle følge. Hvorfor er denne da ulovlig da?

Bare sånn at jeg ikke går på smeller på andre ting

Skrevet

fordi den er full av altslags og ikke naturlig, goooooo meierismør:D ta deg en runde på lavkarbo.no du :)

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at lavkarboere som har vært overvektige plutselig blir så fanatiske rundt hva som er "naturlig". Hvor naturlig er det man får kjøpt i butikken kontra hva urmennesket spiste? Hvor naturlig er hverdagen i en norsk, feit kvinnes liv, som stort sett tilbringes på rumpa?

Skrevet

Jeg har vokst opp på både lett ditt og lett datt, nå er det ytterst lite light produkter i huset, kun lettrømme og lightbrus.

Melange er bare gift, gå for skikkelig smør, altså meierismør! :)

(Jeg er ikke en "lavkarboer")

Skrevet (endret)

Merkelig at lavkarboere som har vært overvektige plutselig blir så fanatiske rundt hva som er "naturlig". Hvor naturlig er det man får kjøpt i butikken kontra hva urmennesket spiste? Hvor naturlig er hverdagen i en norsk, feit kvinnes liv, som stort sett tilbringes på rumpa?

kanskje den overvektige, i dette tilfelle er jeg en av dem, nettopp har oppdaget alt det gode og naturlige man kan lage som smaker vel så godt om ikke enda bedre enn halvfabrikata og mat som er fullt av sukker. jeg syns da kjøtt,egg og grønnsaker er ganske så naturlig. At meieriprodukter må gjennom en liten prosess for og bli smør/fløte/ost osv er helt greit:)

hva vet vel du om mosjonsnivået hos lavkarboere? man får faktisk mer energi på lavkarbo, og nei jeg er ikke en fanatiker som vil prakke dette på alle andre, jeg har bare oppdaget et kosthold som er mye bedre for helsa mi:)

Endret av Happychilli
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du oppdaget det ikke før du gikk opp ørten kilo?

Grattis.

• Liker 1
Skrevet

nei jeg gjorde ikke det, jeg er ikke redd for og si det høyt. Var det noe mer du skulle rakke ned på?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Holder for i dag.

Skrevet

Nei!

Melange i seg selv er ikke lov, og hvertfall ikke flytende! Tine meierismør er det du bør bruke på lavkarbo

Hva er begrunnelsen for dette? Er det noen vitenskapelig begrunnelse for dette? Per 100 gram meierismør så er det 3.5 gram transfett, mens melange er fritt for transfett. Det er dobbelt så mye CHO per 100 gram meierismør kontra melange. Smør inneholder 15 gram mer mettet fet per 100 gram kontra melange.

Dette lurer jeg virkelig på.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er begrunnelsen for dette? Er det noen vitenskapelig begrunnelse for dette? Per 100 gram meierismør så er det 3.5 gram transfett, mens melange er fritt for transfett. Det er dobbelt så mye CHO per 100 gram meierismør kontra melange. Smør inneholder 15 gram mer mettet fet per 100 gram kontra melange.

Dette lurer jeg virkelig på.

Smør inneholder naturlig transfett, melang gjør det ikke.

Mettet fett er friskmeldt for lenge siden og ikke et argument på usunt lenger. Du bør nok oppdatere deg.

Skrevet

Og hvor kommer denne misoppfattelsen om at "naturlig" transfett i meieriprodukter (og kjøtt forsåvidt) er sunnere enn andre "typer" transfett?

Venter spent på forklaringer her. Og noen bør oppdatere seg på hva de ulike mettete fettsyrene gjør, da SFA ikke bare er SFA.

AnonymBruker
Skrevet

Du forventer saklig svar fra en som reitererer det de ukritisk har lest på lavkarbofora?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...