Gå til innhold

Psykolog

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg går til psykolog en gang i måneden. Grunnen er at jeg sliter med et dødsfall i nær familie.

Poenget: Kan noen finne ut at jeg har gått til psykolog? Tenker da på kommende arbeidsgivere eller offentlige personer/instanser?

Vil jeg liksom bli stemplet som en som har gått til psykolog og hvor lenge det har pågått?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg :wink: om du da ikke opplyser det selv :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Psykologer har absolutt taushetsplikt med mindre det er fare for ditt eller andres liv/helse (dvs. dersom du kommer med draps- eller selvmordstrusler som gjør at psykologen finner det nødvendig å informere andre, men det skal veldig mye til).

Skrevet

Nei,slikt blir ikke opplyst til flere en du selv forteller det til.

Skrevet

Nope. Psykologer har absolutt taushetsplikt, i lik grad som en vanlig lege.

Skrevet

Til "gjest" som startet tråden.

Ingen trenger å få vite............. Men like viktig: Dette er ikke noe å "skamme seg over"......... Dette er ikke noen "plett på rullebladet" ditt.

Lykke til! 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

Men på den annen side - det kan jo føles litt ubehagelig om man skulle benytte seg av den samme psykologen privat som man bruker i jobbsammenheng f.eks.

Regner ikke med at dette er problemet her, men....da får man håpe at psykologen klarer å holde maska. Er vel neppe noe stort problem i byen.........................................

Skrevet

En psykolog er en FAG-PERSON som bør og skal kunne takle dette! 8)

Skrevet

Det å gå til psykologen er blitt til en mer og mer vanlig terapiform her i landet (før gikk vi lange skiturer og tok kalde avrivninger)

Spesielt blant kvinner har jeg inntrykk av, nesten amerikanske tilstander

Finnes det noen forskning på at kvinner er mer "ustabile" enn menn?

Bare et inntrykk jeg har etter endel observering?

dr-zloty

Skrevet

hvorfor er det så tabu å gå til en psykolog?? Det er da en helt vanlig ting akkuratt som å gå til legen.

Skrevet

Ved søknad om jobb i Forsvaret, vil de spørre om du har vært til psykolog. Dette er en del av det å bli sikkerhetsgodkjent.

Men jeg tviler på om jeg hadde svart ja på dette, når det gjelder bearbeidelse av sjokk/sorg i nær familie. Veiledning kan man kalle det - veiledning av psykolog.

PS: Jeg er enig med de andre at det ikke er flaut å gå til psykolog!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...