Gå til innhold

Vifte til vedovnen, fungerer de?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest i noen blader om en vifte som kan settes på toppen av vedovnen for å fordele varmen bedre ut i rommet.

Noen som heter Ecofan, blant annet. Disse skal visst starte bare man setter den på ovnen når den er varm.

Noen som har erfaring med disse? Hos oss er det veldig varmt rett over ovnen, men det er litt dårlig sirkulasjon synes jeg.

Britt

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/543995-vifte-til-vedovnen-fungerer-de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søsteren min og mannen har en sånn på hytta der vedovnen er eneste varmekilde, og de er kjempefornøyde. De sier varmen sprer seg kjempegodt ut i alle kroker, der det før kunne være småkjølig. Og det går fortere å varme opp, så de bruker også mindre ved. Bare fordeler, ifølge dem.

Gjest Bjørn82

Jeg har lest i noen blader om en vifte som kan settes på toppen av vedovnen for å fordele varmen bedre ut i rommet.

Noen som heter Ecofan, blant annet. Disse skal visst starte bare man setter den på ovnen når den er varm.

Noen som har erfaring med disse? Hos oss er det veldig varmt rett over ovnen, men det er litt dårlig sirkulasjon synes jeg.

Britt

Det virker nok sikkert, men jeg er litt bekymret over hvor mye støy en slik vifte genererer. Det er jo utrivelig om man har en bråkete vifte i stuen man oppholder seg i. Det funker også greit med takvifte, vi har det, og den er såpass stor at den støyer ikke. Det er ikke mange rpm i forhold til en mindre vifte som skal transportere like mye luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...